آیا روغن خراطین پوست را تیره می کند؟

منبع: مینویسم

145

1399/2/5

14:30


آیا روغن خراطین پوست را تیره می کند؟

روغن خراطین یک روغن طبیعی است که از یک نوع کرم خاکی به نام ایزینیافتیدا استخراج می شود. استفاده از روغن خراطین یکی از راه های افزایش اندازه و حجیم شدن عضلات و بافت های بدن است. ترکیبات این روغن سرشار از امگا ۳، امگا ۶، امگا ۹ و پروتئین های فراوان از جمله کلاژن بوده که عامل سفت شدن و اتصال بافت ها در زیر پوست می باشد. اما در صورتی که از روغن خراطین اصل استفاده نشود، ممکن است عوارضی بر روی پوست به جا بگذارد. برای اینکه مطلع شوید آیا روغن خراطین پوست را تیره می کند یا خیر با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

آیا روغن خراطین باعث تیرگی پوست می شود؟

به طور کلی عوارض روغن خراطین مانند جوش و تیرگی پوست در صورت وجود ناخالصی در روغن خراطین پدیدار می شوند. روغن خراطین اصل بر پایه روغن زیتون یا کنجد تولید می شود، اما در برخی از روغن ها، از رنگ مصنوعی برای قهوه ای یا قرمز نشان دادن آن استفاده می کنند که در صورت استفاده از آنها، پوست را تیره می کند.

همچنین استفاده از روغن های خراطینی که درون آنها از مواد نگهدارنده استفاده می کنند، پوست را تیره می کند و حتی ممکن است برای پوست، التهاب، قرمزی، اگزما و جوش مقطعی ایجاد کند.

همچنین بخوانید: خواص روغن هسته انار برای پوست صورت 

اگر از روغن خراطین تصفیه نشده برای پوست استفاده کنید، ممکن است دچار جوش و خارش شوید. از آنجا که روغن خراطین طبع گرمی دارد برای افراد با طبع گرم جوش های قرمز رنگ به جا می گذارد.

یکی دیگر از دلایل اینکه روغن خراطین پوست را تیره می کند، نحوه استفاده غلط از آن به هنگام ماساژهای اشتباه بر روی پوست است.

در صورت استفاده از روغن خراطین برای محل هایی که مناسب نیست نیز ممکن است دچار عارضه های مختلف از جمله تیرگی پوست به علت استفاده نادرست از روغن خراطین شوید.

استفاده از روغن خراطین برای افرادی که دارای پوست چرب و دارای جوش می باشند نیز شرایط خاص تری دارد و در صورتی که به درستی از روغن خراطین استفاده نکنند ممکن است دچار عوارض روغن خراطین گردند.

همچنین بخوانید: نحوه درمان پوست خشک اطراف چشم

نتیجه گیری

به طور کلی روغن خراطین محصولی طبیعی و بی عارضه است، عوارض استفاده از روغن خراطین همچون تیرگی پوست و جوش در صورت استفاده نادرست و عدم رعایت نکات به هنگام مصرف روغن خراطین ایجاد میگردند. همچنین در صورت استفاده از روغن خراطین تقلبی، روغن خراطین تصفیه نشده و روغن خراطین ناخالص عوارض آنها از جمله تیرگی پوست، خارش و حساسیت پوستی برای شما ایجاد می گردد. توجه داشته باشید که هنگام خرید روغن خراظین دقت کافی در تشخیص اصل یا تقلبی بودن روغن خراطین را به کار ببرید. امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده و برای شما مفید باشد.

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو