طرز تهیه جیب تاجر یک فینگر فود خوشمزه برای مجالس

طرز تهیه جیب تاجر یک فینگر فود خوشمزه برای مجالس


منبع: آرگا

118

1399/7/21

08:23


در این مطلب آشپزی طرز تهیه جیب تاجر را یکی از فینگر فودهای لذیذ و خوشمزه را آموزش می دهیم، این فینگر فود مجلسی و خوش طعم می تواند به راحتی موجب خشنودی شما و مهمانان گردد.

طرز تهیه جیب تاجر یک فینگر فود خوشمزه برای مجالس

فینگر فود غذاهای لقمه ای، و یا به زبان ساده تر غذاهای آماده کوچکی هستند که دارای تنوع بسیاری می باشند، انواع فینگر فودها ایده های فوق العاده ای برای میزبانی در مهمانی ها، جشن ها و مجالس محسوب می شود، در این مطلب طرز تهیه جیب تاجر یکی از فینگر فودهای خوشمزه را آموزش داده ایم.

فینگر فودها یکی از غذاهای خوشمزه هستند که در اندازه کوچک تهیه می شوند، میل کردن آنها نیز آسان بوده و نیاز به هیچ چنگال و قاشقی ندارد، انواع فینگر فودها زیاد است که در این میان می توان به جیب پر یکی از معروف ترین و محبوب ترین آن ها اشاره کرد.

طرز تهیه جیب تاجر به این صورت است که با مواد خوراکی های مختلفی مانند انواع سالاد؛ از جمله سالاد الویه، سالاد ماکارونی، سالاد تن ماهی، سالاد مرغ و سبزیجات، گوشت و دیگر مواد خوراکی خوشمزه بنا به سلیقه خود پر می گردد، همانطور که از نامش پیدا است، جیب پر به یک جیب پر شباهت دارد، فینگر فودها دارای دو نوع گرم و سرد بوده که البته سرد آن برای مهمانی بیشتر مورد پسند می باشد، اگر قصد برگزاری مهمانی های مختلف از جمله جشن تولد، جشن سالگرد ازدواج و … دارید، جیب پر چشمک زنان برای موفقیت شما در میزبانی آماده می شود.

طرز پخت جیب پر از غذاهای لقمه ای برای مهمانی ها

مواد مورد نیاز

مواد میانی جیب تاجر

  • ۲ عدد تخم مرغ
  • ۱ عدد سینه مرغ
  • یک دوم پیمانه ذرت پخته
  • یک دوم پیمانه خیارشور
  • دو سوم قاشق غذاخوری سس مایونز
  • ۵ قاشق غذاخوری جعفری ریز شده
  • میزان کافی آویشن
  • میزان کافی فلفل و نمک

برای نان جیب  تاجر

  • یک دوم شیر
  • ۱ بسته نان تست
  • میزان کافی آرد سوخاری

طرز تهیه جیب تاجر با طعمی لذیذ

ابتدا سینه مرغ را به همراه زعفران، پیاز، فلفل و نمک درون قابلمه ای همراه با آب بر روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.

سپس گوشت مرغ  از آب خارج ساخته و با دست رشته رشته (ریش ریش) نمایید.

حالا در این مرحله خیارشور را به صورت نگینی خرد و سبزی جعفری ها را با ساطور خرد کنید.

ذرت را که از قبل پخته اید و آماده است را همراه با آنها و مرغ ریش ریش و ادویه جات آویشن، فلفل ، نمک و همچنین مایونز درون ظرفی بریزید و با یکدیگر ترکیب نمایید.

مخلوط بدست آمده را درون یخچال قرار دهید.

گوشته های نان تست را به کمک چاقو بریده و هر دو عدد نان را بر روی یکدیگر قرار داده و به وسیله ی وردنه بفشارید تا صاف شوند.

طرز تهیه جیب پر با طعمی دوست داشتنی

نان ها را دایره ای شکل بدهید. برای این کار می توانید با قالب دایره ای نان ها را گرد کنید و یا با چاقو به راحتی نان را دایره ای ببرید.

در این مرحله تخم مرغ ها را داخل یک کاسه شکسته و به وسیله ی چنگال خوب هم بزنید تا صاف و یکنواخت گشته و شیر را نیز اضافه کنید و بهم بزنید.

نان های تست گرد شده را درون مخلوط شیر و تخم مرغ فرو برده و پس از آغشتن به آرد سوخاری در روغن سرخ نمایید.

پس از سرخ شدن نان هارا که دو لایه ای شده اند را از تابه خارج کنید و بر روی دستمال تمیزی قرار دهید تا روغن اضافه آن خارج گردد.

نان های دایره ای از قطر برش دهید، پس از بریدن نان از وسط لای نان به راحتی باز می شود که می توانید با مواد آماده شده آن را پر نمایید.

چند نکته طلایی

نان ها را هنگام فرو بردن در مایع تخم مرغ و شیر، به سرعت از مایع خارج سازید زیرا موجب نرم و له شدن نان می گردد.

آموزش روش تهیه جیب تاجر یک فینگر فود خوشمزه و عالی

فینگر فودها از غذاهای خوشمزه و مجلسی محسوب می شوند که دارای تنوع زیادی در طعم و شکل، و مواد تشکیل دهنده می باشند، در این مطلب آشپزی طرز تهیه جیب تاجر را مطالعه نمودید، امیدواریم مفید واقع شده و نهایت لذت را از آن برده باشید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه فینگر فود با نان تست و تزیین فینگر فود برای مجلس و مهمانی بر روی آن کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو