معرفی 20 روش درمان خانگی ترش کردن معده (روش های درمان طبیعی)

معرفی 20 روش درمان خانگی ترش کردن معده (روش های درمان طبیعی)


منبع: مینویسم

127

1399/5/29

16:09


درمان ترش کردن معده

در این مقاله به بیان ۲۰ روش درمان خانگی ترش کردن معده (روش های درمان طبیعی) می پردازید. همه ما حداقل یکبار سوزش معده یا ترش کردن معده را تجربه کرده ام. ترش کردن معده یا همان سوء هاضمه که برخی افراد به راحتی از کنار آن رد می شوند و برایشان بی اهمیت است اما این سوزش و درد در صورت تداوم خطرناک خواهد بود و نشانه بیماری خطرناک محسوب می شود.

ترشح بیش از حد اسید هیدروکلریک در دستگاه گوارش و معده سوء هاضمه را ایجاد می کند و باعث اسیدی شدن معده و سوزش سر دل می شود. کمتر غذا خوردن کمکی به سوزش سر دل نمی کند و حتی گاهی باعث افزایش آن نیز می شود. در ادامه این مطلب با ۲۰ روش درمان ترش کردن معده در خانه می پردازیم.

بیشتر بخوانید : معرفی ۷ درمان خانگی زخم معده

راه های درمان خانگی ترش کردن معده

درمان جوشش معده با طب سنتی و مصرف آب برنج ، چای آویشن ، رزماری ، زنجبیل ، خرما ، انار ، جعفری ، برگه کرفس ، آلوئه ورا و چای بابونه و … می توان درمان نمود. در ادامه به بیان تمامی این موارد می پردازیم.

۱٫ آب برنج

با مصرف آب برنج یک لایه تسکین دهنده در روی دیواره معده ایجاد می شود که باعث کاهش درد می شود. به میزان دوبرابر مقدار برنج آب بریزید و برنج را بپزید آب آن را درون ظرفی بریزید و به همراه کمی عسل مخلوط کنید و آن را بنوشید

۲٫ چای آویشن

چای آویشن درد معده را کاهش می دهد. ۱ قاشق چای‌خوری برگ آویشن خشک را درون فنجان آب جوش بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. محلول صاف شده را با معده خالی ۳ بار در روز میل کنید.

درمان خانگی ترش کردن معده

۳٫ رزماری

یکی از خواص رزماری تسکین دهنده درد است به همین دلیل می توان به عنوان درمان خانگی جوشش معده از آن استفاده نمود به این منظور باید چند قطره روغن رزماری را داخل آب وان اضافه کنید و درون آن استحمام کنید.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه روغن رزماری و بررسی خواص آن

۴٫ زنجبیل

زنجبیل را می توان برای درمان سوء هاضمه استفاده کرد.مقداری زنجبیل را رنده کنید و با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و به آن یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید واین ترکیب را بنوشید.

خواص زنجبیل برای تنبلی تخمدان ( پلی کیستیک )

۵٫ خرما

می توانید از ترکیب خرما و عسل نیز جهت درمان ترش کردن معده در خانه نیز استفاده نمایید برای انجام این کار باید خرما را پوست کنده و هسته آن را خارج نمایید سپس با عسل ترکیب کنید و خمیر خرما درست کنید و آن را ۳ بار در روز مصرف کنید.

۶٫ بکرایی

از خواص بکرایی می توانید برای درمان جوشش معده استفاده نمایید

میوه بکرایی برای درمان ترش کردن معده بسیار مناسب است. گوشت این میوه را با یک لیوان آب دوغ ترکیب کنید و میل کنید

۷٫ انار

از دانه های انار برای درمان اسهال استفاده میشود. انار را دان کنید و با یک کاسه ماست مخلوط کنید و میل نمایید یا همراه کمی نمک و فلفل سیاه بخورید

۸٫آلوئه ورا

آلوئه ورا برای درمان ترش کردن معده بسیار مناسب است . آن را قبل و بعد از غذا برای تنظیم سیستم گوار‌ش‌تان میل کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی کامل با خواص آلوئه ورا برای پوست و مو

۹٫چای بابونه

بابونه یک ضد التهاب قوی است و باعث ریلکس شدن عضلات دستگاه گوارش فوقانی می شود.می توانی چای بابونه ای کیسه ای را برای درمان استفاده کنید.

فواید چای بابونه برای تسکین در معده مناسب است

۱۰٫ جعفری

جعفری همانند یک آنتی اکسیدان کار می کند. برگ جعفری را حدود ۲ ساعت در آب خیس بگذارید وترکیب را در طول روز بنوشید.

۱۱٫ برگ کرفس

از برگ کرفس خمیری درست کنید و مقداری سنگ نمک به آن اضافه کنید و بلافاصله مصرف کنید .یک درمان خانگی مناسب برای ترش کردن معده به حساب می آید.

۱۲٫ پاپایا

خواص میوه پاپایا

یکی از خواص مهم پاپایا بهبود عملکرد دستگاه گوارش می باشد با مصرف این میوه دلچسب می توانید از بروز بیماری هایی همچون جوشش معده و زخم معده استفاده نمایید.

پاپایا به دلیل داشتن سوپر آنزیم پاپائین که برای هضم غذا مفید است به تجزیه پروتئین‌ها و پاکسازی مجاری هاضمه کمک می نماید. از این رو حجم کمتری از پروتئین را به چربی تبدیل می کند. در اثر هضم نشدن پروتئین ممکن است مشکلاتی همچون دیابت ، التهاب مفاصل ، یبوست و فشار خون بالا پدید آید.

۱۳٫ آب

بهترین درمان خانگی سوزش معده آب است. مصرف روزانه ۸ الی ۱۰ لیوان آب به درمان این مشکل بسیار کمک می کند

۱۴٫ سرکه سیب

یک قاشق چایخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و پیش از مصرف غذا آن را بنوشید با این کار می توانید جوشش معده را تا حدودی کاهش دهید.

خواص و مضرات سرکه سیب برای موی سر

۱۵٫ مخلوط ادویه جات خشک

تخم گشنیز، دانه‌ی رازیانه، دانه‌ی زیره‌ی سبز را هرکدام یک قاسق غذاخوری با مقداری آب جوش ترکیب کنید.پس از خنک شدن بعد از غذا میل کنید

۱۶٫ چای سبز

مصرف یک فنجان چای سبز در طول روز باعث کاهش سطح اسیدیته در معده‌ی شما می شود از این رو سوزش معده کاهش می یابد.

۱۷٫ جوش شیرین

مخلوط کردن یک قاشق چایخوری جوش شیرین با یک لیوان آب گرم ترکیبی ایجاد می شود که  سوزش معده را کاهش می دهد.

۱۸٫ چای دارچین و زنجبیل

نصف قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده را همراه با دو تکه چوب دارچین با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و ۵ دقیقه زمان بدهید تا دم بکشد سپس میل کنید.

۱۹٫ بادیان رومی

بادیان رومی نیز یکی از روش های درمان خانگی ترش کردن معده محسوب می شود. تخم بادیان رومی (یک قاشق چای‌خوری ) را با مقداری آب ترکیب کنید و اجازه دهید تمام شب را استراحت کند. این ترکیب را صبح روز بعد با معده‌ی خالی میل کنید.

بادیان رومی برای ترش کردن معده

۲۰٫ نعنا

یک قاشق چای خوری آب نعناع، آب لیمو و آب ریشه‌ی زنجبیل را همراه با کمی سنگ نمک مخلوط کنید و میل نمایید. نعنا تسکین دهنده قوی و مناسب برای درد معده است.

آشنایی با فواید و خواص روغن جوجوبا و موارد مصرف آن

پیشگیری از ترش کردن معده

  • پرخوری نکنید.
  • سیگار نکشید
  • سریع و تند غذا نخورید
  • غذاهای خام نخورید
  • پس از غذا سریعا نخوابید
  • سعی کنید استرس را کاهش دهید
  • یک رژیم غذایی متعادل و سالم داشته باشید.
  • نیم ساعت بعد از هر وعده غذا پیاده‌روی کنید.

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو