آموزش ساخت عروسک دستی بسیار زیبا برای اجرای نمایش

آموزش ساخت عروسک دستی بسیار زیبا برای اجرای نمایش


منبع: آرگا

184

1400/4/19

09:36


در این مطلب آموزش ساخت عروسک دستی فانتزی و بامزه را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم با کمک مراحل ذکر شده بتوانید عروسک نمایشی زیبایی را بسازید.

عروسک دستی ، از انواع عروسک های زیبا و فانتزی است و اگر شما در زمینه ساخت عروسک های مختلف مهارت دارید بهتر است این نوع عروسک را در منزل برای فرزند خود درست کنید.

آموزش ساخت عروسک دستی فانتزی و زیبا

برای ساخت عروسکهای نمایشی از پارچه و نمد و … استفاده می شود و شما می توانید این عروسکها را به صورت ترکیبی از رنگ ها یا دو رنگ بسازید. در مطالب قبلی مراحل ساخت عروسک نمدی و ساخت عروسک سگ نمدی را مشاهده کردید در ادامه مراحل ساخت نوع رایج عروسک نمایشی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که امیدواریم با کمک مراحل ذکر شده بتوانید این عروسکهای بامزه و جالب را به راحتی بسازید.

عروسک نمایشی

مراحل ساخت عروسک نمایشی جالب

عروسک نمایشی زیبا و فانتزی

۱. ابتدا دو تکه پارچه در ابعاد ۳۰*۱۵ از پارچه مشکی جدا کنید سپس از پارچه قرمز تکه ای را برای زبان عروسک جدا نمایید و روی پارچه بچسبانید و دو تکه پارچه سیاه را به یکدیگر بدوزید.

مراحل دوختن دهان عروسک

۲. برای قسمت پشت نیز پارچه سفیدی به اندازه پارچه های مشکی قیچی کنید و روی پارچه دایره ای بزرگی را رسم نمایید و روی قسمت بیضی و خط دایره را بدوزید و قسمت وسط پارچه سفید رنگ را آزاد بگذارید.

مراحل دوخت عروسک نمایشی

مراحل ساخت عروسک دستی


۳. در مرحله بعدی آموزش ساخت عروسک نمایشی بعد از دوخت روی دایره رسم شده اضافه های پارچه را قیچی کنید تا دهان عروس آماده شود.

دوخت دهان عروسک

دهان عروسک


۴. به اندازه قطر دهان عروسک به اضافه دو سانت برای جای دوخت روی پارچه ای که برای صورت عروسک در نظر گرفته اید را قیچی نمایید و دهان عروسک را در این قسمت بدوزید.

عروسک نمایشی


۵. نیم دایره هایی را به صورت دولا قیچی کنید و آن ها را از قسمت وارونه به یکدیگر بدوزید و برگردانید و گوش آدمک را هم در این مرحله بدوزید.

عروسک نمایشی زیبا و فانتزی

دوخت صورت عروسک


۶. برای دوختن چشم های عروسک نیز از پارچه سفید رنگ دایره ای را جدا کنید و برای بینی عروسک نیز از کارتن استفاده نمایید و یک تکه کارتن تا زده را در قسمت بینی عروسک بچسبانید و تکه ای پارچه نیز به اندازه کارتن جدا نمایید و روی بینی عروسک بچسبانید تا قسمت جلویی صورت عروسک آماده شود.

دوخت چشم های عروسک


۷. قسمت جلوی صورت عروسک را روی پارچه قرار دهید و به اندازه آن تکه ای پارچه به اندازه پشت سر عروسک قیچی نمایید و به قسمت جلویی سر عروسک بدوزید.

مراحل ساخت عروسک نمایشی

۸. از خز رنگی نیز برای موی عروسک استفاده کنید و خز را در قسمت موها بچسبانید.

دوخت موی عروسک

عروسک نمایشی

مدل عروسک نمایشی

ایده های متنوع از عروسکهای نمایشی دست ساز

ساخت عروسکهای دستی متنوع در خانه پیشنهاد جذابی است که می تواند یک تفریح و سرگرمی زیبا برای انجام نمایش های مختلف در منزل برای کودکانتان و یا حتی بزرگتر ها باشد؛ حال برای درست کردن عروسکهای نمایشی دست ساز، وسایل مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از کاموا، انواع پارچه های مختلف و … برای ساخت عروسکهای پارچه ای، کاموایی، پلاستیکی و فانتزی ایده های جذابی هستند، در ادامه تصاویر متنوعی از انواع عروسکهای نمایشی دست ساز و جذاب برای کودکان به اشتراک گذاشته ایم که امیدواریم مورد توجهتان قرا رگیرند.

تصاویر عروسک های نمایشی

ساخت عروسک با جوراب و یا حتی درست کردن عروسک های کاغذی و مقوایی از ایده های جذاب دیگر برای ساخت این نوع عروسکهای نمایشی می باشند که بسیار ساده و زیبا می باشند، بنابراین با داشتن کمی ذوق و و بکارگیری خلاقیت و نیز مشاهده الگوهای موجود می توانید به راحتی عروسکهای نمایشی جذاب و زیبا در منزل بسازید و سرگرمی های مفیدی برای کودکانتان ایجاد نمایید، در ایجا مدلهایی از عروسکهای فانتزی نمایشی قرار داده ایم که می توانید از آنها برای ساخت عروسکهای زیبا ایده بگیرید.

انواع عروسک های نمایشی

عروسک نمایشی دست ساز

ساخت عروسک نمایشی

عروسک نمایشی بامزه

عروسک نمایشی جذاب

عروسک دستی نمایشی

عروسک نمایشی ساده

عروسک نمایشی حیوان

عروسک دستی ساده

عروسک نمایشی

عروسک دست ساز کیتی

عروسک دست ساز زیبا

عروسک دست ساز

ساخت عروسک دستی

در این مطلب با آموزش ساخت عروسک دستی آشنا شدید که امیدواریم با کمک مراحل ذکر شده بتوانید عروسک شیک و زیبایی را در منزل به راحتی بسازید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو