درمان تبخال در طب سنتی با 6 روش مفید و ساده

منبع: آسان طب

114

1398/2/28

23:11


یکی از بدترین بیماری های جلدی که افراد به آن مبتلا می شوند ، تبخال است . این بیماری به دلیل وجود یک ویروس به نام هرپس سیمپلکس در بدن افراد ایجاد می شود . بر طب تحقیقات انجام شده ، 90 درصد افراد دارای این ویروس در بدن خود می باشند . این ویروس تنها زمانی که شرایط بدن مهیا باشد خود را نشان می دهد . به همین علت است که بسیاری از افراد تنها به دلیل ترسیدن یا استرس به این بیماری دچار می شوند . درمان تبخال در طب سنتی همیشه بر پایه استفاده از گیاهان بوده است . شما می توانید بسیاری از این گیاهان را در عطاری ها یا خانه های خود پیدا کنید . ما در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب قصد داریم تا شما را درمان تبخال در طب سنتی آشنا کنیم .

درمان تبخال در طب سنتی

درمان تبخال در طب سنتی

استفاده از کافور

احتمال شما بعد از شنیدن نام کافور یاد مرده شور خانه و جسد می افتید . جالب است بدانید که اکثر مردم تنها کاربرد کافور را در مرده شوری می دانند ولی می توان از این ماده برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کرد . برای درمان تبخال خود شما می توانید از قرص های کافوری که در عطاری ها وجود دارد استفاده کنید . بدین منظور شما باید این قرص ها را روزی چند مرتبه بر روی تبخال خود بمالید . این کار را باید به مدت 1 هفته انجام دهید تا به صورت کامل از شر تبخال و طبعات آن خلاص شوید .

استفاده از نعنا

یکی از رایج ترین روش های درمان تبخال در طب سنتی استفاده از نعنا می باشد . این گیاه خوراکی و خوش عطر از دیرباز مورد توجه پرشکان طب سنتی بوده است و توسط آنها در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شده است . برای درمان تبخال شما می توانید به دو صورت از نعنا استفاده کنید . در اولین روش می توانید از غذا های نعنا دار استفاده کنید . اگر طبعی گرم دارید ، نعنا را در یک ظرف ماست ریخته بخورید و اگر طبع سرد دارید نعنا را بر روی سالاد شیرازی بریزید و میل کنید . شما همچنین می توانید از نعنا در درمان موضعی تبخال نیز استفاده کنید .

استفاده از کاسنی

اگر کتاب قانون ابوعلی سینا را مطالعه کنید ، ایشان به کرار از فواید کاسنی برای درمان بیماری های التهابی  اشاره کرده است . در واقع عرق کاسنی یکی از شایع ترین عرقیجات می باشد و معمولا هر کسی در خانه خود از آن دارد . برای درمان تبخال باید هر روز صبح نصف لیوان از این عرق را میل کنید . معمولا عرق کاسنی تاثیر خود را از روز سوم می گذارد و به زخم کمک می کند تا خشک شود و به این ترتیب جدا کردن آن را آسان تر می کند .

استفاده از جعفری

استفاده از جوشانده جعفری یکی از بهترین روش ها برای درمان تب خال در طب سنتی می باشد . استفاده از این ماده نه تنها باعث می شود تا تبخال شما در کم ترین زمان بهبود پیدا کند ، بلکه از سرایت آن به سایر نقاط جلوگیری می کند . این ماده همچنین یکی از بهترین مواد برای تسکین درد و خارش تبخال می باشد . معمولا باید از جوشانده دو بار در طول روز استفاده کرد که ما به شما توصیه می کنیم قبل از خواب و بعد از خواب این کار را انجام بدهید .

درمان تبخال در طب سنتی

استفاده از برگ زیتون

بسیاری از مقاله ها در مورد خواص خود زیتون در مورد درمان تبخال نوشته اند که هیچ پایه و اساسی ندارد . برای درمان تبخال باید از برگ زیتون استفاده کرد . این شیوه درمان ابتدا در اروپا و توسط پزشکان یونانی کشف شده و سپس از آن در تمام دنیا استفاده شد . برگ زیتون به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی و ضدویروسی یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان تبخال می باشد .

استفاده از معجون سیب و عسل

یکی از فرمول هایی که برای درمان تبخال در طب سنتی وجود دارد ، توسط یکی از بزرگترین پزشکان تاریخ ایران تهیه شده است . زکریا رازی برای درمان تبخال از این روش استفاده می کرده اند . در استفاده از این روش باید ابتدا سیب رنده شده را با عسل مخلوط کرد و سپس از ان بر روی تبخال خود بگذارید . اگر این کار را به مدت 4 تا 5 روز انجام دهید ، تبخال شما رو به بهبودی می رود.

منبع : http://bia2safa.net/goto/web/url/7503

برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو