در اطلاعیه سفارت ایران در مادرید آمده است: با توجه به شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا در اسپانیا و فقدان چشم‌انداز روشن در کوتاه‌مدت برای حل بحران و مشکلات ناشی از آن، تعدادی از هموطنان عزیز ایرانی ساکن اسپانیا در تماس با سفارت پیگیر امکان بهره‌مندی از خدمات و تسهیلاتی برای بازگشت خود و خانواده‌هایشان به ایران شده اند.

این اطلاعیه می‌افزاید: این نمایندگی در تلاش است تا جهت رفاه حال این عزیزان، از طریق هماهنگی با وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری در ایران و همچنین دریافت مجوز از وزارت امور خارجه و نهاد ذیربط حمل و نقل هوایی اسپانیا، زمینه برقراری یک پرواز چارتری در مسیر مادرید ـ تهران برای بازگرداندن ایرانیانی که تمایل به بازگشت به کشور دارند را فراهم کند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: با توجه به مسائل مترتب بر پروازهای چارتری، برنامه‌ریزی در این خصوص مستلزم داشتن اطلاعات کافی و مورد نیاز در خصوص آمار متقاضیان بازگشت به کشور است.

این سفارتخانه از هموطنانی که متمایل به بازگشت به کشور هستند درخواست کرده مشخصات خود شامل نام و نام خانوادگی و شماره ملی را به ایمیل سفارت به نشانی embajadadeiran@gmail.com ارسال کنند تا اقدامات و پیگیری های لازم در این زمینه به عمل آید.