سینما-ماشین با «خروج»/ تماشای فیلم روی پرده در اتومبیل شخصی

136

1399/2/10

15:05


فیلم «خروج» ابراهیم حاتمی کیا در طرحی به نام سینما-ماشین از جمعه ۱۲ اردیبهشت ماه در پارکینگ برج میلاد اکران خواهد شد و تماشاگران در ماشین خود فیلم را می بینند.

سینما-ماشین با «خروج»/ تماشای فیلم روی پرده در اتومبیل شخصی

۳ دقیقه پیش
فیلم «خروج» ابراهیم حاتمی کیا در طرحی به نام سینما-ماشین از جمعه ۱۲ اردیبهشت ماه در پارکینگ برج میلاد اکران خواهد شد و تماشاگران در ماشین خود فیلم را می بینند.

سینما-ماشین با «خروج»/ تماشای فیلم روی پرده در اتومبیل شخصی

احتمالا این صحنه را در فیلم‌های کلاسیک زیاد دیده‌اید. سینما/ پارکینگ‌هایی که در آن‌ها مردم در ماشین‌هایشان جلوی یک پرده بزرگ پارک کرده‌اند و مشغول تماشای فیلم هستند. تماشای این صحنه همیشه جذاب بوده و تماشاگران را به هوس می‌انداخته که چه لذت جالب و جدیدی دارد این چنین فیلم دیدن. اما این طرح مختص سال‌های بسیار دور و دهه‌های سی تا پنجاه سینمای هالیوود بود و بعد به مرور، با پیشرفت امکانات پخش فیلم و تجهیز شدن سالن‌های سینما به فراموشی سپرده شد. شاید گاهی اوقات در حرکتی نمادین و تزئینی چنین اکران‌هایی مجددا در سینمای آمریکا برپا می‌شدند اما دیگر هرگز رونق دوران کلاسیک را پیدا نکردند.

این روزها اما با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دراز مدت سینماها شاهد آن هستم که این ایده مجددا دارد راه خود را به صنعت سینما و عرصه اکران فیلم باز می‌کند.

فیلم «خروج» ابراهیم حاتمی کیا که این روزها عنوان اولین فیلم سینمای ایران که به‌شکل آنلاین اکران شد را به‌دوش می‌کشد، حالا قرار است در یک طرح جدید و جالب توجه دیگر به‌همین صورت در پارکینگ ۳ برج میلاد، با حضور حدود ۱۶۰ ماشین در هر سانس که محل قرارگیری آن‌ها رو به یک پرده نمایشی بزرگ، خط‌کشی و مشخص شده است، به اکران دربیاید و تماشاگران در ماشین‌های خود به تماشای آن روی پرده عریض بنشینند. در هر ماشین دو سرنشین اجازه حضور دارند و البته در طول نمایش فیلم نمی‌توانند از ماشین خود به هر دلیلی خارج شوند.

سینما ماشین- فیلم خروج

این اتفاق برای اولین بار است که در ایران به‌وقوع می‌پیوندد و قرار است یک نوستالژی کلاسیک که برای تماشاگران ایرانی تنها در حد یک تصویر در فیلم‌ها یا عکس‌ها بوده است را، واقعیت ببخشد. البته این اتفاق مختص سینمای ایران نیست و در اروپا هم چنین طرحی درحال احیای دوباره است تا جلوی ورشکستگی صنعت سینما در دوران شیوع ویروس کرونا را تا حد و اندازه‌ای بگیرد.

«سینما ماشین» ‌نام این سینمای ماشینی است که به پیشنهاد سازمان سینمایی اوج که تهیه‌کننده «خروج» است و با همکاری موسسه سینمایی نورتابان از جمعه ۱۲ اردیبهشت به مدت یک هفته در دو سانس ۲۱ و ۲۳:۳۰ در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد تهران از جمعه کار خود را با نمایش فیلم «خروج» رسما آغاز خواهد کرد و صدای فیلم از طریق صدای محیطی یا از رادیو موج FM پخش خواهد شد.

 لازم به ذکر است که این طرح تحت تدابیر بهداشتی و با مجوز و موافقت ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا انجام خواهد گرفت.

«خروج» با بازی فرامرز قریبیان در نقش اصلی تازه‌ترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا است که در مدت دو هفته اکران آنلاین در پلتفرم‌های وی‌اودی دو میلیارد تومان فروش داشته است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو