پرتاب تاریخی فضاپیمای اسپیس‌ایکس انجام نشد

منبع: برترین ها

133

1399/3/8

03:55


دقایقی پیش عملیات سوختگیری راکت فالکون۹ وانتقال اکسیژن مایع و سوخت موشک آغاز شد. فعلا شرایط هوا برای پرتاب مساعد نیست. در صورت لغو عملیات پرتاب بعدی ۳۰ ماه مه( سه روز دیگر) خواهد بود.

برترین‌ها: پرتاب فضاپیمای «دراگن ۲» متعلق به شرکت آمریکایی اسپیس‌ایکس به علت شرایط نامساعد جوی تا روز شنبه ۳۰ ماه مه به تاخیر افتاد. قرار بود این فضاپیما عصر چهارشنبه ۲۷ مه (۷ خرداد) در ساعت ۴ و ۳۳ دقیقه به وقت محلی (۲۰ و ۳۳ دقیقه به وقت گرینوویچ) طبق برنامه‌ از قبل طراحی شده بود، از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا به فضا پرتاب شود.

با انجام موفقیت‌آمیز این پرتاب تاریخی، دو فضانورد آمریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل خواهند شد و این ماموریت، اولین پرواز فضانوردان ناسا از خاک ایالات متحده آمریکا در ۹ سال اخیر خواهد بود.

پرتاب فضاپیمای ناسا به تعویق افتاد

پس از پرتاب در روز شنبه، سرنشینان این فضاپیما یعنی باب بهنکن و داگلاس هرلی بتوانند پس از پروازی ۱۹ ساعته به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند رسید.

این ماموریت برای ناسا از اهمیت بالایی برخوردار است و به گفته جیم بریدنستین، رئیس اداره کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا پیروزی در آن به معنای از سر گیری سفرهای فضایی «از خاک آمریکا، با فضانوردان آمریکایی و در فضاپیمای آمریکایی» خواهد بود.

در ۹ سال گذشته فضاوردان آمریکایی برای رسیدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی مجبور به استفاده از فضاپیمای سایوز روسیه بودند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو