ماسک مو عالی و خانگی برای انواع مشکلات مو + دستور

ماسک مو عالی و خانگی برای انواع مشکلات مو + دستور


منبع: زیبامون

319

1399/3/13

14:32


در این بخش از زیبامون دات کام می خواهیم شما را با طرز تهیه انواع ماسکهای خانگی برای همه مشکلات رایج مو آشنا کنیم با ما همراه باشید.

ماسک مو عالی و خانگی برای انواع مشکلات مو + دستور

موهای زیبا و خوش حالت آرزوی همیشگی همه افراد و به ویژه خانم هاست. اما رسیدن به این آرزو شاید کمی سخت باشد. مشکلات مختلفی مانند ریزش مو، موخوره، کم پشتی و ... همواره باعث می شوند که خانم ها به خاطر این مسئله که موهای بی‌عیب و نقصی ندارند حسرت بخورند.

اما همان قدر که به وجود آمدن این مشکلات می تواند آسان باشد راه حل آنها نیز گاهی به همان اندازه ساده و آسان است. شما می‌توانید با کمی صبوری و انجام روش های ساده مشکلات موهای خود را برطرف کنید و پس از آن از داشتن موهای زیبا و بی نظیر لذت ببرید.

درمان های خانگی معمولا مشکلاتی که ماسک‌های شیمیایی دارند را نداشته و همچنین هزینه کمتری دارند و آسان‌تر تهیه می‌شوند . شما با استفاده از این درمان های خانگی می‌توانید پس از مدتی لذت داشتن موهای پرپشت را تجربه کنید و ما اینجا هستیم که تا در این زمینه به شما کمک کنیم. با زیبامون دات کام همراه باشید تا شما را با بهترین ماسک های مو برای انواع و اقسام مشکلاتی که موهای ما دچار آنها می شود آشنا کنیم.

 

حتما بخوانید: هفت ماسک موی خانگی جادویی! + طرز تهیه و اموزش

 

ماسک روغن بادام و تخم مرغ مخصوص موهای فر و موج دار

در این ماسک روغن بادام به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل می‌کند و تخم مرغ نیز با محتوای پروتئینی قوی خود می‌تواند قسمت‌های آسیب دیده‌ی مو را ترمیم کند و از انجایی که موهای فر در معرض اسیب دیدن بیشتری هستند با کمک این ماسک میتوانید موهای حساس خود را تقویت کرده و آن ها را قوی و سالم کنید.

 

موارد مورد نیاز برای تهیه ماسک:

  • یک چهارم فنجان روغن بادام
  • یک عدد تخم مرغ

 

روغن بادام

 

طرز تهیه ماسک برای موهای فر و موج دار:

ابتدا روغن بادام و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید تا یک ترکیب صاف و یکدست بدست بیاید. پس از این مرحله از انجایی که موهای فر حجیم هستند باید موها را تقسیم بندی کنید تا بتوانید این ماسک را به تمام قسمت های مو آغشته کنید. حالا ترکیب را بر روی پوست سر و موی فر خو بمالید. حداقل 40 دقیقه منتظر بمانید، سپس موهایتان را آبکشی کنید.

پس از استفاده از ماسک با شامپو و نرم کننده‌ی مناسب و ترجیحا بدون سولفات موها را شست و شو دهید.

 

ماسک موقوی روغن کرچک برای تقویت کردن انواع موهای حساس و اسیب دیده

 

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک:

  • دو قاشق غذاخوری روغن کرچک
  • یک عدد زرده تخم مرغ
  • یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی

 

روغن کرچک

 

طرز تهیه ماسک برای موهای اسیب دیده:

برای اماده سازی این ماسک قوی فقط کافی است که تمام موارد مورد نیاز را داخل ظرفی ریخته و آن ‌ها را خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. بعد از اماده سازی مخلوط، تمام ریشه ‌های موهایتان را به خوبی با این ترکیب ماساژ دهید و سپس تمام قسمتهای موها را با این ماسک بپوشانید.

در مرحله بعدی روی موها را با یک کلاه پلاستیکی پوشش دهید و اجازه دهید این ماسک به مدت ۲ تا ۴ ساعت روی موها بماند تا کاملا به عمق موها نفوذ کند و در نهایت موها را بشویید. .این کار را یک تا ۲ مرتبه در هفته و به مدت ۲ ماه تکرار کنید و از تاثیر بی نظیر ان استفاده کنید.

 

حتما بخوانید: فواید سرم مو - معرفی بهترین برندهای آن و ساخت سرم مو خانگی

 

ماسک مو مخصوص برای خلاصی از گره مو و در هم پیچیدن آن

 

موارد مورد نیاز برای تهیه ماسک:

  • روغن زیتون یک قاشق غذا خوری
  • یک عدد زرده تخم مرغ

 

روغن زیتون

 

طرز تهیه ماسک مخصوص برای خلاصی از گره مو

اگر موهای خشک یا آسیب دیده دارید، امکان اینکه در هم گره بخورد و آسیب‌ دیدگی شان بیشتر شود نیز بالا می‌رود. موهای خشک با پیچیدن در هم باعث می‌شوند که موخوره ایجاد شود و همچنین به علت این که سعی می کنید آنها را از هم جدا کنید کف سرتان نیز تحریک شده و احتمال ریزش مو هم افزایش می یابد.

شما میتوانید با کمک این ماسک مو ساده مشکل خود را برطرف می‌شود. برای تهیه این ماسک کافی است زرده تخم مرغ و روغن زیتون را کاملا با هم مخلوط کنید و مخلوط به دست آمده را روی موهایتان که از قبل مرطوب کرده اید قرار دهید. اجازه دهید این ماسک تا 20 دقیقه روی موهایتان بماند و بعد با آب فراوان بشویید تا هیچ اثری از ماسک روی موهایتان نماند. این ماسک به شما کمک می‌کند که موهای نرمی داشته باشید و موهایتان کمتر درهم بپیچند و یا دچار الکتریسیته ساکن شوند.

 

ماسک مو با آب پیاز و عسل برای درمان ریزش مو

 

موارد مورد نیاز برای تهیه ماسک:

  • دو قاشق غذاخوری آب پیاز
  • یک قاشق غذاخوری عسل

 

 

آب پیاز

طرز تهیه ماسک آب پیاز و عسل برای درمان ریزش مو:

 با کمک پیاز شما می توانید پس از مدتی ریزش مو را به طور کامل قطع کنید. برای درست کردن این ماسک باید 2 قاشق غذاخوری آب پیاز را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و سپس مخلوط به دست آمده را حداقل هفته ای یک بار روی پوست و موی سر خود به طور کامل ماساژ دهید.

این ماسک باید حداقل 15 دقیقه روی موها بماند تا بهترین تاثیر را داشته باشد. همچنین این ماسک مو ,برای درمان سفیدی مو نیز تاثیر دارد و باعث می‌شود پیازهای مو قوی تر شده و رنگ بهتری بگیرند. برای اینکه بهترین تاثیر را بگیرید می توانید بیشتر هم از این ماسک استفاده کنید و فقط به هفته ای یک بار بسنده نکنید.

 

حتما بخوانید: چه عواملی باعث میشوند ریزش مو شدت پیدا کند؟+ راه های جلوگیری

 

ماسک مو روغن نارگیل و گلاب برای نرم کردن موها

 

موارد مورد نیاز برای تهیه ماسک:

  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق غذاخوری آب ‌لیمو
  • دو قاشق غذاخوری شیر بسته ‌شده ( دلمه شده )، اختیاری
  • چند قطره گلاب
  • چند قطره از نرم‌کننده‌ی دلخواه، اختیاری

توجه شود که مقدار مواد با توجه به‌اندازه‌ی موهای شما متغیر است.

 

روغن نارگیل

 

طرز تهیه ماسک دست ساز نرم کننده مو:

برای تهیه این ماسک اگر قصد دارید از شیر هم استفاده کنید ابتدا آن را در ظرفی ریخته و چند قطره گلاب و آبلیمو را به آن اضافه کنید و ترکیب را به هم بزنید تا یکدست شود. سپس عسل را نیز همراه با روغن نارگیل به ترکیب تان اضافه کنید. در مرحله آخر چند قطره نرم کننده نیز درون ظرف بریزید و مواد را کاملا با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

این ماسک نرم کننده را میتوانید هنگامی که در حمام هستید و یا خارج از حمام بر روی موهای مرطوب قرار دهید. این ماسک باید 10 تا 15 دقیقه روی موها بماند و سپس آن را با آب فراوان بشویید. این ماسک مو دست ساز کمک می‌کند که موها نرم و خوش حالت شده و دیرتر خشک شوند. اگر از استفاده از نرم کننده های شیمیایی فراوان فراری هستید استفاده از این نرم کننده می تواند برای شما معجزه کند و مشکل خشکی موهایتان را کاملاً برطرف کند.

 

حتما بخوانید: خواص روغن نارگیل برای پوست صورت + روش استفاده

 

ماسک مو دست ساز خانگی با شیر نارگیل برای موهای اسیب دیده

 

مواد لازم برای تهیه ماسک :

  • یک چهارم پیمانه شیر نارگیل
  • دو قاشق غذاخوری عسل
  • یک عدد کپسول ویتامین E
  • چند قطره گلاب
  • چند قطره گلیسیرین
  • چند قطره نرم‌کننده‌ی دلخواه، اختیاری

 

شیر نارگیل

 

طرز تهیه ماسک موهای اسیب دیده

برای تهیه این ماسک ساده ابتدا کپسول ویتامین E را باز کرده و در یک ظرف خالی کنید. سپس یک چهارم پیمانه شیر نارگیل را به آن اضافه کنید و با اضافه کردن عسل و گلاب و گلیسیرین و اگر مایل بودید مقداری نرم کننده یک ترکیب یکدست به دست بیاورید.

حالا باید این ماسک مو را به طور کامل به موها آغشته کنید و سپس موهایتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید. بعد از گذشت 15 دقیقه موهای خود را با آب گرم کاملاً بشویید. توصیه می شود حداقل هفته ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

این ماسک کمک می کنند موهایی که به خاطر دلایل مختلف آسیب دیده اند و حساس شده اند دوباره نرمی, لطافت و قوت خود را به دست بیاورند.

 

حتما بخوانید: بهترین روغن های طبیعی برای ماساژ صورت بر اساس نوع پوست

 

سخن آخر

برای اینکه موهایی سالم تر داشته باشید به صورت هفتگی از روغن های درمانی،ماسک مو یا مکمل های تقویتی مو استفاده کنید. این موارد به موهای شما کمک زیادی میکنند:

  1. موهایتان را جوری شانه کنید که انگار رشته هایی از طلا هستند. انها را نکشید و به آن ها فشار نیاورید. شل شدن ریشه موها علت اصلی موارد زیادی از مشکلات مو است.
  2. تحت هیچ شرایطی موهایتان را در حوله نپیچید ، دم اسبی تان خیلی محکم و بالا نببندید. این موارد به مو فشار میاورند و آن را اسیب پذیر میکنند.
  3. اضافه کردن کمی نمک به شامپو از چرب شدن موها جلوگیری خواهد کرد، شوره سر و مشکلات پوست سر را کاهش می دهد و برای رشد مو بسیار مفید است.
  4. از آب سرد و ولرم برای شست و شوی موها استفاده کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو