چین چگونه ورود مسافر به این کشور را کنترل می کند؟

48

1398/12/15

14:28


چین به عنوان کانون اصلی شیوع ویروس کرونا با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جمله در فرودگاه ها، تا حد زیادی توانسته است جلو گسترش این ویروس را بگیرد تدابیری که اجرای آن در ایران هم می تواند در کنترل کرونا موثر باشد اما چین در این زمینه چگونه کار کرده است؟

چین چگونه ورود مسافر به این کشور را کنترل می کند؟

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ایرنا چین در فرودگاه ها به دو صورت مسافران را با هدف کنترل ورود افراد مبتلا به کرونا به این کشور چک و بررسی می کند در هر پرواز بعد از اخذ لیست مسافران ورودی به پکن، مسافران اهل کشورهای کره جنوبی، ژاپن ، ایتالیا و ایران به عنوان کشورهای پر خطر را جدا کرده و به صورت تخصصی آنها را چک ولی سایر مسافران را با روش های عادی مانند اندازه گیری تب بررسی می کند.

مسافران سه کشور پر خطر باید به محض نشستن هواپیما قبل از سایر مسافران، هواپیما را خالی کنند آنها باید از یک کانال استرلیزه شده به سالن های انجام تست کرونا منتقل شوند در این سالن ها بعد از پر کردن فرم های مخصوص، ابتدا تب افراد در سه نوبت در فاصله های زمانی ۱۰ دقیقه اندازه گیری می شود چنانچه تب مسافر بالای ۳۷.۳ درجه باشد برای کنترل بیشتر به مراکز تخصصی دیگری اعزام می شود.

اگر تب مسافران اهل این سه کشور زیر ۳۷.۳ باشد آنها باید به قسمت انجام تست های اولیه کرونا مراجعه کنند در این قسمت با استفاده از کیت هایی مانند گوش پاک کن، بزاق دهان و مخاط بینی افراد نمونه برداری شده و برای انجام تست به آزمایشگاه ارسال می شود مقامات بهداشتی چین در فرودگاه پکن به خبرنگار ایرنا اعلام کردند چنانچه در آزمایش افراد نشانه هایی از ابتلا به کرونا وجود داشته باشد تا ۲۴ ساعت به آنها اطلاع می دهند و روند درمان را برای افراد مبتلا تشریح خواهند کرد اگر هم آزمایش آنها فاقد این نشانه ها باشد پروسه دیگری را دنبال می کنند.

یکی دیگر از اقداماتی که چین برای جلوگیری از گسترش کرونا در پکن انجام می دهد این است چنانچه در یک هواپیما فقط یک فرد مشکوک به کرونا وجود داشته باشد (تب بالای ۳۷.۳ دریجه) تمام مسافران ان هواپیما باید تا انجام تست های اولیه کرونا در یک هتل قرنطینه شوند تا مبادی افراد دیگری آلوده شده باشند.


قرنطینه ۱۴ روزه

تمام کسانی که از هر نقطه جهان به پکن سفر می کنند باید خود و خانواده آنها به مدت ۱۴ روز در خانه قرنطینه شوند این افراد در این مدت نباید به هیچ وجه از خانه های خود خارج شوند آنها قبل از ورود به خانه های خود در ورودی مجتمع ها دوباره مورد بررسی قرار می گیرند تب آنها دوباره ثبت می شود و مشخصات شناسنامه ای آنها اخذ می گردد نیروهای خدماتی این مجتمع ها وظیفه دارند تمام چمدان ها و وسایل همراه مسافر را قبل از ورود به مجتمع مسکونی ضد عفونی کنند.

ضد عفونی کردن اشغال ها

بعد از ورود به داخل خانه هم به آنها تذکر داده می شود که به مدت ۱۴ روز نباید به هیچ وجه از خانه خارج شوند این افراد چنانچه نیاز به خرید داشته باشند باید لیست نیازمندی های خود را به مقامات مجتمع داده و آنها وسایل مورد نیاز را برای افراد در فرنطینه خریداری می کنند آشغال ها و سطلل زباله افراد در قرنطینه هم روز در دو نوبت صبح و عصر برای تخلیه باید در خروجی درب آپارتمان قرار گیرد تا مسئولان نظافت آپارتمان ابتدا آنها را ضد عفونی کنند و یک ساعت بعد زباله ها را جمع آوری کنند.

ثبت دمای بدن، روزی دوبار

بعد از ورود این افراد به خانه های خود، آنها باید روزانه در دو نوبت صبح و عصر دمای بدن خود را اندازه گیری کرده و آن را برای مقامات بهداشتی محله ارسال کنند مقام مسئول بهداشت محل نیز شخصا در ورودی آپارتمان مسافر حاضر شده و ضمن خیر مقدم به وی موارد بهداشتی را برای فرد مسافر یاداوری می کند چنانچه مسافر فاقد وسایلی مانند ضد عفونی، ماسک و یا دستگاه های تب سنج باشد این وسایل به صورت رایگان از سوی کمیته بهداشت محل در اختیار مسافر قرار می گیرد.

ثبت آنلاین مشخصات مسافر در سایت های مرتبط

در کنار این اقدامات، مسافری که بتازگی وارد پکن می شود باید مشخصات خود را در دو سایت تخصصی کمیسیون بهداشت ملی چین ثبت کند ثبت این مشخصات کمک می کند تا مقامات بهداشتی چین کنترل بیشتری روی افراد داشته باشند.  


کنترل وضعیت سلامتی افراد به صورت تلفنی

در کنار اقدامات بالا، مقامات بهداشتی پکن هر روز به صورت تلفنی جویای احوال افراد وارد شده به پکن می شوند آنها از فرد مسافر، مواردی مانند وضعیت گرمای بدن، ناراحتی های تنفسی، سردرد، بدن درد و سایر علایم ویروس کرونا را می پرسند تا به این شکل این ویروس خطرناک که جهان را درگیر کرده است کنترل کنند.

با توجه به اینکه وبیروس کرونا به ایران هم رسیده است بکارگیری تدابیر چین توسط مقامات بهداشتی ایران هم می تواند مانع گسترش این ویروس شود.

موفقیت چین در کنترل کرونا در پکن

در حال حاضر وضعیت پکن از نظر تعداد افراد آلوده به این ویروس کنترل شده است به طوری که آمار مبتلایان ۴۱۸ تن، درمان شدگان ۲۹۷ تن و افراد فوت شده هم فقط ۸ نفر است این آمار نشان می دهد که وضعیت پایتخت چین تثبیت شده است و دولت برای جلوگیری از شیوع دوباره، اقدامات کنترلی شدید را بکار گرفته است.

کمیسیون ملی بهداشت چین هم امروز پنجشنبه اعلام کرد که با مرگ ۳۱ تن از مبتلایان به این ویروس، شمار قربانیان در چین از مرز سه هزار نفر عبور کرده است شمار مبتلایان به کرونا تا پایان روز چهارشنبه هم به ۸۰ هزار و ۴۰۹ نفر رسیده است.

همه افرادی که چهارشنبه جان خود را از دست دادند، شهروندان چینی در استان «هوبی» بودند هوبی کانون اصلی گسترش کرونا است آماری که چین در روزهای اخیر منتشر کرده، نشان می‌دهد روند ابتلا به کرونا و شمار قربانیان در این کشور کاهش قابل توجهی یافته و روندی نزولی را در پیش گرفته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو