دسته بندی : پزشکی و سلامت

چیکار کنیم سریع بخوابیم ؟ (روش های سریع خوابیدن)

چیکار کنم سریع بخوابیم ؟؟ وقتی بی خواب میشویم ، بخصوص زمانی که برای فردا کلی کار داریم و باید صبح زود بیدار شویم مهم ترین سوال برای ما این است که چطور سریع خوابمان ببرد . در این پست به شما روش های مختلف سریع خوابیدن را خواهیم گفت. اینکه با سریع خوابیدن زندگی رو به روالی خواهید داشت. خوابیدن به معنای گذاشتن سر بر روی بالشت نمی باشد. فکر و خیال به ذهن ما نفوذ کرده و یا احساس راحتی برای خواب نداریم. سریع خوابیدن عوامل زیادی دارد که با رعایت آنها می توان به سریع تر رفتن به رختخواب اشاره کنیم. آرام کردن خود در قبل خواب باعث می‌شود خواب بهتری داشته باشیم.

چطور سریع خوابمان ببرد ؟

چیکار کنم زود بخوابم ؟

 

چیکار کنیم که سریع بخوابیم ؟

چطور راحت و سریع بخوابیم ؟

چند ساعت قبل از خواب نور خانه را کم کنیم.

نور بعد غروب خورشید به مغز فرمان می دهد که خورشید دوباره طلوع می کند. این کار از آزادسازی هورمون ها قبل از خواب پیشگیری می کند. اگر چراغ های خانه قابل تنظیم می باشند آنها را کم کنیم و اگر اینگونه نیست چراغ های اضافی را خاموش کنیم.

 

اگر قبل از خواب از موبایل و لپ‌تاپ استفاده می‌کنیم و مصرف آن‌ها را کم کنیم.

برای سریع خوابیدن بهترین کار خلاصی از شبکه های اجتماعی است ! قبل از خواب از دیدن تلویزیون و موبایل خودداری کنید. موبایل ها دارای نور آبی هستند که مغز را گمراه می کنند. به طوری که مغز فکر می کند بعدازظهر می باشد قبل از قبل از خواب از این صفحات استفاده نکنیم. شبکه های اجتماعی و ایمیل در دیر خوابیدن کمک می کند. در مواقع ضروری از گوشی و کامپیوتر استفاده شود، نور آن را کم کنید و برنامه های که نور آبی دارند استفاده نکنید.

 

از گوش گیر استفاده کنید.

صداهای قبل از خواب موجود می باشد که فرد را اذیت می‌کند می توان از گوش گیر استفاده کرد. اگر گذاشتن گوش گیر باعث اذیت شما می شود از بالشت استفاده کنید.

 

ساعت را پنهان کنید.

برای سریع تر خوابیدن مدام ساعت را چک نکنید و از ندیدن ساعت مطمئن شوید و از چک کردن آن خودداری کنید. با چک کردن ساعت فکر شما مشغول شده و دیگر نمی توانید بخوابید .صدای تیک تیک ساعت باعث بهم ریختن خواب می شود. پس بهتر است از ساعت بی صدا استفاده کنید.از صدای طبیعت در مکان های پر و صدا استفاده کنید. وایت نویز در زمانی که صدا های مزاحم مثل خیابان شلوغ و صدای همسایه است، کمک می کند.

 

از چشم بند استفاده کنید.

اگر روشنایی شما را اذیت می کند، از چشم بند استفاده کنید. می توان با استفاده از کروات و بالشت کهنه آن را درست کرد. باید از نوع ضخیم آن استفاده کرد تا نور از آن عبور نکند. همچنین می توان از پرده کلفت برای نفوذ نکردن نور استفاده کرد.

چیکار کنم سریع بخوابم خسته شدم 

درمان بی خوابی (۲)

 

روش های جالب و ساده برای سریع خوابیدن

میخوام سریع بخوابم چیکار کنم ؟

به شمارش کردن روی آورید:.

با شمارش اعداد و یا شمارش گوسفندان می توان به سریع خوابیدن کمک کنند. و می توان اعداد را بر عکس شمارش کرد.

 

با تمرین کردن ماهیچه های خود را ماساژ دهید.

از انگشت پا شروع کرده و تمامی ماهیچه های بدن خود را جمع و باز کنیم. در زمان انجام ۵ثانیه نفس کشیده و تنش را از بدن خود خارج کنید. بعد از ۱۰ ثانیه رو مچ پا انجام دهید، سپس این کار را با تمام عضلات انجام دهید.

 

به جای فکر کردن به خواب به تصورات خود فکر کنید.

گاهی سریع خوابیدن باعث میشود تلاش کنید به زور بخوابید. به زور خوابیدن آرامش را از شما خواهد گرفت. از فکر و خیال کردن بپرهیزیم و به چیز های آرامش بخش و خوب فکر کنیم. به خانه رویایتان را فکر کنید. یادمان باشد تمام چیز ها را اضافه کنیم.

 

صداهای مزاحم را نابود کنیم.

صدا بر روی خواب تاثیر می گذارد و کیفیت خواب را پایین می آورد. می توان از موسیقی آرام برای خوابیدن استفاده کرد. موسیقی بدون کلام گوش دهید.

 

تنفس عمیقی شکمی را انجام دهید.

این تکنیک را برای سریع خوابیدن امتحان کنید: دستان خود را روی شکم قرار دهید و به اندازه ۴ ثانیه نفس بکشید، هوا را وارد شکمتان نکنید. تا ۶ شمرده و نفس کشیده و با ۷ آن را بیرون کنید. در هنگام انجام داد این کار به چیز های آرامش بخش تمرکز کنید.

 

ذهن و بدن خود را با روش مدیتیشن آرام کنید.

نقش عمیق کشیده و از فکر کردن به چیز های آرامش بخش همچون ساحل و ابر لذت ببرید. در فکرتان ماهیچه های خود را آرام کنید.

 

اگر نتوانستید بخوابید، کار های آرامش بخش را انجام دهید.

بعد نیم ساعت خوابتان نبرد، از تقلا کردن خود داری کنید، و به حمام رفته و یا مطالعه کنید، و زمانی که خوابتان گرفت بخوابید. بعد از بلندشدن از استفاده موبایل خودداری کنید.

چیکار کنیم که سریع بخوابیم

سریع خوابیدن

 

چی بخورم که سریع بخوابم ؟ ( قرص و مکمل و دارو گیاهی)

چطوری زود خوابمان ببرد؟

برای سریع خوابیدن از خوردن قرص خواب بدون تجویز پزشک پرهیز کنید، که این قرص ها دارای عوارض زیادی هستند. اگر این قرص ها را استفاده کنید دیگر بدون خوردن قرص نمی توانید بخوابید و ترک این قرص ها سخت می باشد. اما می توان از مکمل های گیاهی استفاده کرد. قبل از مصرف این مکمل ها حتما با پزشک خود صحبت کنید. اگر چه دارای بیماری خاص، شیرده و یا باردار هستید از استفاده این مکمل ها خود داری کنید.

  • شیرین بیان:

این گیاه قدیمی برای عصبانیت و بی خوابی مصرف می شود که دز آن ۶۰۰ می باشد.

  • ملاتونین:

بدن انسان به طور طبیعی ملاتونین تولید می کند.

ملاتونین یک محصول خوب برای خواب می باشد.

دز این دارو ۳ و در داروخانه ها موجود می باشد.

اما دز های پایین برای خواب شما بهتره است.

  • بابونه:

این گیاه مکمل بوده اما چایی بابونه قبل خواب باعث آرام شدن انسان می شود.

در زمان استفاده از نداشتن کافئین مطمئن شوید.

  • آنتی هیستامین ها:

باعث خواب آلودگی و محدود کردن خواب می شود.

این قرص فقط دو روز مصرف شود،

اگر سرما خوردگی یا حساسیت داشتید مصرف نکنید.

چیکار کنم سریع خوابم ببره ؟

سریع خوابیدن

 

تاثیر مهم محیط روی سریع خوابیدن

چی بخورم و چیکار کنم سریع بخوام 

اتاق خود را تمیز و خنک بگذارید.

در اتاق ۲۱ درجه بخوابید . خوابیدن در اتاق گرم خوب نیست. در اتاقی باشید که هوا عبور می‌کند. اتاق خود را منظم و هفته ای ۲بار ملافه را بشورید. بهم ریخته بودن اتاق باعث بیشتر شدن استرس می‌شود. زیادن بودن نور باعث خراب شدن خواب می شود، هنگامی که می خواهید بخوابید اتاق خود را چک کنید و از نبودن نور مطمئن شوید.

 

از رایحه درمانی استفاده کنید.

رایحه درمانی هم در سریع خوابیدن موثر است . به وان حمام خود روغن بابونه و رنجونبه استفاده کنید و آن را در کل خانه پخش کنید. از اسپری خوش می تواند برای خانه نیز استفاده کنید. قبل از خواب اسپری بزنید ، همچنین می تواند از پخش کننده بو استفاده کنید تا با آرامش به رخت خواب بروید.

 

لباس گشاد و راحت بپوشید.

از لباس گشاد و پارچه پنبه ای استفاده کنید. لباس های سنگین باعث می شود دمای بدن شما پایین آمده که برای خوابیدن اجباری می باشد. لباس های نرم به خواب و آرام شدن شما کمک می کند. اگر در رخت خواب خود احساس گرما کردید، لخت بخوابید.

 

از تشک نرم و راحت استفاده کنید.

اگر تشک شما قدیمی و سفت می باشد، آن را عوض کنید. در هنگام خریدن تشک ۵ دقیقه بر روی آن بخوابید. از تشکی استفاده کنید که آرام و نرم بود، و سفت بودنش تا شما را اذیت نکند. اگر قادر به خرید تشک جدید نیستید می تواند از پد تشک استفاده کنید.

بیخواب شدم چیکار کنم سریع بخوابم 

سریع خوابیدن

 

چطور سریع بخوابیم ؟؟ این نکات را رعایت کنید!

چطور سریع بخوابیم ؟

زمان مناسبی بخوابید تا بدن عادت کند.

اگر هر شب در زمان های مختلفی می خوابید این عادت را ترک کنید وساعت مشخصی را برای خوابیدن تعیین کنید.در ابتدا برنامه خود ممکن است به مشکل بخورید. اما بعد از یکی دو روز بدن شما عادت می کند. زمان مناسب خواب ۱۱شب تا ۷ صبح است.

عادات مناسب خواب:

۱- از خوردن غذای سنگین قبل از خواب دوری کنید.

۲- قبل از خواب خود را آرام کنیم.

۳- از نوشیدن کافئین و چیزهایی که کافئین دار می باشد خودداری کنید.

 

در زمان خواب از میان وعده سبک استفاده کنیم.

۲ الی ۳ ساعت قبل از خواب نباید چیزی خورد. اما اگر گرسنه بودید باعث می‌شود نتوانید بخوابید، پس بهتر است از یک میان وعده پروتئین دار استفاده کرد، و یا از موز ، بادام و پنیر را امتحان کرد. از مصرف شیرینی پرهیز کنید. مواد غذایی ساده کربوهیدارت در بالا رفتن قند خون دخالت دارد و باعث بیدار ماندن و تاثیر گذاشتن بر روی خواب شما می شود. استفاده از پروتئین و کربوهیدرات شما را سیر و شما علاقه ای به بیدار ماندن در نصف شب نخواهید بود.

 

در شب از مصرف کافئین خودداری کنید.

۵ الی ۶ ساعت قبل خواب از کافئین استفاده نشود. یادمان باشد که الکل می تواند در خواب شما اختلال و خواب شما را کاهش دهد. اگر خوابیدن برای شما دشوار است، بهتر است ۸ساعت قبل از خواب کافئین مصرف نشود و یا آن را قطع کنیم. یادمان باشد که ممکن است کافئین فقط در چایی ها و شکلات نباشد و در مسکن ها هم نیز باشد. مصرف بیش از حد مایعات باعث می شود نتوانید بخوابید و باعث می شود در نصف شب شما را به دستشویی بکشد. برای پیشگیری از آن بهتر است چند ساعت قبل از خواب استفاده نشود.

 

در آخر هفته ها هم پیرو برنامه خواب خود باشید.

نمیشود در طول هفته دنبال سریع خوابیدن باشید امام آخر هفته را تا صبح بیدار بمانید. اگر شما سر ساعت خاصی بیدار شده و می خوابید بهتر است در آخر هفته ۱ ساعت دیرتر و یا زودتر خوابیده و بلند شد. اگر برنامه خواب خود را در آخر هر هفته رعایت نکنید، خوابیدن در طی هفته برایتان سخت می شود.

 

۵ روز در هفته ورزش کنید ولی در شب ورزش نکنید.

ورزش کردن منظم به خواب بهتر کمک می کند و سریع فرد به خواب می رود. یادمان باشد قبل از خواب ورزش نکنیم. چند ساعت قبل از خواب بهتر است هیچ گونه فعالیت و ورزش را نداشته باشیم. ورزش کردن گردش خون را بالا برده و باعث تولید هورمون می شود.

 

در طی روز نخوابید.

اگر یک چرت ۲۰ دقیقه ای انرژی شما را بالا می برد پس بهتر است یک چرت بزنید اما خیلی نخوابید. چرت زدن نظم خواب را از بین می برد و فرد نمی تواند به راحتی بخوابد.

 

نیم ساعت قبل از خواب حمام رفته و خود را آرام کنید.

به صورت روتین بهتر است قبل از خوابیدن به حمام رفته تا بدن استراحت کند. می توان کتاب خواند و یا موسیقی آرام بخش گوش داد. اگر مطالعه می کنید بهتر است از کتاب هیجان انگیز مطالعه نکرد. بعد از دوش آب داغ، درجه بدن کم و فردا می تواند یک خواب عالی داشته باشد. بهتر است به حمام خود روغن بابونه اضافه کرده تا آرام شما بیشتر شود.

 

چند نکته مهم در مورد سریع خوابیدن !

۱- اگر خروپف باعث می‌شود که خوابتان بهم بریزد، در اتاق دیگر بخابید.

۲- قبل از استفاده از قرص های خواب آور بهتر است با پزشک مشورت کرد.

۳- مخصوصا اگر شما بیمار هستید حتما در این مورد با پزشک حرف بزنید.

۴- فعالیت زیاد در روز باعث می شود که شب راحت تر بخابید.

چطور زود بخوابیم ؟

سریع خوابیدن

چیکار کنم زود خوابم ببره ؟؟