نشانه های فاسد شدن انواع لوازم آرایش

نشانه های فاسد شدن انواع لوازم آرایش


منبع: آرگا

117

1399/4/27

01:36


لوازم آرایشی چون مستقیما با پوست و نقاط حساس بدن مثل چشم ها سروکار دارند باید همواره مورد بررسی قرار گرفته تا در صورت خرابی و فاسد شدن و همچنین گذشت تاریخ مصرف دور انداخته شوند. مناطق مرطوب برای نگهداری لوازم آرایش بسیار نامناسب بوده و رشد باکتری ها را بیشتر خواهند کرد.

 مسلما اکثر خانم ها لوازم و وسائل آرایشی خود را خیلی دوست دارند و بعضی از لوازم  آنقدر برایشان مهم هستند که اصلا نمی توانند آنها را دور بیاندازند، ولی باید بدانید که لوازم آرایشی نیز تاریخ مصرف داشته و بعد از مدتی بلا استفاده خواهند شد. با خراب شدن لوازم آرایشی ممکن است صدماتی به پوست شما وارد شود که بسیار ناراحت کننده باشد.

علائم فاسد شدن لوازم آرایش

بعد از مدتی استفاده از لوازم آرایشی اتفاقاتی برای آنها رخ می دهد که دیگر قابل استفاده نمی باشند، و لوازم تبدیل به بستری مناسب برای رشد باکتری ها می شوند، شاید برخی از خانم ها نتوانند به درستی تشخیص دهند که تا چه مدت می توانند از لوازم آرایشی خود استفاده نمایند. با توجه به تاریخ مصرف می توانید تا حدودی این مشکل را رفع نمایید البته برخی از لوازمات آرایشی با گذشت تاریخ مصرف شان هنوز هم قابل استفاده می باشند. برای بررسی دقیق لوازم آرایش خود و آشنایی با نشانه های فاسد شدن آنها در این مطلب همراه ما باشید.

فاسد شدن وسائل آرایشی

بررسی ریمل

یکی از پرخطرترین محصولات آرایشی ریمل می باشد که باید زود به زود تعویض شود. ریمل ها محل لانه گزینی انواع باکتریها هستند که در محیط گرم و تاریک آن جای گرفته اند و با هر با ر مصرف به چشم ها انتقال یافته و ممکن است باعث مشکلات عفونتی و حتی نابینایی شوند. ریمل ها باید هر چند ماه یکبار تعویض شوند. در حالت ایده آل دو ماه و نهایتا بعد از ۶ ماه باید دور انداخته شوند. زمانیکه در ریمل باز می شود اکسیژن بر روی مواد ریمل تاثیر گذاشته و باعث می شود تا باکتریها بر روی آن جمع شوند. این باکتری ها باعث قرمزی، خارش، التهاب و گاهی نیز ورم ملتهبه و گل مژه در چشم ها شوند. با در آوردن برس ریمل و بازگرداندن آن داخل ریمل باعث می شود باکتریهایی از خارج وارد آن شوند. زمانی که ریمل خراب می شود بویی شبیه به بوی گازوئیل خواهد داشت. زمانیکه در چشم هایتان احساس ناراحتی کردید باید کلیه لوازم آرایشی مربوط به چشم ها را دور بیاندازید زیرا ممکن است باکتری ها و بیماری به تمام آنها انتقال یافته باشند. به دلیل فاسد شدن سریع، این لوازم آرایش باید سریع تعویض شود.

فساد لوازم آرایشی

کرم پودرها

بجز کرم پودرهایی که حالت پودری دارند، اکثر کرم پودرها بر پایه آب بوده و بسیار مستعد جذب باکتری می باشند زیرا باکتری ها علاقه زیادی به آب دارند. بر طبق گفته متخصصان زمانیکه هنوز بسته بندی کرم پودر باز نشده باشد می توان تا دو سال آن را نگهداشت اما بعد از باز شدن درب کرم پودر فقط شش ماه می توانید از آن استفاده نمایید. کرم پودرهایتان را دور از مناطق مرطوب، گرم و پر نور نگهداری نمایید زیرا در این مناطق رشد باکتری ها بیشتر می باشد و باعث فاسد شدن سریع لوازم آرایشی می شود. با تغییر در رنگ و بو کرم پودرها مسلما دیگر قابل استفاده نمی باشند و باید دور انداخته شوند. در حالت کلی کرم پودرهای مایع وقتی در شرایط درستی نگهداری شوند تا یکسال قابل مصرف هستند اما کرم پودرهای گریم را می توانید تا ۲ سال استفاده کنید.

بررسی فاسد شدن لوازم آرایش

بررسی پنکیک

پنکیک ها از دسته لوازم آرایش هستند که احتمال فساد آنها پایین می باشد و برای مدت طولانی قابل مصرف هستند، از هر نوع پنکیکی می توان به مدت ۲ سال استفاده نمود. پنکیک هایی که منشاء گیاهی داشته اند به دلیل وجود مقدار کمی آب در آنها در صورتی که در محیط های مرطوب مثل حمام نگهداری شوند به دلیل رشد باکتری در آنها زودتر فاسد می شوند. به همین جهت در نگهداری از پنکیک هایی که کلمه گیاهی یا Botanical بر روی آن وجود داشت یا از بابونه، آلوئه ورا، بامبو، چای سبز و ترکیبات گیاهی دیگر در آن استفاده شده بود، بیشتر دقت نمایید. پنکیک های فشرده تا ۲ سال و پنکیک های پودری نرم تا ۳ سال قابل استفاده شدن هستند. در صورت تغییر رنگ و یا بو در پنکیک، مسلما این لوازم آرایش فاسد شده و باید دور انداخته شود.

رژ لب ها

چون در این لوازم آرایش آب وجود ندارد احتمال خرابی آنها بسیار کمتر است. اما به دلیل تماس این محصول آرایشی با لب ها بهتر است سالانه تعویض شوند. در صورت ابتلا به بیماری باید رژ لبتان را دیگر استفاده نکرده و دور بیاندازید. رژ لب ها به دلیل وجود مواد روغنی بعد از مدت ها ممکن است بوی روغن مانده بدهند که باید دور انداخته شوند. یکی دیگر از روش های مهم در تشخیص رژ لب فاسد توجه به ظاهر این محصول می باشد، زمانیکه حس کردید در بافت و ترکیب رژ لب تان تغییراتی به وجود آمده بدانید که فاسد شده و باید دور انداخته شود. سفت شدن رژ لب ها و احساس ناهمواری بر روی لب نشانه فاسد شدن آنها می باشد و این لوازم آرایش باید دور انداخته شود.

خراب شدن لوازم آرایشی

بررسی انواع سایه

برای داشتن چشمانی سالم و به دور از خارش و حساسیت بهتر است سایه های خود را هر سه ماه یکبار تعویض نمایید. سایه ها به دیگر محصولات پودری آرایشی شباهت دارند اما به دلیل سروکار داشتن با یکی از مهمترین و حساسترین نقاط بدن باید در نگهداری آنها دقت کرد. انتقال باکتری ها از سایه به چشم ممکن است بسیار پر خطر باشد. در مورد سایه های غیر پودری و کرمی مانند باید توجه بیشتری داشته باشید چون باکتری ها در آن بسیار سریعتر رشد می نمایند. قبل از استفاده از سایه چشم حتما دستان خود را به خوبی بشویید و در صورت تغییر رنگ و بو در سایه ها آنها را دور بیاندازید.

تشخیص لوازم آرایشی خراب

بررسی خط چشم

خط چشم های مایع یا مدادی شکل باید بعد از استفاده ۳ ماهه تعویض شوند. این محصول مثل سایه و ریمل به دلیل ارتباط با چشم اگر آلوده به باکتری باشد باعث آسیب به چشم ها خواهد شد. باکتری ها به راحتی در داخل خط چشم ها رشد می کنند به همین جهت تعویض زود به زود آنها بسیار مهم است. در صورتی که از خط چشم های مدادی استفاده می کنید بهتر است قبل از هر بار مصرف آنها را بتراشید تا اگر آلودگی در آن وجود داشت از بین رود. در حالت کلی فاسد شدن این لوازم آرایش نشانه ی خاصی ندارد اما در صورت استفاده از آنها امکان قرمزی و خارش در چشم ها وجود دارد. در صورت لایه لایه شدن لوازم آرایشی باید سریعا از شرشان خلاص شد.

فاسد شدن لوازم آرایش و بررسی آن

بررسی رژگونه ها

مواردی که درباره پنکیک ها گفته شد در مورد رژگونه های پودری نیز صدق می کند. در صورت نبود آب در مواد تشکیل دهنده این رژگونه ها تا مدت ها قابل استفاده خواهند بود. اما اگر رژگونه ی کرمی دارید باید هر سال آن را تعویض نمایید. برای طولانی تر شدن عمر رژگونه هایتان برس آنها را هر چند بار به خوبی بشویید و رژگونه را در محیط های تاریک و خشک نگهداری نمایید. در صورت مرطوب یا نم دار شدن لوازم آرایشی رشد باکتری ها در آنها سریعتر خواهد شد. بعد از استفاده از مرطوب کننده یا کرم پودر چند دقیقه صبر کرده و بعد از رژگونه استفاده کنید تا برس آن به دیگر مواد آرایشی آلوده نشود. در صورتی که رژگونه تان ظاهری خشک پیدا کرد و تکان نمی خورد باید آن را دور بیاندازید.

فاسد شدن وسائل آرایشی

ضد آفتاب ها

در مورد ضد آفتاب ها باید بدانید که عقیده متخصصان بر این است که با پایان فصل گرما باید دور انداخته شوند، زیرا اکثر افراد در زمستان از ضد آفتاب استفاده نمی کنند. ترکیبات موثر ضد آفتاب تا یکسال در آن وجود دارد و بعد از یکسال کارایی ندارد. در صورت تغییر رنگ و بو در کرم ضد آفتاب خود باید آن را دور بیاندازید.

علت فاسد شدن لوازم آرایشی

توجه به تاریخ مصرف لوازم آرایشی

کلیه لوازمات آرایشی دارای تاریخ مصرف هستند که بعد از گذشت آن نباید مورد استفاده قرار بگیرند. باکتری های موجود در هوا بر روی لوازم آرایشی و به ویژه فرچه های مخصوص آرایشی می نشینند و به راحتی باعث انتقال باکتری به صورت می شوند. سعی کنید هر چند وقت و در فواصل نزدیک براش ها و فرچه های آرایشی خود را شسته و خشک نمایید. از قرض دادن لوازم آرایشی خود به دیگران اجتناب کنید. در ابتدای خرید لوازم آرایشی به تاریخ مصرف آن توجه کرده و آن را در جایی یادداشت نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو