لکه بینی در اوایل بارداری چند روز طول می کشد؟

منبع: اوما

187

1399/2/30

19:12


لکه بینی در اوایل بارداری چند روز طول می کشد؟

هنگامی که یک خانم فکر می کند باردار است یا ماه ها برای بارداری تلاش می کند، آرزو می کند نشانه ای پیدا کند تا از بارداری خود مطمئن شود. متاسفانه علائم اولیه بارداری به راحتی مشخص نمی شوند. اغلب خانم ها احساس خستگی، گرفتگی عضلات و علائم پیش از پریودی را تجربه می کنند. اما برخی افراد خوش شانس در اوایل بارداری دچار یک لکه بینی خفیف می شوند که یکی از علائم واضح بارداری است.

گاهی خانم فکر می کند خونریزی ناشی از بارداری است در حالی که حقیقاً خونریزی به خاطر شروع پریودی می باشد. بهترین راه مشخص کردن دلیل اصلی لکه بینی و مدت زمان خونریزی لانه گزینی و مقایسه مدت زمان پریودی است که در این مقاله برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد. پس با ما تا پایان مطلب همراه باشید.

لکه بینی در ابتدای بارداری

برخی از خانم هایی که برای بارداری اقدام کرده اند پس از انجام لقاح و لانه گزینی تخمک در رحم، دچار یک لکه بینی خفیف می شوند که به دلیل چسبیدن نطفه به لایه داخلی رحم خانم اتفاق می افتد. معمولا این خونریزی بین روز ششم تا دوازدهم بعد از تشکیل نطفه و 2 الی 7 روز قبل از پریودی اتفاق می افتد. بنابراین هرچه فاصله آن تا شروع پریودی بیشتر باشد احتمال خونریزی به دلیل بارداری نیز بیشتر است. در حین این لکه بینی شما دچار کمی گرفتگی عضلات مانند روزهای اول پریودی می شوید.

البته رنگ خونریزی بارداری نیز با پریودی متفاوت است. معمولا این خونریزی به رنگ صورتی روشن و یا قهوه ای تیره می باشد. در موارد نادر ممکن است خونریزی به رنگ زرد و کمی آغشته به خون ایجاد شود. همان طور که گفتیم تنها بعضی از خانم ها این حالت را تجربه می کنند و ممکن است شما باردار باشید اما دچار خونریزی اولیه نشوید. بنابراین این علامت بیشتر به شرایط جسمانی خانم و بارداری بستگی دارد.

همچنین باید توجه داشته باشید که این خونریزی بسیار خفیف و شاید در حد چند قطره باشد و نهایت دو روز است. بنابراین تنها افرادی که به پریودی خود توجه دارند تفاوت آن را تشخیص می دهند و اگر فرد در انتظار بارداری نباشد ممکن است اصلا به آن توجهی نکند. 

لکه بینی در اوایل بارداری چه مدت طول می کشد؟

دانستن مدت زمان لکه بینی خیلی مهم است زیرا اگر خونریزی طولانی شود ممکن است نشانه یا هشداری برای خطر سقط جنین باشد. البته لکه بینی و خونریزی در بین خانم هایی که بارداری سالمی دارند نیز امری طبیعی است و نباید درباره این موضوع نگران باشید. تنها کاری که باید انجام دهید همین است که با افزایش اطلاعات خود اقدامات لازم را لحاظ کنید. مدت زمان لکه بینی ناشی از لانه گزینی در افراد مختلف یکسان نیست، زیرا شرایط بارداری هر خانم کاملا منحصر به فرد است. معمولا این لکه بینی بیشتر از یک الی دو بار در روز نیست و ممکن است در ساعات دیگر این دو روز ترشحات بی رنگی را نیز مشاهده کنید که جای نگرانی نیست.

در واقع زمانی که لانه گزینی انجام می شود بلافاصله خونریزی اتفاق نمی افتد و کم کم خون ناشی از تشکیل نطفه از دهانه رحم و واژن خارج خواهد شد. بسته به نحوه انجام لقاح و لانه گزینی مقدار خونریزی نیز متفاوت است. هر چه میزان این خون بیشتر باشد طول مدت لکه بینی نیز بیشتر می شود. اما معمولا در اکثر افراد کل این خون در طول دو ساعت از واژن بیرون می آید. در برخی افراد نیز تا دو روز طول می کشد. با توجه به مواردی که توضیح دادیم اگر سیکل قاعدگی شما منظم است خونریزی شدید و بیشتر از دو روز قبل از شروع پریودی طبیعی نیست و باید به پزشک مراجعه کنید.

 

4770-7

آیا همیشه لکه بینی به معنی خونریزی لانه گزینی است؟

لکه بینی همیشه به معنی لانه گزینی نیست. ممکن است خونریزی در روز اول پریودی اتفاق بیفتد یا به خاطر یک بیماری دیگری باشد. برای اینکه مطمئن شوید این لکه بینی به دلیل لانه گزینی است باید به علائم خود در پریودی و علائم مربوط به لانه گزینی و تفاوت علائم پریودی با بارداری توجه داشته باشید.

در برخی خانم ها پریودی همیشه شدید است و در برخی دیگر به صورت لکه بینی شروع می شود و بعد شدید خواهد شد. در برخی نیز کلا بصورت لکه بینی است. همچنین بعضی از خانم ها چند روز قبل از پریودی دچار گرفتگی عضلات می شوند اما برخی دیگر بعد از شروع پریودی گرفتگی دارند. شناخت بدن و واکنش آن به عادت ماهانه به شما در تشخیص لکه بینی بارداری کمک می کند. اگر حالت شما مطابق احساس شما پیش از پریودی است و نزدیکی جنسی نامطمئن داشته اید، به مقدار لکه بینی و مدت آن توجه کنید.

اگر فکر می کنید لکه بینی به خاطر لانه گزینی است و نمی توانید تا زمان پریودی صبر کنید بهتر است تست بارداری خانگی انجام دهید. به یاد داشته باشید ابتدا لانه گزینی اتفاق می افتد سپس بارداری پس از تشکیل نطفه شروع می شود که در این زمان هورمون های بارداری در ادرار افزایش پیدا می کند بنابراین ممکن است تست هم کاملا دقیق نباشد. در صورت تمایل به تست خانگی سعی کنید با اولین ادرار خود در روز تست را انجام دهید زیرا در این حالت مقدار هورمون گنادوتروپین در بالاترین حد خود است.

مشکلات ممکن در خصوص لکه بینی در اوایل بارداری

هنگامی که از خونریزی لانه گزینی مطمئن شدید، اگر خونریزی خیلی طول کشید یا درد زیادی داشتید یا ترشحات خونی افزایش یافت به پزشک مراجعه کنید. ممکن است سقط جنین یا بارداری خارج از رحم اتفاق افتاده باشد. هر دو حالت خطرناک است بنابراین بلافاصله باید به پزشک مراجعه کنید. 

سخن آخر

اگر همیشه به واکنش ها و مشخصات پریودی خود توجه داشته باشید به راحتی می توانید لکه بینی ناشی از لانه گزینی را تشخیص دهید. اینکه شما سریع تر نسبت به بارداری خود مطمئن شوید باعث می شود زودترمراقبت های بارداری و مصرف مولتی ویتامین ها را شروع کنید.

Rena Goldman. What Is Implantation Bleeding? on November 11, 2018

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو