زیباترین دیدنی های بندر لنگه برای گردش روزانه

زیباترین دیدنی های بندر لنگه برای گردش روزانه


منبع: آرگا

110

1399/7/12

10:03


بندر لنگه یکی از جاذبه های توریستی مهم در ایران است این بندر در استان هرمزگان واقع شده است و دارای دیدنی های بی شماری است هر ساله گردشگران زیای برای بازدید از جاذبه های دیدنی این بندر به استان هرمزگان سفر می کنند از مهم ترین جاذبه های توریستی در این بندر می توان به بناهای تاریخی و فرهنگی آن اشاره کرد همچنین این بندر دارای جاذبه های طبیعی زیبایی است.

زیباترین دیدنی های بندر لنگه برای گردش روزانه

این بندر به دلیل جاذبه های زیبایی که دارد بسیار جذاب است بندری که به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی هرمزگان شناخته می شود خیلی از گردشگران این بندر را به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های ایناستان می شناسند از زیبایی های مهم این استان و این بندر می توان به بناهای تاریخی اشاره کرد که دارای زیبایی های زیادی هستند. برخی از بناهای تاریخی این بندر متعلق به دوران هخامنشیان است این منطقه به دلیل آب و هوای معتدل و مناسب خود نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است مرطوب بودن هوا نیز موجب می شود تا گردشگران با آرامش بیشتری در این منطقه گشت و گزار کنند این منطقه دارای جاذبه های بی شماری همچون صحراها و مناطق طبیعی پر جاذبه است هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند و از جاذبه های این بندر بازدید می کنند.  این منطقه تفریحی دارای چشم اندازهای طبیعی بی شماری است از مهم ترین جاذبه های طبیعی در این منطقه می توان به  آبشار بدو اشاره کرد این آبشار یک آبشار فصلی است و یکی از زیبایی های طبیعی این منطقه است.

دیدنی های جذاب بندر لنگه:

این بندر دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری است عمارت های تاریخی و آبشارهای مرتفع فصلی که در این منطقه وجود دارد دارای جذابیت های بسیار زیادی است مساجد تاریخی و بناهای فرهنگی از مهم ترین جاذبه های دیدنی در این بندر محسوب می شوند.

 

مسجد تاریخی ملک بن عباس بندر لنگه:

بندر لنگه دارای جاذبه های توریستی و دیدنی های بسیار مختلفی است از مهم ترین جاذبه های توریستی در این بندر می توان به مسجد تاریخی ملک ابن عباس اشاره کرد مسجدی که دارای قدمت تاریخی بالایی است و در دوران تیموریان ساخته شده است خیلی از کتاب های تاریخی و اسنادی که درباره این بنای تاریخی وجود دارد نشان می دهد که بنای این مسجد در دوران صفویان و قاجاریان ترمیم شده است. حفظ این بنا در حفظ قدمت تاریخی موجب شده تا یکی از آثار تاریخی ارزشمند در این شهر محفوظ بماند این مسجد دارای بخش های مختلفی است شبستان آن نیز دارای شش ستون است و دو درگاه نیز دارد این مسجد با وجود جاذبه های تاریخی خود بسیار مورد توجه گردشگران است و از زیبایی های زیادی برخوردار است. معماری که در این بنا می توانید مشاهده کنید مناره های این مسجد سبکی ایرانی هندی دارد و به دلیل جاذبه های تاریخی و فرهنگی خود بسیار مرد توجه است. قسمت های داخلی این بنا دارای معماری بسیار ارزشمندی است و هنوز نیز بخش هایی از شبستان و مناره های مسجد باقی مانده است.

بند زیبای لنگه

سایه خوش بندر لنگه:

یکی دیگر از جاذبه های توریستی مهم در بندر لنگه که به عنوان یکی از جذاب ترین دیدنی های این بندر شناخته می شود سایه خوش است سایه خوش محلی زیبا و پر جاذبه در این بندر است و به دلیل جاذبه های بسیار زیادی که دارد مورد توجه علاقه مندان خود است. بخشی از این محله به دریا پیوند دارد و از این رو دارای زیبایی های بی شماری است این منطقه بیابانی دارای چشم اندازهای بسیار زیادی است و در نزدیکی خلیج فارس واقع شده است این منطقه یکی از مناطق صحرایی پر جاذبه است که با وجود شکل های عجیب و صخره ای خود بسیار مورد توجه است سکوت و آرامشی که در این صحرا وجود دارد موجب جذب بیشتر توریستان می شود این منطقه به دلیل فرسایش خاک و آب اشکال بسیار زیبا و مختلفی دارد و از چشم اندازهای بسیار زیبایی برخوردار می باشد که می توانید از زیبایی های آن دیدن کنید.

دیدنی های بندر لنگه

قلعه شیخ سلطان:

این قلعه نیز یکی دیگر از بناهای تاریخی به شمار می آید که با وجود زیبایی های خود مورد توجه است این قلعه یکی از توابع بندر لنگه است و یکی از نقاط گردشگری و پر جاذبه در استان هرمزگان است این قلعه محلی برای حکمروایی فرمانروایان این منطقه بوده است و متعلق به شیخ سلطان المرزوقی است این قلعه برای حاکم مغرویه ساخته شده است و یکی از بناهای تاریخی و دیدنی های پر جاذبه در این بندر به شمار می آید. بنای این قلعه دو طبقه است و در برخی از قسمت های خود نیز دارای سه طبقه می باشد این بنا حمام سنتی نیز دارد و دارای یک برج نگهبانی نیز می باشد بادگیری که می توانید در این برج ببینید به شکل خاصی معماری شده است و دارای ارزش بسیار زیادی است. این بنا دارای بخش های اندرونی و بیرونی است و به دلیل قدمت تاریخی خود یک بنای با ارزش تاریخی است که می توانید با دیدنی این بنا به ارزش تاریخی آن پی ببرید.

جاذبه های بندر لنگه

عمارت فکری بندر لنگه:

اگر همچنان قصد دارید تا از جاذبه های تاریخی و فرهنگی این بندر دیدن کنید باید سری به این عمارت بزنید این عمارت به وسیله عبدالواحد فکری ساخته شده است و قدمت تاریخی آن به دوران قاجار باز می گردد این بنای تاریخی متعلق به یکی از تاجرهای این بندر بوده است. این تاجر یکی از تاجرهای معروف در بندر بوده است که به دلیل فعالیت های تجاری و گسترده خود بسیار معروف بوده است این بنا دارای ۵ بادگیر است و به دلیل معماری برجسته ای که دارد شناخته شده می باشد و توجه علاقه مندان زیادی را به خود جلب می کند.

بناهای بندر لنگه

دینی های بندر لنگه از تنوع زیادی برخوردار هستند این بندر دارای جاذبه های توریستی مختلفی است و یکی از دیدنی های استان هرمزگان است که می توانید از آن دیدن نمایید با وجود چشم اندازهای زیبای این بندر می توانید یکی دیگر از مناطق بکر و زیبای لنگه و استان هرمزگان را بشناسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو