ساعت پخش و تکرار سریال جومونگ از شبکه تماشا + خلاصه داستان

منبع: کولاک

399

1399/2/3

19:48


ساعت پخش و تکرار سریال جومونگ از شبکه تماشا به همراه خلاصه داستان افسانه جومونگ همچنین اطلاعات تکمیلی درباره این سریال در همین مطلب. سریال تاریخی «افسانه جومونگ» به کارگردانی لی جوهوان از جمعه (۵ اردیبهشت ماه) ساعت ۱۹ از شبکه تماشا به روی آنتن می‌رود.

پخش و تکرار سریال جومونگ از شبکه تماشا

پخش و تکرار سریال جومونگ از شبکه تماشا

به نقل از روابط عمومی شبکه تماشا، این افسانه بر اساس زندگی جومونگ بنیان‌گذار دودمان گوگوریو است که از سال ۳۷ پیش از میلاد تا سال ۶۶۸ میلادی بر منچوری و بخش شمالی شبه‌جزیره کره حکومت می‌کرد.

سونگ ایل گوک، هان های جین، کیم سونگ سو، جان کوانگ ریول از جمله بازیگران این سریال تاریخی هستند. علاقمندان می‌توانند تکرار این سریال را در ساعت ۰۱:۰۰، ۰۷:۰۰ و ۱۳:۰۰ روز بعد ببینند.

جومونگ با نام اصلی: کتابچه سه امپراطوری سریال تلویزیونی تاریخی است که از آوریل ۲۰۰۶ تا مارس ۲۰۰۷ میلادی در شبکه کره‌ای ام‌بی‌سی به نمایش درآمد. این سریال در ایران با نام افسانه جومونگ پخش شده و داستان آن در مورد زندگی جومونگ بنیان‌گذار دودمان گوگوریو است که از سال ۳۷ (پیش از میلاد) تا سال ۶۶۸ (میلادی) بر منچوری و بخش شمالی شبه‌جزیره کره حکومت می‌کرد. بنا بود مجموعه در ۷۰ قسمت پخش شود که با استقبال مردم، ام‌بی‌سی آن را به ۸۱ قسمت افزایش داد.

حق پخش تلویزیونی این سریال به قیمت ۸ میلیون دلار در مارس ۲۰۰۶ به شبکه‌های محلی در ژاپن، تایوان، هنگ کنگ، ویتنام، تایلند، سنگاپور، فیلیپین، مالزی و برونئی فروخته شد. این سریال از شبکه AZN در آمریکا به نمایش درآمد. ترجمهٔ این سریال در ایران تا قسمت نهم مستقیماً از زبان کره‌ای صورت گرفت و مابقی قسمت‌ها از روی زیرنویس انگلیسی (با ترجمهٔ سیما طاهباز) ترجمه شده‌اند. این سریال ابتدا در ایران از طریق شبکه سه در سال ۱۳۸۷ پخش شد و باز پخش آن از شبکه تماشا در تابستان و پاییز ۱۳۹۲ و چند شبکه استانی دیگر بود.

سریال افسانه جومونگ در ایران طرفدار زیاد پیدا کرد به طوری که موجی بازتابی از مردم در ایران توسط این سریال ایجاد شد که تا کنون چنین موجی توسط هیچ فیلم خارجی و ایرانی در ایران ایجاد نشد. جومونگ علاوه بر اینها از طریق اجاره دادن استفاده از نام تجاری‌اش به سازندگان مشروبات الکلی، لوازم آرایشی و حتی نوعی برنج تا مارس ۲۰۰۷ ۳۰۰ میلیون وون (حدود ۳۳۰ هزار دلار) به دست آورد.

در ادامه این سریال مجموعه سرزمین بادها ساخته شد. و پس از آن مجموعه جا میونگ گو به عنوان جومونگ ۳ ساخته شد و بعد از آن هم مجموعه امپراطور آهن ساخته شده است افسانه جومونگ جزو به یاد ماندگارترین سریال‌های تاریخ کره است. جومونگ نواده ی ارشد شاه جینگ از سلسه ی نواتنگ از سلسله طوایف اودلی از فرمانروایی زینگ بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو