علائم بارداری 48 ساعت بعد از نزدیکی

منبع: اوما

260

1399/3/27

21:39


علائم بارداری  48 ساعت بعد از نزدیکی

یکی از نگرانی هایی که معمولا زوج هایی که برای بچه دار شدن اقدام می کنند دارند میزان موفقیتشان در بارداری است. خانم ها صبر کمتری دارند و می خواهند بلافاصله بعد از نزدیکی برای بارداری نتیجه آن را متوجه شوند اما این کار شدنی نیست زیرا حدود 10 الی 14 روز زمان لازم است تا لقاح انجام شده و به اندازه کافی هورمون بارداری در خون و ادرار برای نتیجه مثبت ترشح شود. اگر شما زودتر آزمایش انجام دهید ممکن است باردار باشید اما با نتیجه منفی روبرو شوید. 

در این مقاله می خواهیم شما را از نگرانی در بیاوریم و با علائم بارداری و نحوه باردار شدن آشنا کنیم تا بیشتر صبور باشید. پس تا پایان مطلب را با دقت بخوانید.

بارداری چه زمانی رخ می دهد؟

دانستن زمان بارداری به زمان انجام تست بارداری کمک می کند. تاریخ بارداری بر اساس اولین روز آخرین پریودی شما است. برای اکثر زنانی که سیکل قاعدگی منظم دارند حدود چهارده روز پس از روز شروع پریودی تخمک گذاری انجام می شود که این زمان نقطه اوج در چرخه ماهیانه است که احتمال بارداری در صورت اقدام به آن بسیار زیاد است. 

با این حال، اغلب زنان نمی توانند کاملا مطمئن باشند چه زمانی باردار می شوند. زیرا اسپرم تا 5 روز می تواند در بدن زن زنده بماند و تخمک نیز تا 24 ساعت بعد از آزاد شدن فعال است. برای تشخیص روزهای تخمک گذاری و افزایش احتمال بارداری تنها راه مطمئن آزمایش تخمک گذاری است. این آزمایش ها در طول 24-48 ساعت بعد از تخمک گذاری نتیجه مثبت دارند. البته زنانی که به دوره خود توجه دارند می توانند از روی حالت مخاط دهانه رحم نیز زمان تخمک گذاری خود را تشخیص دهند.

چه موقع پس از نزدیکی علائم بارداری شروع می شود؟

هنگامی که تخمک بارور می شود، هنوز کاشته نشده است. به این معنی که هنوز در رحم لانه گزینی نکرده است. تخمک باید ابتدا وارد لوله فالوپی شود و سپس به رحم انتقال یافته و در رحم کاشته شود، که این اتفاق می تواند حدود یک هفته طول بکشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است دچار لکه بینی خفیف یک الی دو روزه شوید. این مسئله کاملا طبیعی است. همچنین ممکن است در زمان شروع پریودی لکه بینی داشته باشید. باز هم طبیعی است. معمولا این خون به رنگ قهوه ای تیره یا صورتی می باشد و تنها زمانی که خودتان را پاک می کنید روی دستمال مشخص می شود. 

به احتمال زیاد اولین علائم را در 14 روز پس از زمان باروری مشاهده می کنید. با این حال، این مسئله در خانم های مختلف متفاوت است و به حساسیت نسبت به تغییرات فیزیکی بستگی دارد. بعضی از زنان علائم را بلافاصله پس از بارداری مشاهده می کنند. اما علائم اغلب تا زمانی که پریودی شما قطع نشود دیده نمی شوند.

علائم بارداری 48 ساعت پس از نزدیکی

اگر شب قبل نزدیکی داشته اید و می خواهید بدانید باردار هستید یا خیر؟ باید بدانید خیلی زود است که علائم را ملاحظه کنید. همچنین برای جلوگیری از بارداری دیر نیست زیرا مصرف قرص صبح روز بعد از نزدیکی و به طور کلی تا هفتاد و دو ساعت پس از نزدیکی موثر است و ممکن است بارداری هنوز اتفاق نیفتاده باشد. 

علائم بارداری ده روز پس از باردار شدن

آیا می توان پیش از این که قاعدگی قطع شود فهمید باردار هستید؟ شاید. در صورت بارداری برخی تغییرات در بدن شروع به اتفاق افتادن می کنند. خونریزی کم از واژن نشانه خونریزی لانه گزینی است که حدود ده روز پس از باردار شدن اتفاق می افتد. علائم دیگری مثل تهوع، خستگی و گرفتگی عضلات نیز وجود دارند. اگر شما در سیکل های قبل این علائم را نداشته اید احتمالا باردار هستید. زیرا این علائم شباهت زیادی با سندرم پیش از قاعدگی دارد و کسانی که دچار این سندرم می شوند کمتر می توانند از روی علائم این چنینی بارداری خود را تشخیص دهند و باید حتما تست انجام شود. 

علائم بارداری

زمان مشاهده علائم بارداری در خانم های مختلف متفاوت است، اما معمولا اولین علامت لکه بینی خفیف است. سایر علائم ممکن است شامل حساسیت سینه، افزایش ترشحات واژن، خستگی شدید و تهوع و استفراغ باشد. همچنین ممکن است میزان قند خون پایین و فشار خون پایین (که ممکن است منجر به احساس ضعف شود) را احساس کنید.

با توجه به این واقعیت که اکثر زنان دقیقا زمان بارداری را نمی دانند، پزشکان بارداری را از تاریخ اولین روز از آخرین پریودی شمارش می کنند. این بدان معنی است که حتی اگر مطمئن باشید که دو هفته قبل باردار شده اید، پزشک بارداری را چهار هفته در نظر می گیرد. در اینجا برخی خانم ها علائم حاملگی خود را ذکر کرده اند که  با خواندن آن ها متوجه منحصر به فرد بودن شرایط بارداری برای هر خانم می شوید:

" من آزمایش حاملگی را روز قبل از شروع پریودی انجام دادم و نتیجه مثبت بود! "

"من چیز متفاوتی را احساس نکردم و سپس متوجه شدم که پریودی من دو هفته تاخیر داشته است. آزمایش گرفتم و بلافاصله نتیجه مثبت بود. من هیچ نشانه ای نداشتم. "

"من روز بعد از نزدیکی جنسی احساس تهوع داشتم. سه هفته بعد از آن آزمایش بارداری نتیجه مثبت داشت".

" من چهار بار باردار شده ام و هر بار تا زمانی که آزمایش را انجام دادم متوجه بارداری نشدم و حتی تا چند هفته بعد نشانه های باردای را مشاهده نکردم. "

بنابراین شرایط برای هر فردی متفاوت است و حتی ممکن است شرایط بارداری شما نیز کاملا با این فرد فرق داشته باشد.

 

علائم بارداری بعد از 48 ساعت نزدیکی

چقدر بعد از بارداری نتیجه تست مثبت می شود؟

زمان نتیجه مثبت تست بارداری به سطح هورمون بارداری در ادرار شما بستگی دارد. برای برخی از زنان، این هورمون در حدود هشت روز پس از باروری دیده می شود، اما برای اکثر خانم ها بیشتر طول می کشد و معمولا تا دو هفته بعد نتیجه مثبت مشاهده نمی شود.

از لحاظ فنی، پس از قطع پریودی باید آزمایش حاملگی را انجام دهید؛ با این حال، بسیاری از زنان مشتاق هستند آزمون را در اسرع وقت انجام دهند. نتیجه بستگی به مقدار هورمون بارداری دارد. به همین دلیل ممکن است با انجام تست زودهنگام با نتیجه منفی کاذب روبرو شوید. در این صورت اگر همچنان علائم دیگر را دارید چند روز صبر کنید و دوباره آزمایش را انجام دهید.

 در اینجا صحبت بعضی از زنان در خصوص آزمایش مثبت را با هم می خوانیم:

"من هشت روز بعد متوجه بارداری شدم. من تست بسیار حساسی استفاده کردم که می توانست در عرض شش روز قبل از قطع پریودی نتیجه را نشان دهد! "

"من ده روز پس از بارداری آزمایش انجام دادم. ممکن است در این زمان تست مثبت کاذب باشد. اما معمولا 14 روز زمان مناسبی است. چهارده روز برای اکثر زنان زمانی است که پریودی آنها باید شروع شود. به همین دلیل است که این آزمایشات را باید بعد از قطع پریودی انجام دهید! "

"من هشت روز پس از بارداری آزمایش دادم و نتیجه منفی بود! 15 روز پس از بارداری نتیجه مثبت نشان داده شد. بنابراین حدس می زنم بدنم تا آن زمان هورمون کافی تولید نکرده است." 

سخن آخر

می دانیم که شما خانم اومایی عزیز اگر اخیرا برای بارداری اقدام نموده اید بی صبرانه منتظر نتیجه آن هستید. اما متاسفانه سیستم بدن و فرایند بارداری به شکلی است که بصورت تدریجی اتفاق می افتد و در موارد نادری ممکن است تا 48 ساعت بعد از نزدیکی تست مثبت شود. بنابراین از شما می خواهیم کمی صبور باشید تا نتیجه دقیق تری از تست به دست بیاورید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو