شنوایی مهم‌ترین حس برای ارتباط سازی

منبع: نی نی بان

127

1398/12/20

19:02


حس سامعه که نام دیگر آن حس شنوایی است، یکی از اصلی ترین ومهم ترین حواس موجود در بشریت است. باید گفت که کودکان با تکیه بر حس شنوایی است که می توانند مهارت های گفتاری را کسب کنند. شنوایی در برخی افراد دچار اختلال می گردد که این اختلال کم شنوایی دارای علل مختلفی است. برخی از نوزادان به صورت مادرزادی از بدو تولد دچار کم شنوایی هستند و برخی از دیگر افراد با کهولت سن و گذشت زمان است که دچار اختلال کم شنوایی می شوند. از بهترین روش های درمان کم شنوایی استفاده از سمعک در تمامی سنین است. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با عملکرد سمعک به سایت سمعک قلهک مراجعه نمایید.

شنوایی مهم‌ترین حس برای ارتباط سازی


سمعک وسیله ای برای کم شنوایان
سمعک وسیله ی کوچک پزشکی است که برای بهبود اختلال کم شنوایی استفاده می شود. تاریخ اختراع و ساخت سمعک به سال 1800 میلادی باز می گردد که توسط فردی به نام فردریک رین در لندن ساخته شده است. استفاده از سمعک در ابتدا با مشکلات بسیار زیادی همراه بوده. سمعک در آن سال ه قابل حمل بوده و با تقویت صدا به کم شنوایان کمک وافری می کرده ولی از مشکلات بزرگ این وسیله می توان به بزرگ بودن سمعک اشاره کرد. در آن زمان سمعک به شکل شیپور و لوله های مخروطی بوده که بعد از اختراع تلفن در سال 1876 سمعک الکترونیکی نیز اختراع شد. باید گفت با گذشت زمان و پیشرفت علم، سمعک نیز از نظر کیفیت و شکل ظاهری به صورت مجهز تر و پیشرفته تر در دسترس بیماران قرار گرفته است، به گونه ای که امروزه این وسیله در داخل و کانال گوش قرار می گیرد و از دید رس خارج است و به گونه ای که در بازار امروز برندهای سمعک در انواع مختلف تولید می شود.

گوش درد در نوزادان باعث بی قراری آنها

یکی دیگر از مشکلاتی که در ناحیه گوش ممکن پیش بیاید گوش درد است.که این درد برای کودکان و نوزادان بسیار آزار دهنده بوده و باعث گریه ی مداوم و بی تابی و بیقراری و همچنین بی خوابی در کودکان می شود. علل مختلفی باعث ایجاد درد در ناحیه گوش می شود که یکی از رایج ترین آن وجود عفونت در گوش است. درصد ابتلا به عفونت گوش در کودکان و نوزادان بیشتر از بزرگسالان است. بر اساس تحقیقات به عمل رسیده از هر شش نوزاد متولد شده 5 نوزاد قبل از رسیدن به سه سالگی به عفونت گوش دچار می شوند. علایم گوش درد درنوزادان به اینگونه است که نوزاد دچار بی قراری شده ودست خود را به سمت گوشهایش می برد.

شنوایی مهم‌ترین حس برای ارتباط سازی



راه‌هایی برای درمان گوش درد در نوزادان
بهترین راه برای درمان گوش درد نوزاد استفاده از کمپرس آب گرم به مدت زمان 10 تا 15 دقیقه است که این روش باعث التیام درد های گوش می شود. برای نوزادان بزرگتر از شش ماه شما می توانید از استامینوفن برای کاهش درد استفاده نمایید. همینطور نوشیدن آب باعث کاهش درد می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو