آیا وازلین برای رفع چروک زیر چشم موثر است؟

آیا وازلین برای رفع چروک زیر چشم موثر است؟


منبع: زیبامون

212

1399/6/27

15:27


اگه براتون این سوال پیش اومده که آیا میشه از وازلین برای رفع چین و چروک زیر چشم و پوست صورت استفاده کرد یا نه؟ حتما این مقاله از زیبامون رو بخونید و پاسخ سوالات خودتون رو دریافت کنید!

آیا وازلین برای رفع چروک زیر چشم موثر است؟

با ورود به دهه سوم از زندگی، لازم هست که استفاده از کرم دور چشم رو به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید تا از خشک شدن، ایجاد سیاهی، پف کردگی و چین و چروک زیر چشم جلوگیری کنید، رطوبت رسانی خوبی برای پوست زیر چشم داشته باشید و در نهایت بهترین مراقبت رو از پوست نازک و ظریف زیر چشم به عمل بیارید!

گاهی اوقات ممکنه کرم دور چشم در زمان و موقعیتی تموم بشه که دسترسی به خرید یک محصول جدید نداشته باشید! در این مواقع احتمالا به دنبال یک جایگزین مناسب برای کرم دور چشم هستید تا بتونید با استفاده از اون، خشکی پوست زیر چشم رو برطرف کنید و روند مراقبت از پوست زیر چشم رو به بهترین شکل ممکن ادامه بدید!

در این مواقع استفاده از وازلین که معمولا در تمام خانه‌ها وجود داره، میتونه به شما کمک کنه! وازلین میتونه یک جایگزین مناسب برای کرم دور چشم باشه و باعث میشه تا پوست دور چشم دچار خشکی، تیرگی، پف و چین و چروک نشه.

جالبه بدونید که استفاده از وازلین، میتونه به کاهش چین و چروک پوست صورت و پوست زیر چشم کمک کنه و این موضوع طبق ادعای افراد مشهور و سلبریتیهایی همچون جنیفر آنیستون (Jennifer Aniston) و ملکه زیبایی مرلین مونرو (Marylyn Monroe) هست!

ما در این مقاله از زیبامون دات کام، به تمام جزئیات مربوط به چگونگی تاثیر وازلین بر روی چین و چروک زیر چشم و برطرف کردن خشکی و پف کردگی زیر چشم اشاره کردیم و تمام راه و روش‌های استفاده از وازلین برای پوست صورت رو بهتون توصیح دادیم تا بتونید با خیال راحت از این محصول ارزان قیمت و پر خاصیت در روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنید.

 

وازلین چیست؟

ژله نفتی، پترولیوم جلی (Petroleum jelly) یا به اصطلاح معروف وازلین، از مخلوط روغنهای معدنی و موم ساخته شده است و یک محصول ژله‌ای و نیمه جامد بوده و یکی از مشتقات نفتی محسوب میشه. ژله نفتی برای اولین بار در سال 1859، توسط رابرت آگستوس چسبرو (Robert Augustus Chesebrough) کشف شد.

چسبرو متوجه شد که کارگران نفت، وقتی این ژله رو بر روی زخم و سوختگی‌های پوست خود قرار میدن، این زخم‌ها و سوختگی‌ها خیلی سریع بهبود پیدا میکنه. او این ژله رو با نام تجاری وازلین بسته بندی و به بازار ارائه کرد و تا به امروز، وازلین به یکی از محبوبترین محصولات جهانی تبدیل شده است. 

 

وازلین برای پوست

 

موارد استفاده وازلین برای پوست

کاری که وازلین برای پوست انجام میده این هست که رطوبت موجود در پوست رو حفظ میکنه و با ایجاد یک سد محافظتی روی پوست از پوست آسیب دیده یا تحریک شده محافظت میکنه. از جمله موارد استفاده وازلین برای پوست عبارتند از:

 

وازلین برای حفظ کردن رطوبت پوست

وازلین بدون داشتن هر گونه ماده اضافی که ممکنه باعث تحریک پوست بشه، رطوبت رو در پوست شما قفل و حفظ میکنه. اگر قبل از خواب، از یک لایه نازک وازلین بر روی پوست استفاده کنید، سطح رطوبت طبیعی پوست در بهترین حالت ممکن حفظ میشه و پوستی فوق العاده نرمتر و لطیف تر خواهید داشت.

 

وازلین برای درمان بریدگی‌ها و خراش‌های جزئی پوست

وازلین یک لایه محافظ بر روی پوست ایجاد میکنه و از این طریق مانع از ورود باکتری و میکروب به پوست آسیب دیده و زخم میشه و باعث میشه تا پوست آسیب دیده خیلی سریعتر بهبود پیدا کنه.

 

وازلین درمانی برای پوست خشک و ترک خورده لب

عوامل محیطی مانند گرما، سرما، نور آفتاب و غیره میتونن به سرعت باعث خشک شدن پوست لب بشن. وقتی وازلین روی لب قرار میگیره، میتونه به خوبی از پوست حساس لب محافظت کنه. اگر وازلین اصل و باکیفیت خریداری کنید، مطمئن باشید که هیچگونه حساسیت پوستی براتون ایجاد نمیکنه و میتونید از وازلین به عنوان یک بالم لب و مرطوب کننده لب عالی و مقرون به صرفه استفاده کنید.

 

وازلین به عنوان پاک کننده آرایش چشم

از انجایی که وازلین یکی از مشتقات نفتی هست و بر پایه نفت ساخته شده، میتونه هر گونه ماده آرایشی رو به خوبی حل کرده و از روی پوست پاک کنه. شما میتونید یک توپ پنبه‌ای رو به وازلین آغشته کرده و به آرومی آرایش چشم خودتون رو پاک کنید؛ چراکه این محصول برای استفاده در اطراف چشم کاملا ایمن و بی خطر هست و حتی محصولاتی مانند خط چشم و ریمل ضدآب رو هم به خوبی پاک میکنه.

 

پاک کردن ارایش چشم با وازلین

 

حتما بخوانید: روش ساده و ارزان برای پاک کردن آرایش چشم با وازلین

 

وازلین  برای سفت و محکم کردن پوست

محققان در طی تحققات و بررسی‌هایی که بر روی وازلین داشتند متوجه شدند که این محصول، باعث افزایش تنظیم پپتیدها در سطح پوست میشه. پپتیدها جز یکی از محبوب‌ترین مواد در ترکیبات محصولات زیبایی و مراقبتی معروف هستند که باعث سفت شدن پوست میشن و به سادگی در وازلین وجود داره!

 

وازلین درمانی برای برطرف کردن خشکی پوست

استفاده از وازلین یکی از بهترین روشها برای برطرف کردن خشکی پوست هست. وازلین به دلیل اینکه یک لایه محافظ روی پوست ایجاد میکنه تاثیر خیلی خوبی در برطرف کردن خشکی پوست و شل شدگی پوست داره. شما میتونید وازلین رو حتی بر روی پوست نازک و حساس پلک و اطراف چشم هم بزنید؛ زیرا استفاده از وازلین برای چشم و اطراف چشم کاملا بی خطر هست.

 

وازلین برای پوستهای حساس

سازندگان وازلین ادعا میکنند که محصول آنها غیر حساسیتزا هست و تمام افرادی که دارای پوست حساس و تحریک پذیر هستند هم میتونن با خیال راحت از این محصول استفاده کنند. اما حتما به این موضوع دقت داشته باشید که وازلین رو از یک برند معتبر و شناخته شده تهیه کنید تا از کیفیت محصول مطمئن باشید. زیرا محصولات متفرقه بسیار زیادی با عنوان وازلین در بازار وجود دارند که ممکنه از کیفیت خوبی برخوردار نباشند.

 

حتما بخوانید: روش های هایلایت کردن صورت بدون استفاده از هایلایتر!

 

وازلین برای چروک زیر چشم 

دور چشمم چروک شده چیکار کنم؟ آیا میشه از وازلین برای چرک زیر چشم استفاده کرد؟ جواب سوال شما، بله است!

از انجایی که در اثر افزایش سن یا خشکی پوست، خطوط و چین و چروکهای پوستی در اطراف چشم به وجود میاد، شما میتونید از وازلین به عنوان یک گزینه ارزان قیمت، در دسترس و موثر برای برطرف کردن این چین و چروکهای دور چشم استفاده کنید.

در واقع وازلین، با نرم و مرطوب نگه داشتن پوست صورت و پوست نازک اطراف چشم، از ایجاد خطوط و چین و چروک در زیر چشم جلوگیری میکنه و تاثیر خیلی خوبی هم در کاهش این خطوط و چین و چروکها در اطراف چشم خواهد داشت.

 

وازلین

 

چگونه از وازلین برای چروک زیر چشم استفاده کنیم؟

 

  • ابتدا پوست خودتون رو به روش معمول پاکسازی کنید و مرطوب کننده‌ای که همیشه استفاده میکنید رو بر روی پوست بزنید.

 

  • مقدار کمی وازلین رو با انگشت حلقه بردارید تا فشار خیلی کمی روی پوست وارد بشه. بعد با ضربات آرام و ممتد، وازلین رو به زیر چشم بزنید. شما باید وازلین رو از بالای استخوان گونه به دور تا دور چشم و قسمتهایی که دارای چین و چروک شده هست، بزنید.

 

حتما بخوانید: روش درست استفاده از کرم دور چشم

 

  • برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید میتونید وازلین رو با فشار خیلی ملایم به سمت داخل (به سمت بینی) به زیر چشم بزنید. از انجایی که این کار در خلاف جهت چین و چروکهای ایجاد شده در زیر چشم هست کمک میکنه تا چروک زیر چشم صاف بشه و با کشش ملایمی که در جهت مخالف در زیر چشم ایجاد میشه، مانع از گسترش و بیشتر شدن این خطوط و چین و چروک در زیر چشم خواهد شد.

 

  • این حرکات آرام رو به مدت چند دقیقه برای پوست زیر چشم انجام بدید تا علاوه بر ایجاد آرامش برای پوست صورت، اثر بخشی خوبی هم در کاهش چروک زیر چشم داشته باشه. 

 

  • شما میتونید این کار رو هر روز صبح و شب انجام بدید تا اثربخشی وازلین بر روی کاهش چین و چروک صورت رو مشاهده کنید.

 

استفاده از وازلین برای زیر چشم

 

استفاده از وازلین بر روی کرم دور چشم

وازلین یک لایه محافظتی بر روی پوست ایجاد میکنه. بنابراین اگر بعد از استفاده از سرم درمانی یا کرم دور چشم، از مقدار کمی وازلین بر روی پوست استفاده کنید، وازلین این امکان رو به وجود میاره تا محصولاتی مثل سرم پوست یا کرم دور چشم، بهتر به عمق پوست نفوذ کنند و اثربخشی بهتری داشته باشند. علاوه بر این استفاده از وازلین بر روی محصولاتی که حاوی رتینول هست هم میتونه از ایجاد خشکی پوست جلوگیری کنه.

 

وازلین به عنوان ماسک دور چشم

وازلین یک ماسک دور چشم کامل و عالی نیر هست! برای اینکه از حداکثر فواید وازلین برای پوست دور چشم بهره مند بشید، توصیه میشه هر شب قبل از خواب، مقدار سخاوتمندانه‌ای از وازلین رو به دور چشم بزنید و با حرکات و ماساژ ملایم، تنش و استرس روز رو از پوست دور چشم خود دور کنید.

با این کار، رطوبت پوست دور چشم حفظ میشه و نرمی و لطافت خیلی خوبی برای پوست اطراف چشم به وجود میاد و صبح روز بعد از داشتن چهره شاداب و پوست نرمی که خواهید داشت، متعجب می‌شوید!

 

قبل و بعد از استفاده از وازلین برای چروک زیر چشم

 

حتما بخوانید: چگونه رژلب بسازیم؟ آموزش درست کردن 4 مدل رژلب طبیعی

 

سخن آخر

برای بسیاری از افراد، استفاده از وازلین به عنوان یک روش ساده و مقرون به صرفه برای حفظ رطوبت و نرمی پوست و از بین بردن خشکی پوست محسوب میشه. حتی اگر به بیماری‌های پوستی مثل اگزما، پسوریازیس و روزاسه مبتلا باشید هم استفاده از وازلین برای شما بی خطر هست و میتونه این مشکلات پوستی رو تا حد امکان درمان کنه.

وازلین به راحتی میتونه آرایش شما رو پاک کنه، رطوبت پوست رو حفظ کنه و نرمی و لطافت خوبی رو برای پوست به وجود بیاره و اگر به طور مرتب بر روی پوست زیر چشم مورد استفاده قرار بگیره، تاثیر خوبی در جلوگیری و کاهش چین و چروک زیر چشم داره و کمک میکنه تا چهره شما همیشه سالم، جوان و باطراوت بمونه. 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو