دستور تهیه غذاهای طبیعی برای نوزادان

منبع: نی نی بان

121

1398/12/27

13:17


گروه ترجمه نی‌نی‌بان: اگر می‌خواهید نوزادتان غذاهای طبیعی بخورد، ما در اینجا پیشنهادهایی را برای شما آورده‌ایم. کودکتان از طعم شیرین آنها لذت خواهد برد.

دستور تهیه غذاهای طبیعی برای نوزادان

  • پوره سیب و گلابی و کره را بچه ها دوست دارند. به خصوص که گلابی و دارچین بیشتر آن را شبیه پوره می کنند. چه شما آن را در زمان صبحانه و چه به عنوان اسنک وقت ناهار به آنها بدهید، از آن استقبال می کنند.
  •  اسموتی ها نه تنها برای بچه ها در هر سنی مقوی و مفرح هستند، بلکه این بهترین راه استفاده از هر میوه ای (چه آنهایی که هنوز نرسیده و چه آنهایی که در حال خراب شدن هستند) خواهد بود. اسموتی نارگیل استوایی صبحانه خوبی برای همه افراد خانواده از بچه نوزاد گرفته تا پدر خانواده است.
  • موز و آواکادو نه تنها خواص میوه ای زیادی دارند بلکه آنها ترکیب خامه ای خوشمزه ای برای بچه ها و نوزادان شکل می دهند. آواکادوها سرشار از آنتی اکسیدان های بتا کاروتن و ویتامین C و  E  هستند و موزها هم منیزیم و پتاسیوم زیادی دارند. این پوره هم سبک و غنی است. برای همین می توان اسم آن را موس موز و آواکادو هم گذاشت.
  • انبه بلوبری هم می تواند صبحانه خوبی باشد. بعضی صبحها که خیلی خوابتان می آید و می خواهید چیزی آماده در یخچال داشته باشید تا بخورید، می توانید از این ایده استفاده کنید. میوه، لبنیات، پروتئین و دانه گندم بهترین شروع ممکن برای صبح هستند. این پوره سرشار از ویتامین B و ویتامین E و آهن و آنتی اکسیدان های غنی است.
  • پوره کدو گردو سفید و خرما. سبزیجات نارنجی را خیلی راحت می توان درست کرد. ضمن اینکه آنها مقوی و خوش رنگ و فوق العاده شیرین هستند. می توان چند عدد خرما به آن اضافه کرد. خرما ها به اندازه شکلات شیرین بوده و از نظر منیزیم و پتاسیم هم غنی هستند. می توان آن ها را خیس کرده و همراه با کدوها در دستگاه مخلوط کن انداخت.
  • پوره سیب و گردو. بچه ها سس سفید را دوست دارند و طبیعتا این نوع پوره به مذاق بچه های هشت ماه به بالا خوش می آید و برای آنها همچون یک سس سیب فوق العاده می ماند. تا وقتی که گردو ها نرم و کره ای هستند، این پوره ها برای بچه های تا سن چهار سال مناسب خواهند بود. این پوره پروتئین زیادی داشته و برای رشد بچه مهم است. گردوها سرشار از چربی های اومگا3 هستند.
  • پوره کوئینولا و موز. کوئینولا غذایی است که شاید فکر نمی کنید به بچه های خود بدهید. اما نه تنها این میوه به شکلی باورنکردنی مقوی است بلکه بسیار لذیذ است. پوره خمیری کوئینولا و موز چند دقیقه ای طول می کشد تا آماده شود ولی برای بچه مفید است. کوئینولا سرشار از پروتئین بوده و پوست نازکی دارد. مخلوط کردن آن با موز (طعمی که بچه ها معمولا دوست دارند) با استقبال بچه روبرو می شود. درست کردن آن حدود پانزده دقیقه طول می کشد و می توان آن را در یخچال نگه داشت و در هر موقع روز به عنوان اسنک به بچه داد.
  • پوره هلو سفید، آلو و زردآلو برای بچه ها بی نظیر است. تفاوت اصلی بین هلوهای سفید و زرد علاوه بر رنگ آنها این است که هلوهای سفید به مراتب شیرین تر هستند. آلو و زردآلو هم به دلیل طعم فوق العاده شیرین و آبدار بودن و ویتامین A فراوان مفید هستند. می توانید هر میوه هسته داری را برای این پوره به کار ببرید.  
  • بستنی طالبی. از آنجا که 90 درصد طالبی را آب شکل داده، بهتر است کمی موز و ماست هم به آن اضافه کنید تا مزه غنی تری پیدا کند و مزه کرمی پیدا کند. طالبی همچنین پتاسیم و ویتامین A زیادی دارد. این بهترین صبحانه یا اسنک برای بچه های 10 تا 12 ماهه بوده و دسر خوبی برای بچه های کوچک می تواند باشد.
  • موس چریمویا و آواکادو بسیار خوشمزه، لذیذ، خامه ای و مقوی است. در خیلی از کشورهای آمریکای لاتین بستنی چری مویا بسیار محبوب است. این میوه طعم تلفیقی موز و توت فرنگی و آناناس می دهد. برای همین به عنوان یک پوره شیرین می تواند موثر باشد. مخلوط کردن آن با آواکادو یک موس سبزرنگ حاوی ویتامین B6 و پتاسیم تولید می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو