بازاریابی امنی چنل Omni Channel در صنعت خرده فروشی

منبع: نوداد

109

1398/10/30

18:25


امنی چنل omni channel یکی از کاربرد های مهم خود را در حوزه های بازاریابی ایجاد کرده است. این موضوع سبب می شود تا با استفاده از این راهبرد یکپارچگی کاملی در کل سیستم ایجاد شود و در نهایت یک خدمات ویژه به مشتریان ارائه شود.

توسعه کاربرد های فناوری اطلاعات در سال های اخیر به ایجاد کانال های ارتباطی متعدد با مشتریان انجامید. این کانال ها می توانند تحولی عظیم را در فروش سازمانی ایجاد نمایند. 

بسیاری از کسب و کار ها امروزه به سمت فروش خدمات خود از طریق اینستاگرام و وب سایت های فروش روی آورده اند. این حرکت به سمت فروش از ابزارهای مختلف سبب رونق این کسب و کار ها شده است.

اما یک مفهوم و چالش را ایجاد نموده است که در قالب سردرگمی مشتریان در کانال های ارتباطی متعدد مطرح شده است. برای مثال مشتریان مرکز تماس اطلاعات متفاوتی از یک اپراتور دریافت می کنند این در حالیست که اطلاعات کسب شده در شبکه های اجتماعی متضاد با قول و سخن اپراتورها می باشد.

این موضوع موجب می شود تا اعتماد مشتریان به یک کسب و کار ضعیف شود. در نهایت می تواند موجب تضعیف برند یک شرکت شود. برای دوری از این موضوع و استفاده از مزایای کانال های متعدد فروش سازمانی می توان از راهکار بازاریابی امنی چنل استفاده کرد.

بازاریابی امنی چنل چیست؟

بازاریابی امنی چنل یک راهکار عملیاتی برای ایجاد ادغام بین کلیه کانال های ارتباطی بین سازمان و مشتریان و یکپارچه سازی اطلاعات در مسیر سفر مشتریان می باشد. برای رسیدن به این هدف بازاریابی امنی چنل تلاش می نماید تا با استفاده از توان فناوری اطلاعات و یکپارچه سازی اطلاعات در مسیر حرکت سازمان بر اساس شناختی که از اطلاعات مشتریان به دست آورده است به ارائه خدمات شخصی سازی شده بپردازد. این خدمات از طریق سیستم های توصیه گر (Recommender System) بر اساس روش های محتویی، گروهی و هیبریدی می تواند مشتریان یک سازمان را با خدمات و محصولات مورد نظر و مطلوب خودشان رو به رو کند. موضوعی که شما به وضوح می توانید در سایت های یوتیوب، آمازون و .. مشاهده نمایید.

سیستم توصیه گر


شخصی سازی خدمات یکی از مهم ترین اهداف بازاریابی می باشد. چراکه مشتریان امروزی علاقه مند به ماندگاری در سازمان هایی هستند که توجه ویژه تری را به مشتریان خود ارائه می دهند.

برای رسیدن به بازاریابی امنی چنل باید گام های زیر را اجرایی نمایید:

  • استراتژی خود را بر اساس استراتژی امنی چنل تدوین کنید
  • حمایت مدیران ارشد را کسب کنید
  • زیرساخت های مورد نیاز را تهیه کنید
  • کارکنان را به تغییر و پذیرش آن سوق دهید
  • از سیستم های هوش تجاری استفاده نمایید
  • داشبورد های مدیریتی ایجاد کنید
  • هوش مصنوعی را در سیستم خود بکار بگیرید .


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو