ایران، حمله به معبد سیک‌ها در کابل را محکوم کرد

منبع: برترین ها

59

1399/1/6

23:12


سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل حمله تروریستی به معبد سیک‌ها و هندوهای افغانستان را که بیش از ۳۰ قربانی برجای گذاشت، بشدت محکوم کرد.

ایرنا: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل حمله تروریستی به معبد سیک‌ها و هندوهای افغانستان را که بیش از ۳۰ قربانی برجای گذاشت، بشدت محکوم کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی با خانواده قربانیان این رویداد ابراز همدردی کرد.

مهاجم انتحاری صبح امروز به معبد سیک‌های افغانستان در منطقه شوربازار واقع در اول شهر کابل حمله کرد که در آن ۲۵ غیر نظامی کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

گروهک تکفیری داعش مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته و مدعی شده‌ که آنها این حمله را انجام داده‌اند.

سخگنوی وزارت خارجه حمله تروریستی امروز به یک مکان مذهبی سیک ها در شهر کابل را که دهها کشته و زخمی برجای گذاشت به شدت محکوم کرد.

سید عباس موسوی اظهار داشت: تروریست ها با اقدامات شرورانه و تحمیل هزینه های فراوان بر مردم مظلوم افغانستان قطعا به اهداف خود که دامن زدن به ناامنی، بی ثباتی و اختلافات مذهبی در این کشور است نخواهند رسید.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان ضمن ابراز همدردی با خانواده های داغدار افزود: ایران در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در کنار افغانستان می ایستد.

برخی سفارت‌ها و نمایندگی‌های سیاسی، سازمان ملل متحد و برخی نهادهای بین المللی این حمله را محکوم کرده و آن را جنایت بشری عنوان کرده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو