معنی اسم دلوان و آشنایی با ریشه و نام های مشابه این اسم

معنی اسم دلوان و آشنایی با ریشه و نام های مشابه این اسم


منبع: آرگا

529

1398/12/3

02:30


اسامی به انسان ها هویت می دهند و هر فرد را متمایز می کنند. هر اسم دارای معنی و مفهوم مخصوص به خود است. نام زیبای دخترانه دلوان در لغت به معنای مهربان، بانوی مهربان و دختر مهربان است که ریشه در فرهنگ کردی دارد.

اسم یا نام همان اصطلاحی است که با آن به انسان هویت داده می شود که در هر فرهنگی ساختار مخصوص به خود را داشته که در ایران هویت با نام و نام خانوادگی مشخص می شود. در این مطلب قصد داریم با معنی اسم زیبای دلوان و ریشه آن آشنا شویم. پس اگر می خواهید نام کودک متولد شده خود را دلوان بگذارید برای آشنایی بیشتر با آن در ادامه مطالب همراه ما باشید.

معنی و ریشه اسم دلوان

همانطور که گفته شد اسم به انسان هویت داده و او را متمایز می کند. دلوان نام دخترانه زیبایی است که در امروزی ها بیشتر با آن آشنا هستند و جزء اسامی خاص محسوب می شود. انتخاب نام برای نوزاد همواره یکی از دغدغه های جذاب برای والدین است. در خانواده های ایرانی بجز پدر و مادر سایر اعضای خانواده نیز در انتخاب اسم سهیم هستند. والدین چند ماه قبل از تولد نوزادشان به دنبال اسم مناسب و برازنده او می گردنند و در این مورد از مشورت دیگران استفاده می کنند. بعضی از خانواده ها به اسامی مذهبی و برخی دیگر به اسامی اصیل ایرانی و بعضی نیز به اسم های خارجی علاقه مند هستند. اما نکته مشترک در همه والدین انتخاب اسمی زیبا و مناسب برای فرزندشان است. در این مطلب شما را با نام اصیل دلوان و ریشه آن آشنا می کنیم.

معنای اسم زیبای دلوان

معنای دلوان

دلوان نامی است زیبا که بر روی دخترها گذاشته می شود. اسم دلوان به معنی مهربان، بانوی با محبت و دختر مهربان آورده شده است. دلوان در زبان کردی به صورت دلووان نوشته می شود و مهنای مهربان را دارد.

معنی اسم زیبا و دخترانه دلوان

ریشه نام دلوان

هر اسمی اصیلی ریشه مخصوص به خود را دارد. اسم زیبای دلوان بنا به تحقیقات انجام شده ریشه کردی داشته و یک نام اصیل و متفاوت کردی است.

معنی اسم زیبای دلوان

معنی دلوان در ثبت احوال

تقریبا بیشتر اسامی در ثبت احوال ایران معانی خاصی دارند. ولی در حال حاضر معنی مشخصی برای این اسم در ثبت احوال وجود ندارد. ولی با توجه به تحقیقات و پیگیری های انجام شده این نام جذاب در ثبت احوال ثبت شده و مورد تایید است.

معانی زیبای اسم دلوان

تلفظ صحیح نام دلوان

نام دخترانه دلوان یا دلووان به صورت Delvan یا Delwan مشخص شده است.

نام های مشابه دلوان

اسم دلوان شبیه با نام های دخترانه لیانا، دلسا، دل انگیز، دل بهار، دلارام، دلبر، دلربای، دلشاد، دلناز، دلنواز، دلنیا، دلینا، دل انگیز، دل آرا، دلپرور، دایانا، وانیا و … است. همچنین دلوان به اسامی پسرانه دانیال، دلاور، دلیر، داتیس، دادمهر، دارا، داریوش، داران، دارمان، داوید، دانا، دامون، داریا، داوود، داوید، دایان، آریان، رایان، کامران و اسامی دیگر از این دسته شباهت دارد.

معنا و ریشه اسم دلوان

ابجد نام دلوان

ابجد روشی برای مرتب کردن حروف عربی است. در این روش به هر یک از حروف ارزش عددی مخصوصی داده خواهد شد که طبق پایه اولیه خط فنیقی شکل می گیرد. در این روش اعداد ۱ تا ۱۰۰۰ بین ۲۸ حرف عربی تقسیم می شوند. دو نوع حروف ابجد صغیر و کبیر داریم. ابجد کبیر برای اسم دلوان با ۹۱ برابر بوده و ابجد صغیر آن ۱۹ است.

معنی نام دلوان

نکته پایانی:

هر اسمی که والدین بخواهند بر روی کودک خود بگذارند باید توسط ثبت احوال تایید شده و از فیلتر آن بگذرد تا ثبت آن تایید گردد. دلوان یک اسم دخترانه است که به نون ختم می شود و در گذشته بنا به دلایلی قابلیت ثبت در ثبت احوال کشور را نداشت. ولی در حال حاضر می توانید بدون مشکل این نام زیبا را برای دختر خود انتخاب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو