کنترل ویار بارداری، بهره گیری از از طب سنتی

منبع: نی نی بان

125

1398/3/26

18:52


گفتنی است که مصرف قرص گل قند که شامل گل محمدی و عسل می باشد، می تواند تاثیر بسزایی در کاهش ویار دوران بارداری داشته باشد.
آنچه مسلم است که بسیاری از کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که گل قند ماده اضافه‌ای که در معده سبب بروز ویار می شود را برطرف کرده و مادر با مصرف روزی دو قاشق مرباخوری گل قند می‌تواند از بروز این مشکل در خود جلوگیری کند؛ همچنین ممکن است مصرف این ماده از زردی نوزاد هنگام تولد نیز بکاهد.
به طور کلی باید در نظر داشت که بسیاری از پزشکان بر این باور هستند که در طول دوران بارداری مصرف داروهای شیمیایی و گیاهی به هیچ وجه برای مادران باردار توصیه نمی‌شود چرا که در صورت استفاده از این داروها احتمال سقط جنین و یا آسیب دیدن جنین وجود دارد.
آنچه مسلم است مصرف زنجبیل می تواند تاثیر بسزایی در کاهش ویار در دوران بارداری داشته باشد از این رو توصیه می شود مادران باردار برای کاهش ویار خود از زنجبیل تازه استفاده کند چرا که مطالعات نشان می‌دهد زنان بارداری که از زنجبیل تازه استفاده کردند میزان ویولن در آنها به مراتب کمتر است دیگر مادران باردار بوده است.
از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که مصرف میوه‌هایی مانند توت خشک، انجیر، کشمش و مویز هم مناسب است، زیرا هم رطوبت زیادی ندارند و هم ملین هستند. مصرف این میوه‌ها برای مشکلاتی مانند تهوع، استفراغ و ویار شدید و مشکل بی‌اشتهایی (که یک مشکل شایع در دوران بارداری است و علت آن می‌تواند یبوست، پر خوری و بدخوری باشد) نیز مناسب می‌باشد.
مصرف انار به همراه پوست سفید آن نیز می‌تواند در کاهش ویار در دوران بارداری نیز بسیار موثر باشد هرچند این روش بیشتر مناسب افرادی است که دارای معده های سرد هستند.
استفاده از میوه ها با طعم ملس نیز می‌تواند برای مادرانی که دارای ویار شدید هستند موثر باشد بنابراین مادرانی که دارای بسیار بسیار شدید هستند می توان از انار، سیب و به ملس در طول روز استفاده کنند تا از این طریق شاهد کاهش ویار خود باشند.
مصرف سنجد و خرمای نارس نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش میزان بسیار داشته باشد هر چند توصیه می شود برای دستیابی به نتیجه مطلوب موارد مذکور صبح به صورت ناشتا مصرف شود.
استفاده از رب برخی از میوه‌ها مانند رب انار با آبغوره نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش ویار داشته باشد همچنین باید یادآور شد زنان باردار به هنگام احساس تشنگی نباید آب را یک دفعه و یا یک جرعه نوشان بلکه بهتر است یک لیوان آب سرد را آهسته و کم کم نوش جان کند.
مصرف به در دوران بارداری نیز می تواند تاثیر به سزایی در کاهش وی آر داشته باشد از این رو توصیه می شود مادران بارداری که دارای حیات هستند از میوه به طور منظم استفاده کنند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو