باید ها و نبایدهای انتخاب بهترین مدل کابینت برای آشپزخانه های ایرانی

باید ها و نبایدهای انتخاب بهترین مدل کابینت برای آشپزخانه های ایرانی


منبع: دلگرم

348

1399/7/27

18:12


باید ها و نبایدهای انتخاب بهترین مدل کابینت برای آشپزخانه های ایرانی

امروزه از متریال‌های زیادی در ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود، از چوب و فلز گرفته تا ام‌دی‌اف و هایگلاس و حتی پی‌وی‌سی و ممبران و انواع دیگری که شاید کمتر به گوش ما آشنا هستند. کابینت آشپزخانه علاوه بر جنبه‌ی زیبایی و دکوراتیو، باید از متریال خوب و باکیفیتی نیز تشکیل شده باشد. هر چه جنس کابینت انتخابی، مقاوم و با دوام‌تر باشد، کابینت عمر بیشتری خواهد کرد و نیاز نیست در بازه‌ی زمانی کوتاه، کابینت‌ها را تعویض کنید و هزینه‌های گزاف تغییر دکوراسیون آشپزخانه را متحمل شوید. در ادامه توضیح خواهیم داد، در انتخاب کابینت آشپزخانه به چه نکاتی باید توجه کنید:

بهترین مدل کابینت آشپزخانه کدام است؟

چگونه برای آشپزخانه، کابینت انتخاب کنیم؟

  • انتخاب مدل و سبک کابینت

اولین نکته‌ای که در انتخاب کابینت آشپزخانه حائز اهمیت است، سبک کابینت‌ها ست. دکوراسیون خانه و آشپزخانه می‌توانند، سبک مدرن یا سبک کلاسیک باشند. سبک مدرن، سبکی ساده و فاقد آراستگی‌های ظاهری است. در این سبک، تزئینات و جزئیات در ساده‌ترین شکل ممکن دیده می‌شود تا حدی که عملا هیچ‌ چیز اضافه‌ای به چشم نمی‌آید؛ به عنوان مثال، در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید کابینت‌های خود را بدون دستگیره و به حالت دستگیره‌ مخفی و یا مگنت‌دار سفارش دهید.

باید ها و نبایدهای انتخاب بهترین مدل کابینت برای آشپزخانه های ایرانی

اما برخلاف کابینت مدرن، کابینت کلاسیک بسیار پر زرق‌ و برق است و انواع تزئینات و جزئیات دکوراتیو بر روی بدنه‌ی آن دیده می‌شود. نکته‌ای که در انتخاب سبک و مدل کابینت باید مد نظر قرار دهید، هماهنگی و هم‌خوانی اجزای منزل با یکدیگر است؛ چرا که آشپزخانه جزء بسیار مهمی از یک خانه محسوب می‌شود و لازم است تمام جزئیات منزل را در هماهنگی با یکدیگر انتخاب کنید.

اگر از دکوراسیون کلاسیک در منزل خود استفاده می‌کنید، از کابینت کلاسیک و چنانچه از دکوراسیون ساده و مدرن استفاده می‌کنید، از کابینت مدرن استفاده کنید. از انواع کابینت مدرن، می‌توان به کابینت ام‌دی‌اف و کابینت هایگلاس و از انواع کابینت کلاسیک، کابینت تمام چوب کلاسیک و کابینت ممبران طرح کلاسیک را می‌توان نام برد.

  • انتخاب رنگ کابینت

بهتر است رنگ کابینت را در هارمونی و هماهنگی با دکوراسیون منزل انتخاب کنید، البته متراژ و سایز آشپزخانه، همچنین میزان نور دریافتی را نیز باید در نظر بگیرید. برای آشپزخانه‌های کوچک، بهتر است از کابینت‌های رنگ روشن و براق، مانند کابینت هایگلاس سفید استفاده کنید. اگر آشپزخانه‌ی شما سایز بزرگی دارد و نور کافی از محیط به آن می‌تابد، در انتخاب رنگ‌های تیره، دست شما باز است و می‌توانید از رنگ‌های تیره‌ای مانند قهوه‌ای سوخته نیز استفاده کنید.

  • انتخاب جنس کابینت

کیفیت، اصلی‌ترین آیتمی است که باید در انتخاب کابینت آشپزخانه مد نظر قرار دهید. همانطور که می‌دانید هزینه‌ی ساخت و نصب کابینت‌های آشپزخانه، حتی اگر از ارزان‌ترین نوع آن باشد، باز هم گران است؛ بنابراین بهتر است تا جایی که ممکن است از متریالی استفاده کنید که مقاومت بیشتری داشته و بادوام‌اند و زیبایی ظاهری و کیفیت خود را حفظ می‌کنند.

کابینت آشپزخانه، چیزی نیست که شما هر ساله اقدام به تعویض آن کنید؛ پس لازم است در انتخاب آن باید هوشمندانه و با دقت عمل کنید.

باید ها و نبایدهای انتخاب بهترین مدل کابینت برای آشپزخانه های ایرانی

  • نوع استفاده و نحوه‌ی تمیزکاری کابینت

هر نوع کابینت آشپزخانه ، بسته به متریالی که در ساخت آن بکار رفته است، به شیوه‌ی خاصی نگهداری و مراقبت نیاز دارد و نحوه‌ی تمیزکاری آن نیز متفاوت است. بنابراین در هنگام انتخاب و خرید کابینت، باید به نحوه‌ی تمیزکاری و شیوه‌ی نگهداری آن، آشنا باشید؛

به عنوان مثال، کابینت pvc به دلیل آنکه از متریال پلاستیک و ضدآب تشکیل شده است، به طور کامل ضد آب و حتی قابل شست‌وشو است، بر همین اساس، بهترین متریالی است که برای محیط‌های مرطوب مانند زیر سینک ظرف‌شویی یا کابینت حمامی پیشنهاد می‌شود.

در مثالی دیگر، کابینت هایگلاس ، به دلیل سطح درخشنده و براقی که دارد، در برابر خط و خش و حتی اثر لکه‌ی دست آسیب‌پذیر است و کثیفی و خطوط خط و خش را به راحتی نشان می‌دهد. این کابینت به نگهداری بیشتری نیاز دارد و نباید در معرض خط و خش و خراش قرار بگیرد، پس اگر خیلی اهل نگهداری و مراقبت از کابینت‌های خود نیستید، به سراغ این متریال نروید و یا از نوع باکیفیت و ضد خش آن، که با نام پلی‌گلس شناخته می‌شود، استفاده کنید.

باید ها و نبایدهای انتخاب بهترین مدل کابینت برای آشپزخانه های ایرانی

سخن پایانی

انتخاب کابینت آشپزخانه، تابع گزینه‌های مختلفی است و همه‌ چیز در ظاهر و جنبه‌ی دکوراتیو آن خلاصه نمی‌شود. برای آنکه یک آشپزخانه مفید با کاربری بالا داشته باشیم، باید موارد بسیار زیادی را مد نظر قرار دهیم و حتما با کارشناسان صاحب نظر در زمینه‌ی دکوراسیون و چیدمان داخلی منزل، مشورت کنیم.

این محتوا، کاری از گروه نگارش آکس چوب می‌باشد و امیدواریم مطالب قید شده در آن، برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد. از شما دعوت می‌کنیم از نمونه‌ کارهای موجود در وب‌سایت دیدن فرمای


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو