آشنایی با کشور اسپانیا و شناخت فرهنگ، تاریخ و جاذبه های تماشایی آن

آشنایی با کشور اسپانیا و شناخت فرهنگ، تاریخ و جاذبه های تماشایی آن


منبع: آرگا

128

1399/4/24

02:37


کشور اسپانیا با نام رسمی پادشاهی اسپانیا در جنوب غرب قاره آفریقا در شبه جزیره ایبری قرار گرفته است و نام پایتخت آن مادرید است. این کشور فرهنگ غنی داشته و از مقاصد گردشگری محبوب در جهان است. سطح امید به زندگی در این کشور بالا بوده و مردمی شاد و خونگرم دارد.

اسپانیا کشوری دموکرات است که حکومتی پارلمانی زیر نظر قانون اساسی پادشاهی دارد. این کشور توسعه یافته نوزدهمین اقتصاد بزرگ تولید ناخالص داخلی در جهان را دارد. اسپانیا جاذبه های گردشگری زیادی دارد که از گذشته همواره مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران بوده است.

آشنایی با کشور اسپانیا

نام رسمی این کشور پادشاهی اسپانیا است و در قسمت جنوب غربی قاره اروپا قرار گرفته است. اسپانیا کشوری جذاب و زیباست که غنی از تاریخ و فرهنگ است و ۴۵ میلیون نفر جمعیت دارد. اسپانیا شهر ها و دهکده های مختلفی دارد. پایتخت آن مادرید است که بزرگترین شهر آن نیز محسوب می شود. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه گردشگری با ما همراه باشید.

کشور جذاب اسپانیا

موقعیت جغرافیای اسپانیا

اسپانیا در قسمت جنوب غربی قاره ی اروپا بین مدار ۳۶ تا ۴۴ درجه ی شمالی و ۹ درجه و ۲۵ دقیقه غربی، تا ۳ درجه و ۱۰ دقیقه ی شرقی واقع شده است. همچنین نصف النهار گرینویچ از نزدیکی شهر والنسیا در این کشور عبور می کند. اسپانیا ۵۰۴/۰۳۰/۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. اسپانیا مساحتی حدود یک سوم ایران دارد و از نظر وسعت در رده ۵۱ قرار دارد. همچنین اسپانیا از قسمت شمالی با خلیج بیسکای، فرانسه و آندورا و در شرق با دریای مدیترانه، جزیره بالئار و مالورکا و در قسمت غربی با پرتقال و اقیانوس اطلس و در نهایت از جنوب با دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس همسایه است. کل سواحل اسپانیا ۴۹۶۴ کیلومتر است. جزایر بالئار و کاناری (قناری) و ۸۲ درصد از شبه جزیره ایبری این کشور را تشکیل می دهند. اسپانیا تقریبا از هر طرف به آب راه دارد و از نظر جغرافیایی به سه قسمت تقسیم می شود.

  1. نواحی مرتفع شرقی
  2. جلگه های پست ساحلی
  3. فلات مرکزی و بزرگ اسپانیا به نام مستا

شرایط آب و هوایی در اسپانیا

اسپانیا دارای متنوع ترین آب و هوا در قاره اروپاست. به دلیل قرار گرفتن این کشور در مناطق مختلف آب و هوایی، شرایط جوی از شمال به جنوب تغییر می کند و در قسمت شرقی و غربی به خاطر دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس نیز همان طور متفاوت است. بیشترین مقدار دما در این کشور ۴۷ درجه در اندلس در مرکز جنوب آن و کمترین مقدار دما ۳۲- درجه در پیرنه واقع در شمال این کشور به ثبت رسیده است. در زمستان معمولا خشک و خیلی سرد است و یکی از مقاصد گردشگری اروپایی در زمستان بشمار می رود. بهترین زمان سفر به این کشور فصل بهار است و رفته رفته با نزدیک شدن به تابستان گرم می شود. فصل پاییز نسبتا طولانی است اما در این فصل سفر به سواحل تا ماه اکتبر امکان پذیر است.شمال این کشور آب و هوایی معتدل دارد و دیگر بخش ها مدیترانه ای هستند. مردم اسپانیا در قسمت های شمال و شمال غرب شاهد باران بیشتری هستند.

منطقه زیبای اسپانیا

خط و زبان اسپانیای ها

زبان رایج در این کشور اسپانیایی کاستیلین است علاوه بر آن زبان کاتالانی نیز در برخی نقاط شمال شرقی و زبان گالیسین در قسمت شمال غربی و زبان باسک در شمال این کشور مرسوم است. زبان اسپانیایی سومین زبان در جهان است و حدود ۳۳۲ میلیون نفر در جهان اسپانیایی زبان هستند.

نژاد اسپانیایی ها

نژاد مردم این کشور را بیشتر بومیان شبه جزیره ایبریا و فاتحان این شبه جزیره تشکیل می دهند. نزاد های غیر بومی اسپانیا شامل رومن ها، اقوام مدیترانه ای، سوبی، میزیگوت ها، وندالز و اقوام تتونیک می شوند. بعلاوه یهودیان نیز در این کشور سکونت دارند.

کشور دیدنی اسپانیا

عقاید مذهبی در اسپانیا

اسپانیا بعد از ایتالیا بیشترین میزان کاتولیک ها را دارد به طوریکه ۹۷ درصد جمعیت این را مسیحیان تشکیل می دهند. اسپانیا ۱۱ منطقه سراسقف نشین و ۵۲ منطقه نیمه اسقوف نشین دارد. علاوه بر آن مذهب های پروتستان، اسلام و یهودی نیز در این کشور دیده می شود. بعضی از مراکز اسلامی در اسپانیا عبارتند از: جمعیت اسلامی اسپانیا در مادرید، مرکز اسلامی، جماعت اسلامی اسپانیا در گرانادا، جماعت مسلمانان آندلسی، جمعیت اسلامی آندلس، مسجدپیلاره، مسجد البنیه، مسجد پدرو آداددر، مرکز اسلامی تشیع، مسجد مارویا، جامع مسلمانان سویا.

پرچم اسپانیا

پرچم اسپانیا در سال ۱۹۷۸ رسمی شد و پرچم امروزی در ۱۹ دسامبر ۱۹۸۱ به ثبت رسید. این پرچم شامل سه نوار به رنگ های قرمز و زرد است که در سمت چپ نوار زرد نشان اسپانیا قرار گرفته است. چهار ربع دایره موجود در پرچم نشان دهنده ۴ پادشاهی مهم در آن است که با همکاری هم در اواخر قرن ۱۵ اسپانیای متحد را شکل دادند. این چهار پادشاهی شامل کاستیل (قلعه و دژ)، لئون (شیر)، آراگون (نوارهای زرد و قرمز عمودی)، ناوار (زنجیرهای متصل) می شوند به اضافه موریس پادشاه گرانادا (انار) که در پایین آرم مشخص نشان داده شده است. دو ستون موجود در پرچم نشان دهنده کشف اسپانیا و استعمار امریکاست که دروازه ی جبل الطارق به طوف اقیانوس اطلس اند.

اشپانیا و سفر به آن

آداب و رسوم و فرهنگ

بعد از فتح اسپانیا توسط مسلمانان تا زمان خروج آن ها (حدود ۸ قرن) فرهنگ های مختلف اسلامی و مسیحی و رومی ایجاد شدند که باعث تمایز فرهنگ اسپانیا با فرهنگ های اروپایی شده است. عصر طلایی تمدن اسپانیا یعنی قرن های ۱۶ و ۱۷ بود که آن را از نظر سیاست، هنر و الهیات، ادبیات، حقوق و علوم در سطح بالای کشور های اروپایی قرار داد. فرهنگ سنی اسپانیا که وابسته به مذهب بخصوص آیین کاتولیک بود با رفتن اروپا به سمت سکولاریسم در قرن ۱۸ و همراه نشدن اسپانیا با آن به انزوا دچار شد. و در قرن ۱۹ سبب اختلاف و برخورد بین دیدگاه سنتی و ناسیونالیستی با طرفداران لیبرالیسم اروپایی شد و باعث به وجود آمدن مکتب های برجسته هنری شد. که از نتایج آن ظهور دو نقاش معروف و صاحب سبک در اسپانیا به نام های پیکاسو و سالوادور دالی بود. یکی از مهمترین فرهنگ های اسپانیا گاو بازی است که ریشه قدیمی در این آن دارد.

 مناطق دیدنی و گردشگری در اسپانیا

از جمله مناطق زیبا و دیدنی در اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قصر الحمرا و باغ های جنرالایف در گرانادا

دیدنی های اسپانیا

  • مجتمع فرهنگی و معماری شهر هنر و علم والنسیا
  • سواحل کوستا دل سول Costa del sol
  • خیابان لا رامبلا بارسلونا La Rambla
  • مسجد بزرگ کوردوبا برجسته ترین آثار معماری آفریقایی در اسپانیا

بررسی کشور اسپانیا

  • کلیسای ساگرادا فامیلیا و شاهکار های معماری گائودی در بارسلونا

گردش در اسپانیا

  • موزه ی هنری پرادو و خیابان دل پاسئو در مادرید

گردشگری در اسپانیا

  • سان لورنزو د ال اسکوریال San lorenzo de El Escorial

کشور زیبای اسپانیا

  • کلیسای جامع سویل و آلکازار
  • کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا Santiago de compostela
  • میدان پلازا مایور مادرید
  • موزه ی گوگنهام بیلبائو

سفر به کشور اسپانیا

  • شهر قدیمی تولدو
  • شهرک های سفید اندالوسیا
  • آتشفشان ال تیدی در تنریف El Teide

اقامت و مزیت تحصیل در اسپانیا

اسپانیا عضو اتحادیه اروپا و کشور های هم پیمان شنگن است. با داشتن اقامت دانشجویی این کشور می توانید بدون ویزا و کنترل گذر نامه به بیشتر کشور های اروپایی مسافرت نمایید. این کشور از امن ترین و مرفه ترین کشور های اروپایی است که یکی از ۱۰ کشور برتر جهان برای تحصیل محسوب می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو