علائم هفته اول بارداری

علائم هفته اول بارداری


منبع: اوما

281

1399/2/27

18:54


علائم هفته اول بارداری

اگر شما اخیرا برای بارداری اقدام کرده اید، حتما بسیار عجله دارید و بی صبرانه منتظر هستید تا ببینید آیا اقدامات شما برای بارداری موفقیت آمیز بوده است یا خیر؟ به همین دلیل شاید برایتان مهم باشد که علائم هفته اول بارداری چیست و زمان مناسب برای استفاده از بی بی چک چه موقعی است؟ در این مطلب می خواهیم شما را با علائم هفته اول بارداری آشنا کنیم تا بهتر و سریع تر بتوانید بارداری خود را تشخیص دهید.

علائم بارداری در هفته اول

علائم در این هفته کمی گیج کننده است و بسیاری از زنان بخصوص آن هایی که قصد باردار شدن نداشته اند اصلا متوجه آن نخواهند شد. حتی ممکن است برای برخی از افراد تا هفته چهارم بارداری طول بکشد و آن وقت تازه متوجه علائم خود شوند. زنانی که سیکل قاعدگی منظمی دارند معمولا با تاخیر در پریودشان احتمال بارداری را می دهند و به سراغ تست بارداری می روند.

اما در افراد دیگر علائم مشخصی وجود ندارد و ممکن است علائمی شبیه علائم سندرم پیش از قاعدگی شامل خستگی، بی علاقه شدن به انجام کارهای روزمره، تغییرات خلق و خو و گرفتگی های ناحیه شکم را تجربه کنید که چون نزدیک به دوره پریودی شماست نمی توانید بارداری را تشخیص دهید. همچنین احتمال دارد در این هفته دچار تکرر ادرار شدید شوید.

 

حرکت تخمک بسمت لوله فالوپ

هفته اول بارداری از چه زمانی شروع می شود؟

در افراد دارای پریود منظم، سیکل قاعدگی تقریبا 28 روز طول می کشد. 28 روز درواقع بصورت میانگین می باشد و ممکن است برای برخی افراد 24 روز یا حتی 35 روز باشد. به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که هفته اول بارداری از زمانی شروع می شود که تخمدان تخمک را رها کرده و به سمت لوله فالوپ حرکت میکند و به رحم می رسد تا لانه گزینی اتفاق بیافتد. بنابراین در صورت باردار بودن، پزشک شروع بارداری شما را اوبین روز از آخرین پریود در نظر می گیرد. کلا سن جنین دو هفته از سن بارداری کمتر است.

علائم رایج دیگر در هفته اول بارداری

همان طور که گفتیم تغییرات جسمی قابل تشخیصی در طول هفته اول بارداری رخ نمی دهد، اگر چه تغییرات داخلی، قطعا اتفاق می افتد. اما از آن جایی که شرایط بارداری برای هر خانمی با خانم دیگر متفاوت است، احتمال اینکه برخی از علائم زیرا نیز مشاهده کنید وجود دارد:

  • مشکلات گوارشی از قبیل گاز شکم، یبوست
  • حساس شدن سینه ها
  • خستگی
  • تغییرات خلق و خو
  • بیماری صبحگاهی
  • تغییرات هورمونی
  • ترشحات خوناب

عکس سونوگرافی شما در اولین هفته بارداری

 

عکس سونوگرافی هفته اول بارداری

تکامل بدن شما در این هفته از بارداری

در هفته اول بارداری تغییرات زیادی در بدن ایجاد نمی شود. تنها کاری که صورت گرفته است این است که تخمک از تخمدان ها جدا شده و به سمت لوله فالوپ حرکت می کند. در این زمان هنوز لقاح انجام نشده است و تخمک منتظر است با اقدام شما برای بارداری با یک اسپرم سالم و قوی جفت شود.

بعد از ورود اسپرم به تخمک مراحل انجام لقاح شروع می شود و حدود 10 روز بعد از آن تست بارداری شما مشخص می کند که باردار هستید. این هفته بیشتر برای پزشک شما اهمیت دارد زیرا با توجه به شروع آن که اولین روز بعد از آخرین پریود شما می باشد، تاریخ زایمان شما مشخص می شود.

 

بلاستوسیت و هفته اول بارداری

زمانی که لقاح توسط تخمک و اسپرم انجام می شود، سلول شروع به تقسیم شدن میکند و این تقسیم 7 تا 10 روز طول خواهد کشید. در طول هفته اول بارداری، جنین شما ، بلاستوسیت نامیده می شود. این بلاستوسیت به دو قسمت تقسیم خواهد شد که قسمت خارجی این بلاستوسیت جفت را تشکیل می دهد و بخش داخلی آن، جنین را در هفته دوم بارداری تشکیل خواهد داد.

اگر بیش از یک تخمک آزاد شود و لقاح انجام گیرد، چندین زیگوت تشکیل خواهد شد و بارداری چند قلویی اتفاق می افتد. هر کدام از این زیگوت ها 46 کروموزوم دارند و بطور مساوی از پدر و مادر به ارث می روند. این کروموزوم ها عامل انتقالی ژنتیک به جنین هستند که مشخصاتی مانند رنگ چشم، رنگ مو، رنگ پوست، قد و جنسیت جنین را مشخص خواهند کرد.

سخن آخر

اگر شما قصد بارداری نداشته اید و مقاربت های اخیرتان محافظت شده بوده است و یا از روش های جلوگیری استفاده می کنید، با مشاهده علائم گفته شده در این مطلب نگران نشوید زیرا احتمالا به دلیل نزدیک شدن به پریودتان این علائم ایجاد شده اند حتی اگر قبلا آن ها را تجربه نکرده باشید نمی توان گفت صد درصد به دلیل بارداری است و تنها چیزی که نتیجه قطعی بارداری را مشخص می کند آزمایش خون می باشد. اگر هم خودتان برای بارداری اقدام کرده اید لطفا کمی صبور باشید زیرا حداقل ده روز زمان برای انجام لقاح لازم است.

Colleen de Bellefonds. 11 Early Pregnancy Symptoms to Watch For.on April 23, 2020

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو