دیدنی های بورسا ترکیه و جاذبه های گردشگری مهم آن

دیدنی های بورسا ترکیه و جاذبه های گردشگری مهم آن


منبع: آرگا

67

1398/10/26

12:14


دیدنی های بورسا از جذابیت های زیادی برخوردار است این شهر نمایی بسیار دیدنی دارد و از جمله جاذبه های آن می توان به کلیساها و مساجد اشاره کرد که دارای ارزش و قدمت تاریخی هستند از دیگر دیدنی های آن نیز می توان به پارک آبی اشاره کرد که برای افرادی است که تجربه های هیجان انگیز را دوست دارند.

بورسا یک شهر زیبا در کشور ترکیه است که در جنوب شرقی دریایی مرمر قرار گرفته است بیشتر گردشگران و توریستان این شهر را با وجود مراکز خرید متعدد و بازارهای مختلف آن می شناسند بسیاری از جاذبه هایی که در این شهر وجود دارند جاذبه های تاریخی هستند که از دوران عثمانیان برجای مانده اند و موجب شده تا هر ساله علاقه مندان زیادی به این مناطق سفر کنند و شاهد این زیبایی ها باشند. در زمستان لذت گردشگری در مناطق مختلف از این شهر بیشتر است و می توانید در پیست های اسکی ورزش های زمستانی را تجربه کنید از جمله مهم ترین و معروف ترین پیست های اسکی در این شهر نیز می توان به پیست اسکی الوداغ اشاره کرد که در شمال شهر قرار گرفته است. بسیاری از بناهایی که می توانید در این شهر شاهد آن باشید مساجد و کلیساهای تاریخی هستند که قدمت آن ها به دوران عثمانیان باز می گردد بنایی همچون مجسد سبز که بسیار شناخته شده است و یا مسجد امیر سلطان که در ادامه توضیحات بیشتری درباره آن ارائه می شود.

دیدنی های بورسا را بشناسید:

آشنایی با شهر بورسا شما را با دنیایی دیگر از زیبایی های ترکیه آشنا می کند این شهر یکی از جاذبه های دیدنی ترکیه است که ارزش تاریخی و طبیعی برای گردشگران دارد شما علاقه مندان در این بخش می توانید بیشتر اهمیت توریستی این شهر را ببینید. آشنایی با زیباترین دیدنی های کاپادوکیا ترکیه و مکان های گردشگری این منطقه از دیگر جذابیت های ترکیه است که در کنار بازدید از این شهر می توانید از آن لذت ببرید.

 

مسجد امیر سلطان:

این مسجد دارای ارزش هنری و فرهنگی بالایی است تلفیقی که از نمادهای معماری دوران عثمانیان در این بنا دیده می شود جذابیت زیادی دارد دستور ساخت این بنا توسط سلطان مراد دوم صادر شده است. بخش های مختلف این مسجد شامل حمام، مدرسه و عمارت است دروازه آرامگاه نیز بخشی دیگر از این مجسد است. این مجسد بر روی تپه ها قرار گرفته است و درون آن نیز ۱۲ مقبره وجود دارد.

بورسا و دیدنی ها

موزه کاراگوز:

در این موزه انواع مختلف و متنوعی از عروسک ها گردآوری شده اند که متعلق به فرهنگ ها و اقوام مختلف اسا نوع لباس پوشیدن هر یک از عروسک ها نشان دهنده نوع زندگی ازبک ها، رومانی ها و روس ها است. این اقوام در طی سال ها در این مناطق زندگی کرده اند و از این رو زندگی این اقوام در تاریخ ترکیه بر جای مانده است.

دیدنی خاص بورسا

موزه آتاتورک:

ساختمان این موزه ابتدا به آتاتورک هدیه داده شده است و در سال ۱۹۶۸ نیز به یک موزه تبدیل شده است این بنا محلی برای اسکان آتاتورک در زمان سفر بوده است از این رو اشیا و لوازمی که متعلق به او بوده است و در زندگی روزمره خود از آن استفاده می کرده است در این موزه دیده می شود. این موزه که توجه خیلی ها را به خود جلب کرده است و شهرت زیادی دارد در خیابان سکیرگ قرار گرفته است.

موزه بورسا

 

موزه شهر بورسا:

اگر می خواهید اطلاعات مهمی را درباره تاریخ و فرهنگ ترکیه و دیدنی های بورسا به دست آورید حتما باید از این موزه بازدید کنید سلاح های مختلف و اشیای تاریخی موجود در موزه بسیار دیدنی است. در این موزه نیز می توانید فرهنگ مردمان این ملت را از نزدیک مشاهده کنید بسیاری از شخصیت های تاریخی و معروف در این موزه به افراد معرفی می شود.

دیدنی های بورسا را بشناسید

هان کوزا:

برای خرید سوغاتی ها باید به هان کوزا بروید یکی از مهم ترین سوغاتی هایی که می توانید خریداری کنید ابریشم های نفیس است بازارهای مخصوص برای خریداری ابریشم در این شهر وجود دارند که اجناس نفیس را ارائه می دهند. این بازارها در سال ۱۴۹۱ ساخته شده است و با وجود کافه های مختلف بیرون آن گردشگران زیادی به این منطقه جذب می شوند.

زیبایی بورسا

مسجد جامع بورسا:

این مسجد قدیمی وسعت زیادی دارد سبک معماری آن نیز به دوران عثمانی باز می گردد و یکی دیگر از جاذبه های دیدنی بورسا است دستور ساخت این مسجد را نیز سلطان عثمانی صادر کرده است در سال های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ ساخت این بنای باشکوه به طول انجامیده است. از نزدکی می توانید نمایی دیگر از این مسجد را مشاهده کنید این بنا دارای ۲۰ گنبد است از سویی دارای ۲ مناره دیدنی نیز می باشد در داخل این مسجد آرامشی خاص را می توانید تجربه کنید و از این رو توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

کلیسای بورسا

درخت قدیمی ایناکایا:

این درخت نیز قدمت بسیار طولانی دارد و در یکی از محله های قدیمی با نام اویوک قرار گرفته است در زندیکی این درخت رستورانی وجود دارد که گاها گردشگران بعد از غذا خوردن متوجه این درخت می شوند و از آن بازدید می کنند. از لذت های تفریح در این منطقه نشستن زیر درخت و لذت بردن از چشم اندازهای آن است.

نمایی از بورسا

دروازه امپریال:

این دروزاه یکی از قدیمی ترین بناهایی است که در شهر می توانید مشاهده کنید تحقیقات نشان می دهد که این دروازه در زمان امپراطوری رم ساخته شده است دیوارهای بلندی که می توانید در این دروزاه مشاهده کند بسیار جذاب هستند چهار دروازه اصلی که در این بنا وجود دارد بر اهمیت آن افزوده است. این دروازه در بخش غربی از این شهر قرار گرفته است و نه تنها ارزش تاریخی دارد بلکه به لحاظ توریستی نیز شناخته شده است.

بنای تاریخی بورسا

روستای قدیمی جومالی کیزیک:

این روستا نیز از روستاهای قدیمی در شهر است قدم این روستا به ۷۰۰ سال پیش باز می گردد قرار گرفتن این روستای دیدنی در دامنه های شمالی از کوه های بورسا جالب است بدانید این روستا در حفظ فرهنگ و آداب رسوم به خوبی عمل کرده است و با دیدن معماری بناهای آن از نزدیک می توانید به خوبی این موضوع را متوجه شوید که مردمان این منطقه تا چه میزان ارزش و اعتبار برای فرهنگ خود قائل هستند. از لذت هایی که می توانید در سفر خود به این روستا تجربه کنید می توان به تماشای معماری های سنتی، گشت و گزار در کوچه های سنتی روستا، حمام های قدیمی، مسجد و … اشاره کرد.

جاذبه های دیدنی بورسا

بازدید از دیدنی های ترکیه نیز می تواند از اهمیت توریستی زیادی برای گردشگران برخوردار باشد دیدنی های چشمه ترکیه نیز از دیگر جاذبه های این کشور است و زیبای های خاص خود را برای گردشگران دارد که شناخت شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو