بهترین حرکات یوگا برای افزایش قد + عکس

بهترین حرکات یوگا برای افزایش قد + عکس


منبع: زیبامون

563

1399/5/28

16:57


آیا امکان افزایش قد با حرکات یوگا وجود داره؟ برای افزایش قد در دوران بلوغ و جوانی از چه حرکاتی میتوان استفاده کرد؟ برای دریافت پاسخ این سوالات حتما در ادامه با زیبامون همراه باشید.

بهترین حرکات یوگا برای افزایش قد + عکس

یوگا، مزایای جسمی و روحی بسیار زیادی رو به همراه داره اما انجام تمرینات و حرکات یوگا، به طور مستقیم باعث افزایش قد اسکلتی شما نمیشه! با این وجود، تمرینات و حرکات یوگا، تاثیر خیلی خوبی در تقویت قدرت، افزایش آگاهی نسبت به بدن و برای ایجاد وضعیت بهتر بدن به شما کمک می‌کنند. تمام این مزایا در کنار هم باعث میشن تا قد شما بلندتر بشه و افزایش قد داشته باشید!

در این مقاله از زیبامون دات کام، نگاهی به موقعیت‌ها و حرکات یوگا که میتونن وضعیت بدن رو بهتر کنند، می‌اندازیم و با فواید یوگا و راه کارهایی که حرکات یوگا برای افزایش قد دارند، آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

 

چگونه حرکت یوگا برای افزایش قد مفید و موثر است؟

تمرینات کششی یوگا، از جمله تمرینات آسانا یوگا (yoga asanas) بر روی انعطاف پذیری بدن تمرکز دارند و کمک می‌کنند تا وضعیت بدن بهتر بشه و همچنین تاثیر خوبی هم در افزایش قد خواهند داشت.

در نتیجه انجام تمرینات یوگا، قسمت نخاع کمر صاف و صاف‌تر میشه و همین موضوع یکی از نتایج مثبت حرکت یوگا برای افزایش قد هست. زیرا ممکنه شما عادت کرده باشید همیشه در یک وضعیت خم شده قرار بگیرید. حرکات یوگا این وضعیت بدن رو اصلاح می‌کنند و باعث میشن تا شما قد بلندتر دیده بشید.

حرکات یوگا، استرس ذهنی و عاطفی رو آزاد میکنه و باعث ایجاد آرامش در بدن میشه. این موضوع تاثیر خیلی خوبی در افزایش ترشح هورمون رشد در بدن داره و از این طریق هم حرکت یوگا برای افزایش قد مفید خواهد بود. (افزایش قد و روش های سرعت بخشیدن به آن در نوجوانان)

علاوه بر این حرکات یوگا باعث میشن تا آگاهی بیشتری نسبت به نحوه درست نفس کشیدن هم پیدا کنید. شما باید در طول روز بر روی نفس کشیدن خود تمرکز داشته باشید و اینکار رو به روش کاملا درست انجام بدید و برای اینکار مجبور خواهید بود در وضعیت درست قرار بگیرید تا از حداکثر ظرفیت خود، برای تنفس درست استفاده کنید. همین اصلاح وضعیت و صاف ایستادن باعث میشه تا به مرور این حالت رو در خودتون حفظ کنید و قد بلندتر دیده بشید.

حرکات یوگا، باعث افزایش فعالیت بدنی شما میشه؛ این امر باعث جلوگیری از تخریب ماهیچه‌ها و عضلات بدن میشه و به اصلاح عدم تعادل در ستون فقرات کمک میکنه. تمام این مزایا در کنار هم باعث میشن تا حرکات یوگا برای افزایش قد بسیار موثر و مفید واقع بشه.

 

حتما بخوانید: آرامش ذهن و افزایش تمرکز با حرکات یوگا

 

معرفی بهترین حرکات یوگا برای افزیش قد

در ادامه به معرفی 5 حرکت موثر و مفید یوگا برای افزایش قد پرداخته‌ایم. بهتره این حرکات یوگا رو به طور منظم و هر روز تکرار کنید و نتیجه حاصل از این تمرینات رو بعد از گذشت 3 ماه میتونید مشاهده کنید!

 

حرکات کششی یوگا برای افزایش قد - Bhujangasana یا کبری پوز (Cobra Pose)

حرکت کبری یا کبری پوز، یکی از مشهورترین حرکات یوگا هست که بر روی عضلات شکم و عضلات فوقانی پشت کار میکنه و تاثیر خوبی در از بین بردن چربی‌های اضافی در اطراف معده و شکم داره. علاوه بر این، جز بهترین حرکات یوگا برای افزایش قد هم محسوب میشه. برای انجام این حرکت یوگا به ترتیب زیر عمل کنید:

 

  1. روی شکم بخوابید و نوک انگشتان پا رو بر روی زمین قرار بدید. دستها باید در زیر شانه قرار بگیرند.
  2. تمام قسمت‌های بدن رو منقبض کنید و به سمت زمین فشار دهید.
  3. به آرامی بازوها رو صاف کنید و قفسه سینه رو به سمت بالا حرکت بدید تا قسمت پشت بدن در امتداد ستون فقرا قرار بگیره. در این وضعیت باید حرکت دم رو انجام بدید.
  4. عضلات شکم رو منقبض کرده و سعی کنید تا شانه‌ها رو کمی به سمت عقب حرکت بدید.
  5. گردن رو به طور کامل و مطابق با تصویر، به سمت عقب خم کنید.
  6. 30 ثانیه در این وضعیت بمانید و هنگام بازگشت به موقعیت اولیه، بازدم انجام بدید.

 

حرکت Bhujangasana

 

حتما بخوانید: آشنایی با تکنیک ها و ابزارهای مختلف یوگا

 

افزایش قد با حرکت یوگا Hasta-Padasana

حرکت هاستا - پاداسانا، یکی از حرکات موثر برای افزایش قد هست که باعث ایجاد کشش در ستون فقرات شده و در عین حال،عضلات همسترینگ رو هم کشیده میکنه. برای انجام این حرکت یوگا به ترتیب زیر عمل کنید:

 

  1. برای شروع صاف بایستید. در این وصعیت باید شانه‌ها به سمت عقب، قفسه سینه رو با حرکت دم پر کنید و عضلات شکم رو منقبض کرده و محکم نگه دارید.
  2. بازوها رو مستقیم به بالای سر ببرید.
  3. با حرکت بازدم خم شوید و سعی کنید تا سر خود رو به زانوها برسونید و دستهاتون رو به مچ پا نزدیک کنید.
  4. اگر انعطاف پذیری بالایی دارید سعی کنید تا قسمت پشت پاها رو با دست بگیرید.
  5. به مدت 30 ثانیه در این وضعیت بمانید و دوباره به حالت اولیه بازگردید.

 

حرکت یوگا Hasta-Padasana

 

حرکت کششی برای افزایش قد بعد از بلوغ، حرکت یوگا Sarvangasana

این حرکت یکی از حرکات معجزه آسا در یوگا هست و علاوه بر اینکه تاثیر خوبی در افزایش قد داره میتونه فواید خیلی زیادی برای پوست، مو، فشار خون، تیروئید، آب سیاه چشم و موارد دیگر داشته باشه. برای انجام این حرکت یوگا به ترتیب زیر عمل کنید:

 

  1. به پشت دراز بکشید و عضلات شکم و شانه‌ها رو محکم به سمت پایین فشار بدید.
  2. عضلات پاها رو منقبض کنید و با یک حرکت، پاها، باسن و پشت خود رو از روی زمین بلند کرده و به صورت عمودی بالا نگه دارید به گونه‌ای که تعادل و وزن شما فقط بر روی شانه‌ها قرار بگیره.
  3. دستها رو بر روی پشت قرار بدید تا بتونید تعادل بدن رو بهتر حفظ کنید.
  4. به مدت 40 ثانیه در این وضعیت بمونید
  5. با پایین آوردن زانوها، سعی کنید به آرومی به وضعیت اولیه برگردید و ستون فقرات رو بر روی زمین قرار بدید و در اخر صاف روی زمین قرار بگیرید.

 

حرکت یوگا Sarvangasana

 

حتما بخوانید: فواید ورزش یوگا برای سلامت جسم و ذهن آقایان

 

حرکات یوگا برای افزایش قد با عکس - حرکت Adho-MukhaSvanasana

این حرکت یوگا هم به اندازه "کبری پوز" محبوب و پرطرفدار هست و تاثیر خیلی خوبی در کاهش وزن، تقویت عضلات بازو، عضلات شکم و عضلات پاها داره و باعث میشه تا قسمت تحتانی و بالای بدن بلندتر و کشیده‌تر بشه و به همین دلیل برای افزایش قد موثر هست. برای انجام این حرکت یوگا به ترتیب زیر عمل کنید:

 

  1. کف دستها، زانوها و کف پاها رو بر روی زمین قرار بدید.
  2. حالا باید زانوها رو صاف کرده تا از روی زمین جدا شوند و سپس قسمت باسن رو به سمت بالا بکشید.
  3. دستهاتون رو به اندازه عرض شانه از هم جدا کنید و صاف نگه دارید.
  4. کشش مربوط به این حرکت به گونه‌ای هست که انگار قصد دارید ستون فقرات رو به سمت پاها نزدیک کنید. در این وضعیت باید سعی کنید تا کف پاها همچنان روی زمین باقی بمونه.
  5. به مدت 40 ثانیه در این وضعیت بمونید و به آرومی به وضعیت اولیه بازگردید.

 

حرکت Adho-MukhaSvanasana

 

افزایش قد با حرکت یوگا Trikonasana

حرکت تریکوناساتا، تاثیر خیلی خوبی در تقویت عضلات پاها، بازوها و قفسه سینه داره و همچنین مفاصل موجود در مچ پا و زانو رو هم تقویت میکنه. این حرکت یوگا باعث اصلاح وضعیت ستون فقرات میشه، تعادل بدن رو بهبود میبخشه و تاثیر خوبی هم در افزایش قد خواهد داشت. این حرکت یوگا رو به ترتیب زیر انجام بدید:

 

  1. صاف بایسیتد و پاها رو از هم جدا کنید.
  2. به سمت راست بچرخید. در این وضعیت باید پای چپ رو صاف نگه دارید و پای راست رو به سمت راست متمایل کنید.
  3. یک بار دم و بازدم انجام بدید و بعد بدن رو به سمت راست خم کرده و سعی کنید با دست راست، پای راست رو لمس کنید.
  4. در این وضعیت بازوها باید در یک راستا قرار بگیرند. یعنی وقتی خم می‌شوید، بازوی راست، مستقیما بر روی پای راست قرار گرفته و بازوی چپ، مستقیما رو به سمت بالا قرار دارد.
  5. مطمئن شوید که به سمت جلو یا عقب خم نشده‌اید. تا جایی که میتونید بدن رو کشش بدید و کف پاها رو بر روی زمین نگه دارید.
  6. سر رو به سمت بالا ببرید و به نوک انگشتان دستی که در بالا قرار داره، نگاه کنید.
  7. حالا صاف بایستید و دستهاتون رو به سمت پایین نگه دارید.
  8. این حرکت رو برای سمت چپ بدن هم تکرار کنید.

 

 حرکت یوگا Trikonasana

 

حتما بخوانید: حرکات یوگا برای اندامی متناسب قبل از مراسم عروسی + عکس

 

سخن آخر

این حرکات کششی یوگا برای مبتدیان که در سطح متوسط قرار دارند مناسب هست اما با این حال اگر دارای مشکلاتی در قسمت پشت و کمر هستید، بهتره از انجام این حرکات یوگا، خودداری کنید.

یوگا جز ورزش‌های شگفت انگیز هست و میتونه با حرکات و تمریناتی که داره، باعث افزایش قد بشه، اما نتایج حاصل از این تمرینات به عوامل متعددی بستگی داره. نتایجی که این حرکات به همراه دارند بر اساس رژیم غذایی، انجام منظم تمرینات یوگا و همچنین تعادل هورمونی در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود. بنابراین اگر تمایل دارید قد بلندتر شوید، باید حتما یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و این حرکات یوگا رو به طور منظم تکرار کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو