چه چیزی باعث حاملگی میشود

منبع: اوما

227

1399/2/20

18:19


چه چیزی باعث حاملگی میشود

گاهی اوقات فرد احساس می کند که باردار است در صورتی که هر چه فکر می کند رابطه جنسی که باعث بارداری شده باشد و یا پر خطر باشد انجام نداده است. فکر می کنید دراین حالت چه چیزی باعث حاملگی می شود؟ باید به این نکته توجه داشته باشید که علائم حاملگی برای هر فرد متفاوت است و نباید به محض دیدن یکی دو تا از علائم بارداری نگران شوید.

در این مقاله می خواهیم به شما بیاموزیم که چه چیزهایی می تواند باعث حاملگی شود تا در صورت بارداری بتوانید حالت های خود را تشخیص دهید.

در این مقاله می خوانیم:

چه نوع رابطه جنسی باعث حامله شدن می شود؟

شما باید بدانید بدن و شرایط هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. به همین دلیل ممکن است مثلا یک سری از فعالیت های جنسی که باعث بارداری دیگران می شود شما را باردار نکند و یا عکس این اتفاق انجام شود. معمولا بصورت طبیعی رابطه های واژینالی که دخول و انزال به طور کامل انجام می شود به احتمال زیاد فرد را باردار می کند. بخصوص اگر این رابطه در طول روزهای تخمک گذاری زن انجام شده باشد. احتمال بارداری در شرایط زیر وجود ندارد و یا بسیار پایین است:

  • بوسیدن
  • رابطه جنسی با لباس
  • رابطه جنسی دهانی
  • رابطه جنسی آنال یا مقعدی
  • آزاد شدن مایع منی در استخر و یا آب داغ

آیا امکان حامله شدن من با خوردن قرص ضد بارداری وجود دارد؟

بله ممکن است با وجود مصرف قرص های ضد بارداری از طریق رابطه کامل با دخول یا وارد شدن منی به داخل واژن باردار شوید، زیرا هیچ کدام از روش های پیشگیری از بارداری بصورت 100 درصد از حاملگی جلوگیری نمی کند. بعضی وقت ها نیز روش های جلوگیری از بارداری با شکست روبرو می شوند. مثلا زمانی که در حین رابطه کاندوم پاره می شود و یا فراموش می کنید  قرص ضد بارداری خود را به موقع بخورید.

آیا در اولین رابطه جنسی واژینال امکان حامله شدن وجود دارد؟

بله، فرقی نمی کند که اولین تجربه شما باشد یا خیر. با رابطه جنسی واژینال بدون محافظت در هر زمان و هر مکان امکان حامله شدن برای شما وجود دارد.

چه زمانی من حامله هستم؟

شما نباید با مشاهده یکی دو تا از علائم بارداری نگران شوید زیرا برخی از علائم بارداری مانند تهوع و یا سینه درد و سردرد بسیار سبیبه به علائم نزدیک شدن به زمان پریودی است و بعضی وقت ها ممکن است پریود شما زودتر و دیرتر اتفاق بیفتد. بنابراین همیشه این علائم نشان دهنده حاملگی نیستند. در بارداری معمولا شما بیشتر علائم زیر را با هم تجربه می کنید:

  • خستگی
  • سرگیجه و غش کردن
  • متورم و حساس شدن سینه ها
  • یبوست و یا داشتن گاز شکمی
  • بیماری صبحگاهی
  • تکرر ادرار
  • سردرد
  • گرفنگی زیر شکم
  • پشت درد
  • تغییر خلق و خو
  • پریود نشدن

علائم بارداری

پریود من عقب افتاده، من حامله هستم؟

همیشه عقب افتادن پریود به معنی بارداری نیست. دلایل مختلفی برای عقب افتادن پریود وجود دارد. حتی اگر شما سیکل قاعدگی منظمی داشته باشید ممکن است گاهی به دلایل متفاوت دیرتر پریود شوید. این دلایل شامل تغییر رژیم غذایی، ورزش و یا استرس بخاطر یک موضوع خاص می باشد. اما برای اینکه خیالتان راحت شود بعد از دو روز که پریودتان عقب افتاد می توانید تست بی بی چک را نیز انجام دهید.

من در دو شب پیش رابطه جنسی داشتم و حالا نگران از باردار شدن هستم. آیا در حال حاضر کاری هست که بتوانم انجام دهم؟

اگر مایع منی به داخل و یا نزدیک واژن شما ریخته است و شما قرص ضد بارداری استفاده نکرده اید باید سریعا از قرص های اورژانسی ضد بارداری استفاده کنید. قرص های اورژانسی ضد بارداری تا 5 روز بعد از فعالیت جنسی عمل می کند.

چگونه مطمئن شوم حامله هستم؟

تنها راه اطمینان از بارداری ابتدا استفاده از تست خانگی بارداری و در صورت مثبت شدن، دادن آزمایش خون است. بی بی چک یک پلاستیک کوچک است که شما آن را در ظرف ادرار خود می گذارید. این وسیله هورمون های موجود در ادرار شما را شناسایی می کند و به شما می گوید که باردار هستید یا نه؟ اگر بی بی چک را مطابق با دستورالعمل روی جلد آن استفاده کنید روش مطمعنی است.

از کجا می توانم بی بی چک را تهیه کنم؟

کیت تست خانگی در داروخانه ها وجود دارد و خرید آن برای همه آزاد است.

توجه توجه:

تست بارداری در صورتی درست عمل می کند که دو هفته از رابطه جنسی گذشته باشد.

تست بارداری من مثبت شده است، چکار کنم؟

اول از همه نگران نباشید. حس آشفتگی حس طبیعی در میان همه افرادی است که ناخواسته باردار می شوند. شما تنها کسی هستید که درباره بارداریتان تصمیم میگیرید . بهتر است برای ایجاد شرایط بهتر برای خودتان به یک پزشک مراجعه کنید.

سخن آخر

در صورت مشاهده کردن علائم و عقب افتادن پریودتان بعد از گذشت دو هفته از رابطه جنسی پر خطر باید از بی بی چک استفاده کرده و در صورت مثبت شدن به پزشک مراجعه کنید تا برایتان آزمایش خون تجویز کند و جواب قطعی مشخص شود.

منبع: teenhealthsource.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو