علت آتش سوزی‌های مکرر در میانکاله

منبع: برترین ها

82

1399/5/27

17:55


مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران درباره علت آتش سوزی‌های مکرر در میانکاله توضیحاتی را ارائه داد.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران درباره علت آتش سوزی‌های مکرر در میانکاله توضیحاتی را ارائه داد.

ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ، با بیان مهار آتش سوزی دیروز در میانکاله، گفت: بررسی‌های ما نشان می دهد که این آتش سوزی مانند سال گذشته منشاء انسانی دارد.

او با بیان اینکه معلوم نیست این آتش سوزی‌ها سهوی است یا عمدی و با چه هدفی انجام می‌شود، افزود: دستگیری فرد متخلف در طبیعت دشوار است زیرا آن‌ها به راحتی فرار می‌کنند.

ابراهیمی کارنامی گفت:به علت بارش های پارسال و اوایل امسال و وجود پوشش علفی زیاد، منطقه برای آتش سوزی بسیار مستعد است.

او افزود: گسترده‌ترین آتش سوزی را، امسال در میانکاله داشتیم که از ساعت ۲ صبح یکشنبه شروع و تا نیمه‌های شب همان روز ادامه داشت.

ابراهیمی کارنامی گفت:بعد از اعلام آتش سوزی بلافاصله همکاران ما به محل آتش سوزی مراجعه و متوجه وسعت بالای آتش سوزی شدند و با توجه به وزش باد شدید در منطقه از ستاد مدیریت بحران مازندران ، شهرداری، فرمانداری بهشهر، راهداری استان و بهشهر و بندر امیرآباد برای مهار حریق کمک خواستیم.

او افزود: حدود ساعت ۲۲ دیشب آتش مهار شد و چون داستان آتش در طبیعت متفاوت است و هر لحظه احتمال شعله ور شدن مجدد وجود دارد نیرو‌های امدادی بصورت آماده باش در محل آتش سوزی حضور دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران درباره میزان خسارت آتش سوزی نیز افزود:همکاران ما امروز به تعیین خسارت اقدام می‌کنند که متعاقبا اعلام می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو