مسیر اسالم به خلخال – معروف به جاده بهشتی

منبع: تاپ تراول

255

1399/4/15

16:11


خرید بلیط هواپیما

جاده اسالم به خلخال

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ تراول شما را با جاده اسالم به خلخال که معروف به مسیری بهشت است آشنا خواهیم کرد.احتمالا بارها تصاویر این جاده را در شبکه های مجازی و تلویزیون دیده باشید به همین منظور تصمیم گرفتیم تا بیشتر شما را با این جاده رویایی آشنا کنیم


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


مختصری درباره اسالم بدایند :

اَسالِم یکی از شهرهای استان گیلان در شمال ایران است.این شهر با جمعیت ۳۹٬۵۷۵ نفر در بخش اسالم شهرستان تالش قرار دارد.  ناورود از این شهر می‌گذرد، آن را به دو بخش تقسیم می‌کند و پس از طی چند کیلومتر به دریای خزر می‌ریزد. صنایع دستی (گلیم و سفال)، فراورده‌های دامی، چوب و کاغذ این ناحیه شهرت فرا منطقه‌ا ی دارد. در پیرامون این شهر گردشگاه ‌های فراوانی وجود دارد؛ از جمله ساحل گیسوم و جاده اسالم – خلخال. مردم این ناحیه به زبان تالشی ، ترکی صحبت می‌کنند.از نقاط دیدنی می‌توان به پارک جنگلی گیسوم.مسیر اسالم به خلخال ومسجد جامع ولیعصر(عج) ومنزل جلال ال احمد و… اشاره کرد.

جاده اسالم به خلخال

تخفیفان

اسالم به خلخال

مسیر کوهستانی اسالم به خلخال از شهر اسالم به سمت جنوب محورکوهستانی و جنگلی اسالم به خلخال قرار دارد.ابتدای جاده فاقد علائم راهنمای گردشگری است. جاده گردشگری خلخال – اسالم که شهرستان خلخال در استان اردبیل را به اسالم در استان گیلان متصل می کند به دلیل برخورداری از شرایط خاص و اقلیم کوهستانی و ترکیب طبیعت جنگلی با دشت امروز به عنوان رویایی ترین جاده جنگلی کشور شناخته می شود.


دامنه های سر سبز و گله های سفید گوسفندی که در دور دست‌ ها حرکت می کنند، چشم انداز ییلاق و کلبه های چوبی روستاییان و مه ای که دره ها را سفید پوش می کند و گاهی حتی تا روی جاده می آید و درختان بلند و انبوه که سایه شان جاده کوهستان را گاهی تاریک می کند بخشی از زیبایی های این جاده رویایی است. این جاده مسیری رویایی در شمال کشور است؛ این جاده را می‌توان مسیر بهشت نامید، زیرا ترکیبی از جنگل و دشت، گلزار و آبشار و دریاچه است.


مقالات بیشتر بخوانید :


 



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو