نگاهی به خواص و فضایل سوره تکویر بر اساس روایات و احادیث معتبر

نگاهی به خواص و فضایل سوره تکویر بر اساس روایات و احادیث معتبر


منبع: آرگا

185

1399/2/13

14:40


سوره تکویر یکی از سوره های مبارکه قرآن کریم است که پس از سوره تبت نازل شده است و قرائت آن فضائل زیادی را به همراه دارد و جزء سوره های مکی است، در این مقاله شما عزیزان را با خواص سوره تکویر آشنا خواهیم کرد.

سوره تکویر هشتاد و یکمین سوره مبارکه قرآن کریم است که دارای ۲۹ آیه است و به دلیل اینکه در اولین آیه سوره در هم پیچیده شدن خورشید و پایان یافتن نور و فروغ گفته شده است که در واقع پایان نظام این جهان و از نشانه های قیامت محسوب می شود این سوره مبارکه به اسم تکویر نامگذاری شده است و نام دیگر این سوره «کُوِّرَت» می‌باشد که در اولین آیه سوره مبارکه آمده است این سوره از آثار و برکات زیادی برخوردار است که بهتر است از قرائت آن غافل نشوید.

آثار و برکات سوره تکویر

آشنایی با خواص سوره تکویر

سوره تکویر نیز مانند دیگر سوره های مبارکه قرآن کریم خواص بسیار زیادی دارد، در این سوره موضوعاتی مطرح شده است که عبارتند از :

  • عظمت و حقانیت و اعتبار قرآن
  • اخطار و هشدار به انسان در مورد انحراف و گمراهی با نزول و وجود قرآن
  • اراده مطلق خداوند
  • تغییراتی که در وقوع رستاخیز در جهان خلقت اتفاق می افتد

آشنایی با خواص سوره تکویر

ترتب نزول سوره تکویر

سوره تکویر هفتمین سوره ای است که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است و در جزء سی ام قرار دارد که ۲۹ آیه، ۱۰۴ کلمه و ۴۳۴ حرف را دارا می باشد و در آیه پانزدهم تا هجدهم این سوره خداوند به ستارگان، شب و صبح قسم یاد می کند.

رسول خدا (ص) فرمودند:

هر کس سوره تکویر را قرائت کند در روز قیامت هنگامی که پرونده های اعمال بندگانش پیش روی همگان قرار می گیرد خداوند او را از رسوایی در امان می دارد و هر کس که دوست دارد روز قیامت به من بنگرد این سوره را بخواند.

قرائت سوره تکویر

امام صادق (ع) فرمودند:

هر کس سوره تکویر را تلاوت کند در بهشت در پناه خداوند و زیر سایه خداوند مشمول کرامت خداوند خواهد بود و این چیزها برای خداوند بزرگ نیست.

جهت خلاصی و رهائی از بلیّات این سوره‌ی مبارکه را بیست و یک بار تلاوت نمایند.

 چنانچه در خانه‌ای سحر و جادو کرده باشند و جای آن معلوم نباشد، این سوره‌ی مبارکه را در آن خانه بخوانند خداوند متعال آن را آشکار می‌کند و شرّ آن را رفع می‌فرماید.

 چنانچه آن را بر گلاب بخوانند و بر چشم کِشند، دید و روشنائی آن زیاد می‌گردد و خواندن آن بر چشم درد به ‌یاری حق بهبود می‌یابد.

فضائل و برکات سوره تکویر

فواید دیگر قرائت سوره تکویر

برآورده شدن حاجات : در زمان آمدن باران این سوره مبارکه را صد بار بخوانید.

رفع بیماری چشمی : قرائت سوره تکویر سبب رفع تاری دید، تقویت چشم و برطرف کردن دیگر درد های چشم می شود.

همانطور که در این مقاله با فضائل تلاوت سوره تکویر آشنا شده اید به منظور آشنایی با دیگر سوره های قرآن کریم می توانید بر روی دانستنی های مذهبی کلیک نمایید تا از فضیلت های سوره های دیگر قرآن بهره مند شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو