برج بلم لیسبون و اسکله تماشایی و جذاب آن

برج بلم لیسبون و اسکله تماشایی و جذاب آن


منبع: آرگا

28

1401/8/20

10:08


برج بلم لیسبون یکی از برج های دیدنی و زیبا در کشور پرتغال بوده که بسیار تاریخی است. این برج اهمیت دفاعی داشته اما امروزه به دلیل چشم انداز زیبای رو به دریایش مورد توجه گردشگران است.

برج بلم لیسبون یکی از جاذبه های زیبای کشور پرتغال بوده که در شهر لیسبون قرار دارد. چشم انداز این برج از بالای اسکله تماشایی تر خواهد بود. این برج در واقع یکی از نمادهای زیبای شهر به شمار می آید که به عنوان فانوس دریایی نیز شناخته شده است. شما علاقمندان در این بخش با زیبایی های این برج بیشتر آشنا می شوید.

معرفی برج لیسبون

معرفی برج بلم لیسبون

این برج در واقع یک قلعه دفاعی بوده و این قلعه دفاعی به دستور پادشاهی بزرگ با نام مانوئل بنا شده است. این برج هر ساله از سوی مسافران و گردشگران زیادی مورد توجه می باشد. هر ساله گردشگران و علاقمندان زیادی به این نواحی سفر کرده و از این برج بازدید می کنند. شما می توانید در این برج ویژگی های مهمی از معماری باستانی را مشاهده نمایید.

سازه بلم لیسبون

یکی از مهم ترین ویژگی های این بنا تلفیقی از معماری باستانی و مراکشی بوده که امروزه مورد توجه است و گردشگران زیادی دارد. این قلعه و بنای تاریخی در لبه ای رودخانه قرار دارد. شما حین قدم زدن در اطراف این برج می توانید، جادویی از این قلعه را نیز مشاهده کنید. این برج از دیدنی های پرتغال به شمار می آید.

برج زیبا لیسبون

نمای بیرونی برج:

بخشی از زیبایی این برج را نمای بیرونی آن شکل می دهد. شکل شش ضلعی این برج از یک سو و از سوی دیگر معماری این بنا می تواند، جالب توجه باشد. این بنا دارای ۴ طبقه بوده و شکل یک کمان کشتی است.

برج بلم را بشاسید

چشم انداز این برج که رو به دریا بوده بسیار دیدنی تر می باشد. این بنا تشکیل شده از سنگ های اهکی هستند. این برج دارای جاذبه های متعددی بوده و شما می توانید با وارد شدن در این سازه نمونه ای معماری رنسانسی و قدیمی را مشاهده کنید.

برج دیدنی لیسبون

یکی از جذاب ترین این بنا گنبد پیازی شکلی است که تشکیل شده از یک سبک قدیمی مراکشی می باشد. ایوان سرپوشیده که یکی از بخش های تشکیل دهنده در این بنا محسوب می شود، از سبک رنسانس رومی تشکیل شده است. در زمان ورود به این بنا می توانید، چشم اندازی زیبا از رودخانه تاگوس را نظاره کنید.

برج بلم لیسبون

برج بلم لیسبون شگفتی های گردشگری زیادی دارد. طبقه همکف این بنا ۱۵ پنجره داشته و دارای چندین جنگ افراز توپی است. در هر یک از طبقه های این بنا مسیر تنگی وجود دارد که جلب توجه می کند. این برج علاوه بر ویژگی های جذابش در معماری ویژگی های گردشگری دیگری نیز دارد که شما علاقه مندان می توانید از زیبایی آن ها دیدن کنید. شما علاقه مندان می توانید در لینک با مکان های دیدنی لیسبون بیشتر آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو