اسکان دانشجویان مشکوک به کرونا در اتاق‌ جداگانه

76

1399/6/29

11:11


اسکان دانشجویان مشکوک به کرونا در اتاق‌ جداگانه

سلامت نیوز:رئيس سازمان امور دانشجويان گفت: اتاق‌هايي مخصوص و مجزا در خوابگاه‌ها در نظر گرفته شده تا دانشجويان مشکوک به کرونا تا زمان انتقال به مراکز درماني در آنجا ساکن شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ملی ، مجتبي صديقي در‌باره اقدامات در نظر گرفته شده در خوابگاه‌ها براي جلوگيري از شيوع کرونا و حفظ سلامت دانشجويان اظهار داشت: همه پروتکل‌هاي بهداشتي اعلامي به خوابگاه‌ها، با نظارت کامل رعايت مي‌شود.رئيس سازمان امور دانشجويان ادامه داد: يکسري تجربيات جديد نيز از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در بهره‌برداري خوابگاه‌ها در حوزه رشته‌هاي علوم پزشکي نيز به اشتراک گذاشته شد و از آنها در خوابگاه‌هاي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بهره‌ گرفته‌ايم.

صديقي با اشاره به تمهيدات لازم براي برخي دانشجوياني که احتمالا در طول ترم علائم بيماري را دارند، گفت: در خوابگاه‌ها اتاقي مخصوص و جداگانه‌اي در نظر گرفته شده تا دانشجوياني که به کرونا مشکوک هستند تا زماني که به مرکز خدمات درماني انتقال يابند، اسکان داده شوند.


افزايش دفعات ضد‌عفوني کردن محيط
وي ادامه داد: تعداد دفعات ضد‌عفوني کردن محيط و اتاق‌ها در طول روز افزايش داده شده و همچنين يکسري توصيه‌هاي خاص در مکان‌هاي عمومي خوابگاه مثل آشپزخانه‌ها و حمام در نظر گرفته شده است.

رئيس سازمان امور دانشجويان عنوان کرد: ناظران بهداشت مرکز بهداشت هر دانشگاهي به صورت مکرر به خوابگاه‌ها مراجعه مي‌کنند و همه پروتکل‌هاي بهداشتي و سلامت دانشجويان را بررسي مي‌کند.صديقي خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها با احتياط بسيار زياد و ظرفيت بسيار مطمئن اقدامات لازم را در زمينه حفظ سلامت دانشجويان و جلوگيري از شيوع کرونا انجام داده‌اند.

وي همچنين پيشتر به ايرنا گفته بود: جمع‌بندي دانشگاه‌ها در خصوص نحوه اسکان دانشجويان خوابگاهي براي ترم جاري اين بود که حداکثر بتوانيم 40 درصد ظرفيت خوابگاهي را براي پذيرش دانشجويان در ترم جاري آماده کنيم و بيشتر از اين امکان پذيرش وجود ندارد. البته اين ظرفيت ممکن است در برخي دانشگاه‌ها 20، 30 يا حتي 40 درصد باشد اما بطور قطع بيشتر از 40 درصد دانشجويان را در خوابگاه‌ها پذيرش نخواهيم کرد.رئيس سازمان امور دانشجويان همچنين گفته بود:

همه دانشجويان روز شنبه 15 شهريور ماه در غربالگري به شکل غيرحضوري شرکت و کارنامه سلامت خود را پر کرده‌اند. اين سنجش کمک مي‌کند دانشجويان محتمل مشکوک و قطعي مبتلا به کرونا شناسايي شوند تا در خصوص آنها تصميم‌گيري شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو