دوخت جاحوله ای نمدی عروسکی با آموزش تصویری مرحله به مرحله

دوخت جاحوله ای نمدی عروسکی با آموزش تصویری مرحله به مرحله


منبع: آرگا

792

1399/4/19

21:34


ایده های جذاب زیادی برای ساخت جاحوله ای وجود دارد، از این رو در این بخش می خواهیم دوخت جاحوله ای نمدی ساده و زیبا به صورت مرحله به مرحله را آموزش دهیم، بنابراین برای یادگیری آن می توانید در ادامه همراه ما شوید.

با نمد می توان هنر های دستی و کاردستی های زیبایی درست کرد، ساخت عروسک های نمدی و یا وسایل تزئینی مختلف از جمله این هنر های زیبا و جذاب است که طرفداران زیادی دارد، در این بخش قصد داریم دوخت جا حوله ای فانتزی با استفاده از نمد را در اختیارتان قرار دهیم که در ادامه می توانید آموزش ببینید و الگو بگیرید.

آموزش دوخت جاحوله ای نمدی عروسکی

در این مطلب از آموزش جا حوله ای می توانید با ساخت عروسک نمدی نیز آشنا شوید و از آن برای تزئینات وسایل مختلف استفاده کنید، اکنون در اینجا روشی ساده از دوخت جاحوله ای را در اختیارتان قرار می دهیم، بعد از الگوگیری می توانید طرح های مختلف و زیبایی از آن را در منزل بسازید.

آموزش جاحوله ای نمدی

وسایل موردنیاز

  • پارچه نمد در رنگ های مختلف
  • الگوی عروسک نمدی
  • چشم برای عروسک
  • حلقه آویز حوله
  • الیاف برای پر کردن عروسک
  • کیسه ای کوچک پر از نمک یا برنج
  • نخ و سوزن
  • ماژیک پاک شونده
  • مداد الگو صورتی رنگ

روش آسان برای دوخت جا حوله ای عروسکی

در ابتدا برای ساخت جا حوله ای عروسکی، الگوی آن را روی کاغذ رسم کنید و بعد الگو ها را روی نمد بچسبانید و مطابق دستور زیر آنها را بر روی پارچه نمد پیاده کرده و برش بزنید.

برای کشیدن الگو روی نمد از ماژیکی پاک شونده کمک بگیرید و تمام خطوط و نقاط روی الگو را بر روی نمد نقاشی کنید.

سپس به وسیله نوک قیچی و یا قلاب مخصوص قلاب بافی، محل چشمهای عروسک را سوراخ کنید و چشم ها را با استفاده از بست متصل به پشت آنها، بر روی نمد فیکس کنید.

اکنون نوبت بینی عروسک می باشد، بنابراین بینی آن را بر روی تکه کوچکی از نمد مشکی برش بزنید و در جای مخصوص آن بر روی صورت بچسبانید.

دوخت آسان جا حوله ای نمدی

سپس بقیه قسمتهای صورت عروسک مانند ابرو و مژه را به وسیله کوک بدوزید و قسمت بالای سر را نیز مانند تصویر از خط وسط تا کنید و دو قسمتی را که به هم رسانده اید را از پشت به هم کوک بزنید، برای لایه پشت سر عروسک نیز همین کار را انجام دهید.

آموزش جاحوله ای با نمد

در این مرحله از دوخت جاحوله ای عروسکی، نوبت وصل کردن لایه جلویی و پشت سر عروسک به هم می باشد که برای دوخت این دو لایه می توانید از دوخت دندان موشی استفاده کنید، در هنگام دوختن دور تا دور سر عروسک یک قسمت را برای پر کردن داخل عروسک با الیاف باز بگذارید.

حال بعد از اینکه عروسک را با پنبه یا پشم شیشه پُر کردید، برای سنگین شدن کار و ایستایی بهتر عروسک می توانید از یک کیسه کوچک برنج یا نمک کمک بگیرید، سپس بعد از پر کردن عروسک، قسمتی که باز نگه داشته اید را بدوزید.

دوخت جاحوله ای نمدی عروسکی

اکنون همانند تصویر بالا، گوش های داخلی را با زدن کوک هایی ساده به گوش های خارجی عروسک وصل کنید و دور تا دور آنها را دوخت دندان موشی بزنید، البته قسمتی را ندوخته باقی بگذارید تا از آن قسمت داخل گوشها را با الیاف پر کنید و بعد از پر کردن، با دوخت دندان موشی آن را بدوزید.

آموزش جا حوله ای نمدی فانتزی

در مرحله بعدی، گوش ها را به سر عروسک وصل کنید و آن را بدوزید. اکنون مانند شکل، با استفاده از نمدی صورتی یک پاپیون بسازید و به سر عروسک وصل نمایید.

آموزش تصویری جا حوله ای نمدی

در مرحله آخر برای وصل کردن عروسک به جاحوله ای می توانید از یک حلقه پارچه ای استفاده کنید و عروسک ساخته شده در مرحله قبلی را به حلقه بچسبانید.

روش دوخت جاحوله ای نمدی

اکنون که با دوخت یک نمونه جاحوله ای زیبا و فانتزی آشنا شدید، می توانید این مدل جاحوله ای را به راحتی در منزل بسازید و یا از آن برای ساخت نمونه های مشابه دیگر با بهره گیری از ذوق و خلاقیت خود ایده بگیرید، در این قسمت می توانید تصاویر زیبایی از جاحوله نمدی مدل عروسکی را مشاهده کنید و الگو بگیرید.

آموزش جا حوله ای نمدی+تصاویر

جاحوله ای نمدی مدل کیتی

دوختی زیبا از جاحوله ای نمدی

مدلی فانتزی از جا حوله ای نمدی

آموزش جاحوله ای نمدی زیبا

جاحوله نمدی مدل پاپیون

ساخت جاحوله ای نمدی

ایده زیبا برای دوخت جاحوله ای نمدی

دوخت جاحوله ای نمدی زیبا

از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم، ضمن اینکه امیدواریم این مطلب مورد توجهتان قرار گرفته باشد. همچنین در صورت تمایل با کلیک بر روی لینک هنر در خانه می توانید از مطالب خواندنی و جدید این بخش دیدن کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو