آموزش ساخت عروسک کچه ای به زبان ساده + عکس

آموزش ساخت عروسک کچه ای به زبان ساده + عکس


منبع: آرگا

333

1400/5/1

19:11


در این مطلب با آموزش روشی جالب و البته آسان برای ساخت عروسک کچه ای مهمان شما نگاه شما شده ایم، امیدواریم نهایت استفاده را از این مطلب آموزشی و البته هنری برده باشید.

کچه دوزی روشی جدید و جالب توجه برای ساخت عروسک های زیبا در اشکال گوناگون و متنوع می باشد که به سادگی انجام می گردد، برای این منظور می توانید به راحتی با بهره گیری از الیاف کچه در دو نوع طبیعی و مصنوعی، و در رنگ های مختلف بهره ببرید.

کچه دوزی هنری زیبا و دوست داشتنی است که می توان به وسیله ی آن انواع عروسک های کچه ای زیبا تهیه نماییم، کچه دوزی یکی از هنرهای نو و از زیر شاخه های نمددوزی محسوب می شود، که به دو روش: با بکارگیری محلول آب و صابون و فشرده ساختن کچه، و طریقه ی دیگر با بکارگیری سوزن های کچه دوزی و سوزن زدن به الیاف کچه برای شکل بخشیدن به آن انجام می شود.

آموزش ساختن و تولید عروسک کچه ای به شکلی زیبا

سوزن مخصوص کچه دوزی با سوزن های معمولی متفاوت است، بر روی سطح این سوزن، سوراخ و برجستگی هایی وجود دارد که در هر مرتبه که بر تن الیاف کچه ضربه می خورد، فشرده می شود، همچنین پیشنهاد می شود برای این کار از سوزن کچه دوزی ظریف بهره ببرید.

روش ساخت عروسک کچه ای

ابتدا کمی از الیاف پشمی کچه دوزی به رنگ سفید را برای قسمت سر عروسک آماده می کنیم، مقداری هم به اندازه حدودا ۱۶ سانتی متر الیاف سفید رنگ برای بدن عروسک پری جدا می کنیم.

آموزش ساخت عروسک کچه ای برای خوش سلیقه ها

با الیاف مربوط به قسمت سر، یک توپک تهیه نموده و الیاف در نظر گرفته شده برای بدن را استفاده از میان آن با نخ محکم ببندید.توپک تهیه شده برای سر را در بین الیاف تقسیم شده برای بدن قرار بدهید و الیاف را بر روی سر بکشید و به وسیله ی نخ ببندید.

آموزش تهیه عروسک کچه ای به روشی نو و جدید

برای ساخت دست های عروسک از گوش پاک کن یا سیم بهره ببرید، به این صورت که دور سیم و یا گوش پاک کن را با الیاف سفید پوشش دهید، (در صورت استفاده از سیم اندازه سیم باید دو برابر اندازه دو دست باشد).

ایده هایی بینظیر از ساخت عروسک کچه ای برای تمامی سلیقه ها

در این مرحله دست های آماده شده را در میان الیاف بدن و در زیر سر بگذارید و به وسیله ی نخ محکم آن را ببندید.

آموزش روش ساختن عروسک کچه ای یا الیافی

۱۵ سانتی متر الیاف صورتی جدا نموده و از قسمت طول به دو قسمت بخش کنید، الیاف صورتی را بر روی بدن بکشید و با نخی به رنگ صورتی زیر دست ها را محکم ببندید.

آموزش شیوه ی تولید عروسک کچه ای به شکلی خواستنی

جهت ساخت مو باید الیاف سرمه کچه دوزی را از یکدیگر جدا نموده و هر کدام را به طور مجزا قدری از یکدیگر فر بدهید، موها را می توانید به وسیله ی سوزن زدن محکم کنید.

ایده هایی خاص و متفاوت از تهیه عروسک کچه ای

در ادامه چند نمونه زیبا از عروسک کچه ای را مشاهده می کنید.

آموزش ساخت عروسک کچه ای زیبا و جذاب

آموزش ساخت عروسک الیافی به شکل پری

آموزش ساختن عروسک کچه ای با روشی ساده

آموزش ساخت عروسک کچه ای با روشی زیبا و دوست داشتنی

مجموعه ای خواستنی از ساخت عروسک کچه ای با روشی دوست داشتنی

تهیه عروسک کچه ای با روش و شکلی زیبا و منحصر به فرد

ایده هایی ناب و نفیس از روش ساختن عروسک کچه ای

طرز ساختن عروسک کچه ای به شکلی زیبا

مقاله شما عزیزان هنرمند و هنردوست را با روشی آسان برای ساخت عروسک کچه ای آشنا می کنیم، به راحتی می توانید این عروسک را در منزل تهیه کنید، امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در صورت تمایل با آموزش ساخت عروسک نمدی کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو