هفت ماسک موی خانگی جادویی! +اموزش

هفت ماسک موی خانگی جادویی! +اموزش


منبع: زیبامون

219

1398/11/21

01:19


در این مقاله از زیبامون دات کام می خواهیم شما را با هفت مورد از قوی ترین ماسک های موی خانگی آشنا کنیم.

هفت ماسک موی خانگی جادویی! +اموزش

چه شکستگی موها باشد، چه خشکی آن ها، چه شوره و چه سفید شدن رنگ موها ، همه ما گاه به گاه با مشکلات مو روبرو می شویم. با عوض شدن فصل، تغییرات دما، طبیعت دورمان و همچنین وسایلی که برای حالت دادن به موهایمان استفاده می کنیم، می توانیم تاثیرات زیادی روی آن ها بگذاریم و باعث آسیب دیدن آنها شویم. گاهی هیچ ایده ای نداریم که چگونه باید این آسیب ها را درمان کنیم، اما خوشبختانه باید اعلام کنیم که برای مراقبت و رسیدگی به موهای تان و درمان آن ها حتماً نیاز نیست که سراغ فروشگاه ها بروید و یا جنس های گران بخرید! شما خیلی راحت می توانید به آشپزخانه بروید و با وسایلی که در خانه دارید برای خود یک ماسک موی خانگی آماده کنید.

 در ادامه ما برای شما هفت مورد از قوی ترین و بهترین ماسک های مو که به موهای شما کمک می کنند تا دوباره قوی و سالم شوند را آماده کرده ایم. با زیبامون دات کام همراه شوید تا به شما آموزش دهیم چگونه موهای بد حالت، خشک و آسیب دیده تان را تبدیل به موهایی پرپشت، زیبا و درخشان کنید.

ماسک عسل، تخم مرغ و سرکه سیب

ماسک موی خانگی

روش درمان : این ماسک مخصوص موهای خشک است. اگر به نظر می رسد موهای تان خشک شده و از حالت افتاده است، می‌توانید با کمک این ماسک که از عسل، تخم مرغ و سرکه سیب تشکیل شده است، این مشکل را برای موهایتان حل کنید. این ماسک توانایی آبرسانی بالایی دارد که باعث درخشندگی موهایتان می‌شود. همچنین آن ها را به شدت تغذیه می کند، به ریشه موها آسیب نمی رساند و حتی آن را قوی تر می کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک موی عسل و تخم مرغ:

  •  یک قاشق چای خوری عسل
  • یک عدد تخم مرغ

طرز تهیه ماسک موی عسل و تخم مرغ :

 برای تهیه این ماسک کافی است که تمام مواد تان را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید، و اگر حجم موهای بیشتری دارید فقط  مواد مصرفی را دو یا سه برابر کنید. ماسک تهیه شده را تا ۳۰ الی ۴۰ دقیقه قبل از شستشو روی سرتان باقی بگذارید. این روش مراقبت و آبرسانی به پوست سر، روی همه انواع مو جواب می دهد و به شدت آسان و مفید است.عسل باعث تقویت فولیکول‌ های موهای شما می‌شود و از ریزش آن جلوگیری به عمل می‌آورد با این تقویت می‌توانید هر اندازه می‌خواهید موهای تان را بلند کنید و به پرپشتی آنها کمک ویژه ای کنید.

ماسک موی روغن نارگیل، شکر و روغن ضروری

ماسک موی خانگی

روش درمان : این ماسک مو مخصوص شوره سر است. وقتی دمای هوای اطراف کاهش پیدا می کند و شما مجبور می شوید به خاطر سردی هوا دمای داخل خانه را بیشتر کنید، ناخواسته پوست خشک می‌شود و اگر خشکی پوست تا پوست سرتان نیز ادامه پیدا کند، ممکن است به این معنی باشد که پوست سر شما حساس است و باید با آن به طور ویژه‌ رفتار کرد. با این روش و با کمک این ماسک شما خیلی راحت می توانید پوست سرتان را لایه برداری کنید و از شوره زدن آن جلوگیری کنید. در ضمن این ماسک را می‌توانید برای پوست صورتتان نیز استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک روغن نارگیل و شکر:

  • دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل فرآوری نشده
  • چهار قاشق چای خوری شکر خام
  • ۵ قطره روغن نعناع
  • دو قطره روغن درخت چای

طرز تهیه ماسک روغن نارگیل و شکر:

در یک کاسه کوچک مواد تان را با هم مخلوط کنید. می توانید از دست هایتان یا یک برس و فرچه رنگ مو استفاده کنید. مخلوط  به دست آمده را پس از اینکه موهای تان را خیس کردید، در طول پنج سانت از موهایتان پخش کنید. وقتی که کاملا مخلوط پخش شد، شروع به ماساژ موهای تان تا یک الی سه دقیقه کنید. سپس موها را با یک گل سر بالای سرتان جمع کرده و بگذارید ماسک بقیه زمانی را که در حمام هستید، به همان حالت روی مو بماند.

شکر موجود در این ماسک خانگی باعث می شود  گلیکولیک اسید موهای تان بر روی پوست سر شکسته شود و این مساله باعث می‌شود سلول‌های مرده از پوست جدا شوند. روغن نارگیل نیز سرشار از اسیدهای چرب است و خاصیت های ضد التهابی دارد. روغن نعناع نیز کمک می کند تا جریان خون پوست سرتان سرعت بیشتری بگیرد. روغن درخت چای نیز ضدانگل، ضدمیکروب و و ضدباکتری است و ترکیب تمام این ها با هم یک ماسک موی بینظیر را برای شما فراهم می‌کند.

ماسک موی عسل، سرکه سیب و روغن نارگیل

ماسک موی خانگی

روش درمان : این ماسک درمانی برای بی حالتی و عدم درخشندگی موهاست. تلاش برای مرطوب نگه داشتن، آبرسانی کردن و سالم نگه داشتن موها باعث می‌شود که آن ها بسیار زیبا تر نیز به نظر برسند. وقتی که تارهای مو شروع به از دست دادن درخشندگی، رطوبت و زیبایی خود می‌کنند با کمک سرکه سیب می توانید این مشکل را برطرف کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک موی عسل، سرکه سیب و روغن نارگیل:

 با توجه به حجم موهای تان به حد مساوی سرکه سیب، عسل و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید.

طرز تهیه و استفاده از ماسک موی عسل، سرکه سیب و روغن نارگیل:

 برای استفاده از این ماسک باید مواد مورد نیاز را با هم مخلوط کرده و مخلوط  به دست آمده را تا ۲۰ دقیقه روی موهای نمدار نگه دارید، و سپس با شامپو بشویید. این روش برای همه انواع موها مناسب است. همچنین به موها کمک می‌کند که رنگ خود را حفظ کنند و جلوه بهتری داشته باشند.

ماسک موی روغن نارگیل و دارچین

روش درمان: این ماسک بهترین ماسک مو برای موهایی است که رشد خوبی ندارند. اگر موهایتان دیر رشد می‌کنند و سرعت رشد آنها بسیار پایین است، خیلی راحت می توانید از دارچین؛ این ادویه خوشبو و خانگی که قابلیت های ضد میکروبی نیز دارد؛ کمک بگیرید. دارچین به جریان گردش خون کمک می کند و در نتیجه باعث می‌شود که رشد موهایتان بیشتر شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک موی روغن نارگیل و دارچین:

 به حد مساوی دارچین و روغن نارگیل

روش تهیه و استفاده ماسک موی روغن نارگیل و دارچین:

مواد مورد نظر را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و مخلوط بدست آمده را روی ریشه موها پخش کرده و بمالید. تا ۵ دقیقه موهای تان را ماساژ دهید تا مخلوط کاملاً روی ریشه مو ها و سر بنشیند، و سپس ماسک  را تا ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بعدی روی موها نگه دارید. سپس آن را بشویید. این ماسک را حداقل باید هفته ای یک بار استفاده کنید تا تاثیر خود را بگذارد

ماسک موی چای سبز و سرکه سیب

ماسک موی خانگی

روش درمان : این ماسک مو مخصوص پوست سری است که آسیب دیده و حساس شده است. چای سبز یک لیست بلند از فواید درمانی و سلامتی دارد و شما می توانید آرام بخشی و التیام بخشی پوست سر را نیز به آن اضافه کنید. بر اساس گفته های متخصصان پوست و مو، به کمک قابلیت های آنتی اکسیدانی و تغذیه کنندگی چای سبز، این ماده قوی می‌تواند پوست سر شما را تغذیه کند و همچنین تعادل را به آن بازگرداند. همچنین شما می توانید روغن نعناع را نیز به صورت دلخواه به این مخلوط اضافه کنید، زیرا که روغن نعناع قابلیت‌های ضد التهابی دارد و باعث میشود پوست خشک سر، آرام شده و آب رسانی شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک موی چای سبز و سرکه سیب :

  • یک فنجان چای سبز
  • ۲ قطره روغن نعناع
  • ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب

طرز تهیه و استفاده :

روغن نعناع و سرکه سیب را به چای سبزی که ولرم شده است، اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس مخلوط را روی سرتان پخش کنید و به خوبی کف سر و جمجمه خود را با آن ماساژ دهید. قبل از شستشو لازم است که مخلوط حداقل ۵ الی۱۰ دقیقه روی موهایتان باقی بماند..

ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو

ماسک موی خانگی

روش درمان:این ماسک مخصوص چربی مو است. اگر از افرادی هستید که موهای به شدت چربی دارند و مجبور می‌شوند زود به زود آنها را بشویند،  ماسک تخم مرغ می‌تواند برای شما جادو کند! فقط مطمئن شوید که تنها از سفیده آن استفاده می کنید که آنزیم های پروتئینی دارد و باعث می‌شود روغن اضافی مو گرفته شده و از چرب شدن موها جلوگیری شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو:

  • یک عدد سفیده تخم مرغ 
  • آب نصف یک لیمو

روش تهیه و استفاده از ماسک موی تخم مرغ و لیمو:

مخلوط به دست آمده ازهم زدن سفیده تخم مرغ و آبلیمو را از ریشه روی موهای سرتان بمالید و تا جایی که می توانید روی بقیه موها و ساقه بکشید. اجازه دهید که مخلوط تا یک ساعت روی موهایتان بماند، در واقع هر چه بیشتر این مخلوط را روی موهایتان بماند بهتر است.  سپس موهایتان را با آب ولرم بشویید،اما از آب گرم استفاده نکنید زیرا آب خیلی داغ باعث می‌شود که تاثیر این ماسک از بین برود.

ماسک موی آووکادو،  تخم مرغ و روغن زیتون

ماسک موی خانگی

روش درمان : این ماسک مخصوص موهای آسیب دیده است. موهای شما می‌توانند به علل متعددی آسیب ببیند و مسائل زیادی موجب ضعیف شدن موهایتان می شود. از استفاده از ابزار آلات حالت دادن به مو گرفته تا حرارت، محیط اطرافتان و آلودگی. همچنین موهای رنگ شده نیز معمولاً آسیب دیده اند. اما خبر خوش این است که شما می توانید این آسیب ها را درمان کنید! روغن زیتون و آووکادو سرشار از امگا ۳ و اسیدهای چرب هستند.

این ماسک مراقبتی موی سر، به موهای شما تا حد زیادی درخشندگی می دهد و باعث می شود موها از پایه قوی شده و بازسازی شوند. همچنین این ماسک حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که می‌تواند با رادیکال‌های آزاد در هوا بجنگد، که این برای افرادی که در شهر سکونت دارند و معمولاً در معرض آلودگی هستند، خبر خوشی ست. ماسک هایی که بر پایه آووکادو هستند می توانند باعث شوند پوست سرتان نیز جوان شده و آبرسانی شود.

ماسک موی آووکادو،  تخم مرغ و روغن زیتون

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک موی آووکادو،  تخم مرغ و روغن زیتون :

  • نصف یک آووکادو
  • یک عدد تخم مرغ
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه و استفاده:

 مواد مورد نیاز را با هم مخلوط کنید. آووکادو را پوره کرده و تخم مرغ، روغن زیتون و عسل را به آن اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط  کنید. مخلوط  به دست آمده را با نوک انگشتان روی موهای خیستان قرار دهید. از پایین موها شروع کنید و آرام آرام به سمت بالا بیایید. پس از اینکه تمام موها با این ماسک پوشیده شد، با کمک کلاه مخصوص یا یک پلاستیک موها را که بالای سرتان جمع کرده اید،  بپوشانید. برای اینکه مخلوط  را روی سرتان فعال کنید، می‌توانید با سشوار کمی به آن حرارت بدهید، یا اگر در حمام هستید می‌توانید از گرما و رطوبت طبیعی حمام ‌برای این کار استفاده کنید.  این ماسک مو را تا ۱۰ الی ۲۰ دقیقه روی موهایتان نگه دارید و سپس آن را کاملاً بشویید.

ماسک های موی خانگی به شدت متعدد هستند و دستورالعمل های فراوانی برای آنها در اینترنت وجود دارد که شما میتوانید دنبال کنید، اما این به این معنا نیست که همه آنها قرار است جوابگوی نیاز هایتان باشند. برای اینکه یک ماسک موی مفید و کارآمد داشته باشید، باید بدانید چه موادی را چگونه با هم مخلوط کنید و ما تلاش کردیم در این مقاله به شما آسان ترین و کارآمدترین ماسک مو ها را آموزش دهیم. امیدواریم که با دنبال کردن این روش ها بتوانید به موهایتان رسیدگی و کمک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو