معرفی و بررسی انیمیشن یونیفرم ما

معرفی و بررسی انیمیشن یونیفرم ما


منبع: پلازا

3

1402/11/3

19:10


معرفی و بررسی انیمیشن یونیفرم ما

انیمیشن یونیفرم ما (Our Uniform) اثر از کارگردان جوان کشورمان یگانه مقدم در شصت‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی فرانسه جایزه بهترین انیمیشن کوتاه اول را از آن خود کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی (Festival International du Film d’Animation d’Annecy‎) یک از فستیوال‌های پویانمایی معتبر جهان است که هرساله با آغاز ماه ژوئن در شهر انسی فرانسه برگزار می‌گردد. خوشبخانه انیمیشن ایرانی یونیفرم ما در سال 2023 جایزه نخست را بدست آورد. داستان جالب این انیمیشن درباره دختر جوانی است که خاطرات دوران مدرسه خود را با چین و چروک‌های یونیفرم مدرسه‌اش به یاد می‌آورد. چنانچه مایلید تا با این اثر بیشتر آشنا شوید، تا انتهای مقاله پیش‌رو از وب‌سایت پلازا با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

انیمیشن کوتاه چیست؟

پیش از پرداختن به موضوع اصلی این مقاله، برای آن دسته از مخاطبانی که با ماهیت انیمیشن کوتاه آشنایی ندارند، توضیحاتی اجمالی ارائه می‌گردد. انیمیشن کوتاه، در واقع نوعی خاص از پویانمایی است که از گستردگی مخاطب بیشتری نسبت به نمونه‌های بلندش برخوردار است. در واقع انیمیشن‌های کوتاه تنها به رده سنی کودکان یا بزرگسالان محدود نمی‌شود.

در واقع مدت زمان این نوع از انیمیشن‌ها همان‌طور که نامشان هویداست کوتاه بوده و چون در آن هر مفهومی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن لحاظ شوددر نتیجه باید مختصر و مفید باشند. به طور کلی قالب نقاشی نوع آثار، به طور خودکار توجه مخاطب خردسال تا بزرگسال را جذب می‌نمایند.

علاوه بر این انیمیشن کوتاه را به طور معمول برای جشنواره‌ها می‌سازند. به همین خاطر عموم مردم بر این باورند که آثار پویانمایی کوتاه برای مخاطب خردسال ساخته نمی‌شوند. اما این یک باور اشتباه است و عموم انیمیشن‌های کوتاه اغلب هیچ محدودیت سنی ندارند. در ادامه مقاله به بررسی انیمیشن ایرانی یونیفرم ما کاری از یگانه مقدم می‌پردازیم.

معرفی انیمیشن کوتاه یونیفرم ما

معرفی انیمیشن کوتاه یونیفرم ما

چندی پیش در هنگام نگارش این مقاله، آکادمی اسکار فهرست اولیه 10 بخش خود، منجمله نامزدهای بهترین فیلم بین‌المللی، مستند بلند و انیمیشن کوتاه را اعلام نمود. حال انیمیشن کوتاه یونیفرم ما (Our Uniform) ساخته یگانه مقدم محصول کشورمان هم در بخش انیمیشن کوتاه حضور داشت و قرار است رقابت همچنان را ادامه دهد.

یگانه مقدم از کارگردانان جوان در حوزه پویانمایی به شمار می‌رود که تا کنون آثاری نظیر، روی جلد (2018) و پنهان و جستجو (2018) را ساخته است. انیمیشن یونیفرم ما در سایت محبوب IMDb امتیاز 6.3 را از آن خود نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو