عکس و بیوگرافی جمشید جهانزاده + همسرش فرزانه نشاط خواه

عکس و بیوگرافی جمشید جهانزاده + همسرش فرزانه نشاط خواه


منبع: نمکستان

223

1398/12/10

20:33


جمشید جهانزاده یکی از بازیگران پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بوده که علاقه به بازیگری در او از کودکی شکل گرفته است.

نمکستان: جمشید جهانزاده یکی از بازیگران پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بوده که علاقه به بازیگری در او از کودکی شکل گرفته است. هنگامی که در سینمای وابسته به شرکت نفتی که پدرش در آن کار میکرد، فیلمهایی به نمایش درمیامد که علاقه او را به سینما چندین برابر کرد و از آن پس تصمیم گرفت وارد دنیای هنر شود بنابراین وارد دانشکده هنر دانشگاه تهران شد تا به رویاهای خود در بازیگری جامه عمل بپوشاند.

جمشید جهانزاده متولد ۱۲ فروردین ماه ۱۳۳۰ در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویر احمد است. کارش را ابتدا با تئاتر آغاز کرد و بعد در فیلم های تلویزیونی و سینمائی زیادی حضور یافت. جنگ نفتکش ها و کشتی آنجلیکا از جمله معروف ترین فیلمهائی هستند که وی در آنها نقش آفرینی کرده است. نگاهی میکنیم به زندگی شخصی و هنری جمشید جهانزاده کشکولی

جمشید جهانزاده عکس جمشید جهان زاده و همسرش بیوگرافی جمشید جهانزاده

تحصیلات :

جمشید جهانزاده دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران است، او ورودی سال ۱۳۵۳ این دانشگاه بود و همچنین دانش آموخته رشته پژوهش هنر از دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد است.

زندگی خانوادگی :

پدرش و همچنین پدر بزرگش هر دو در شرکت نفت کار میکردند و مادرش زنی خانه دار بود اما برایش مهم بود که فرزندانش حتما ادامه تحصیل دهند و زندگی موفقی داشته باشند. خانواده او یک خانواده متوسط کارگری بود که حقوق بگیر دولت بودند ولی با اینحال زندگی سختی داشتند. او در یک خانواده بسیار پر جمعیت به دنیا آمده و شش برادر و چهار خواهر دارد. برادر بزرگترش که هم اکنون به رحمت خدا رفته، زمانیکه جمشید جهانزاده دانشجو بود، در تهران مشغول به کار و زندگی بود و برادر کوچکترش را از نظر مالی تامین میکرد. همچنین یکی از شوهر خاله های وی از فعالیتهای بازیگری او حمایت میکرد.

همسر جمشید جهانزاده :

جمشید جهانزاده زمانیکه در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل بود با یکی از همکلاسیهای خود به نام خانم فرزانه نشاط خواه آشنا می شود. او متولد ۱۳۳۴ در تهران است و نام اصلیش نرگس است و مانند همسرش بازیگر می باشد. وی در فیلمهائی نظیر قصه های کوچه ما و جاده های سد که هر دویشان در دهه شصت ساخته شده بودند بازی کرده است.

جمشید جهانزاده و همسرش در نهایت پس از پنج سال که از آشنائی شان میگذشت، تصمیم به ازدواج می گیرند و در سال ۱۳۵۹ زندگی مشترک خویش را آغاز میکنند. آنها صاحب تنها یک فرزند پسر هستند که نامش را نوید گذاشته اند.

نوید زمانی که شش سال داشت در یک فیلم به نام جشن تولد حضور پیدا کرد اما دیگر بازیگری را ادامه نداد. رشته اش ریاضی بود و دوست داشت مهندس کامپیوتر شود. جمشید جهانزاده و همسرش فرزانه چیزی حدود چهل سال است که باهم زندگی میکنند و رفاقت و صمیمیت عجیبی میان شان برقرار است.

آنها معتقدند در یک زندگی زناشوئی باید منیت و خودخواهی ها را کنار گذاشت و اگر این خصیصه منفی وجود دارد میبایست کنترل شود تا کار به جدائی و طلاق نینجامد و آنها رمز زندگی موفق خود را در  کنار گذاشتن غرور و خودخواهی های بیجا میدانند. البته ناگفته نماند که هردوی آنها در مصاحبه ای اعلام کرده اند که در طول زندگیشان بایکدیگر دعواهای شدید و خیلی سختی داشته اند و این موارد را از جمله چیزهای عادی زندگی تلقی میکنند.

جمشید جهانزاده و همسرش

نخستین تجربه بازیگری :

اولین تجربه بازیگری او با حضور در تلویزیون و بازی در فیلمی به نام دسیسه رقم خورد. او در آن زمان ۳۳ سال داشت و این فیلم در سال ۱۳۶۳ و در دوران جنگ تحمیلی ساخته شد و بعد در تلویزیون به نمایش درآمد. دسیسه یک تله فیلم بود که برای اولین بار در یکی از اعیاد مذهبی و روزهای تعطیل از شبکه اول سیما پخش شد و دسیسه فیلم عجیبی بود که ظاهر بیشتر بازیگران ایرانیش شبیه به افراد اروپائی و آفریقائی بود و در مورد بیماری سفیر یکی از کشورهای آفریقائی در آمریکا بود که به واسطه تزریق خونی نجات میابد. این فیلم را داریوش مودبیان کارگردانی کرده بود و هایده حائری و ناصر آقایی از جمله بازیگران آن بودند.

ملی و راه های نرفته اش از آخرین فیلمهای سینمائی است که جمشید جهانزاده در آن مقش آفرینی کرد. در این فیلم او با السا فیروز آذر، میلاد کی مرام و ماهور الوند همبازی بود. فیلمی از تهمینه میلانی که مشکلات بغرنج زناشوئی یک زوج جوان را به تصویر میکشد. در مجموع او در ۲۳ فیلم بلند سینمائی حضور داشته که در بیشتر آنها نقش یک آدم منفی و مرموز را بازی کرده که مدام کارشکنی میکند.

بازی در جنگ نفت کش ها :

بیشتر مخاطبان قدیمی و پروپا قرص سینما و تلویزیون ایران بیشتر او را با بازی در فیلم زیبای جنگ نفتکش ها میشناسند. این فیلم درباره ممانعت از عبور نفت کش های ایرانی از تنگه هرمز در دوران جنگ تحمیلی است. مجید مظفری و زنده یاد عزت الله انتظامی نقشهای اصلی این فیلم را ایفا کردند. او در فیلم کشتی آنجلیکا نیز با زنده یاد انتظامی همبازی بود. این فیلم محصول سال ۱۳۶۷ بود و محمد بزرگ نیا آن را کارگردانی کرده بود و داستانش در مورد یک کشتی غرق شده در دریا به نام آنجلیکاست که دارای محموله طلا و نقره است و همین عده ای را گسیل داشته تا به سراغش بروند.

جمشید جهانزاده

حضور در تلویزیون :

او را باید بیشتر یک بازیگر تلویزیونی به حساب آورد چون در نزدیک به چهل مجموعه بلند تلویزیونی با ایفای نقش پرداخته که از مشهورترین آنها میتوان به سریال مدرس، معمای شاه، چشمان آبی زهرا و گاندو اشاره کرد. آخرین حضور او در تلویزیون به سریال گاندو برمیگردد که جواد افشار آن را کارگردانی کرده بود و در این سریال، جمشید جهانزاده نقش یک تولید کننده یخچال به نام ابراهیم شعر باف را بازی میکرد.

در سریال تاریخی معمای شاه به کارگردانی محمد رضا ورزی او نقش یکی از نخست وزیران شاه یعنی عبدالحسین هژیر را به زیبائی تمام ایفا نمود. سالهای مشروطه نیز از جمله سریالهای تاریخی ای بود که جهانزاده در آن جلوی دوربین رفت. این دومین همکاری مشترک او با محمد رضا ورزی بود و در این کار علاوه بر او تینا پاکروان، آزیتا حاجیان و اکبر عبدی نیز هنرنمائی کردند. چشمان آبی زهرا نیز یک فیلم ضد اسرائیلی بود که قسمتهایی از آن در خارج از ایران ضبط شد و جهانبخش سلطانی از جمله بازیگران آن بود.

از نویسندگی و کارگردانی تا مدیر تولیدی :

او علاوه بر بازیگری به نویسندگی و کارگردانی نیز اشتغال دارد و رشته اصلی او در دانشگاه کارگردانی بوده و او در این زمینه دارای مدرک آکادمی است. همچنین او از مدیران تولید وزارت فرهنگ و ارشاد بود. او هم اکنون بازنشسته شده و مدت کمی نیز در سوئد زندگی میکرد که همین این شائبه را تقویت میکرد که وی از همسرش جدا شده و برای همیشه ساکن این کشور اسکاندیناویائی شده است. شایعی که خیلی زود توسط جمشید جهانزاده رد شد.

جمشید جهانزاده

فیلم های سینمایی جمشید جهانزاده :

  • ملی و راه‌های نرفته‌اش
  • تابو
  • یوسف هور
  • دوازده صندلی
  • خاک و آتش
  • جایی برای زندگی
  • رقص شیطان
  • علی و دنی
  • آشوبگران
  • فریاد
  • تارهای نامریی
  • یورش
  • ارابه مرگ
  • در سرزمینی دیگر
  • طوفان
  • قانون
  • افسانه دو خواهر
  • خط آتش
  • جنگ نفت‌کش‌ها
  • عبور از تله
  • کشتی آنجلیکا
  • سرزمین آرزوها
  • گودال

بیوگرافی جمشید جهانزاده

عکس های جدید و بیوگرافی کامل جمشید جهانزاده

عکس های دیده نشده جمشید جهانزاده

عکس های دیده نشده جمشید جهانزاده

جمشید جهانزاده و همسرش

عکس جمشید جهانزاده و همسرش

جمشید جهانزاده

عکس و بیوگرافی جمشید جهانزاده

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو