آموزش ساخت دستبند فیروزه شیک و بسیار زیبا در با ابزار ساده

آموزش ساخت دستبند فیروزه شیک و بسیار زیبا در با ابزار ساده


منبع: آرگا

484

1399/7/30

19:06


در این مطلب می خواهیم ساخت دستبند فیروزه خوشه ای را آموزش دهیم، بنابراین برای یادگیری این مدل دستبند زیبا به همراه تصاویری از دستبندهای فیروزه ای دیگر در ادامه این مطلب همراه ما شوید.

آموزش ساخت دستبند فیروزه شیک و بسیار زیبا در با ابزار ساده

دستبند یکی از زیورآلات پر طرفدار و مورد علاقه خانوم ها می باشد. حال استفاده از سنگ فیروزه که یکی از جواهرات زیبای سنتی و با ارزش است، در طراحی زیورآلات مختلف زیبایی و جذابیت آن را دو چندان می نماید، در ادامه می توانید با آموزش مدل زیبایی از دستبند فیروزه ای آشنا شوید و به راحتی آن را در منزل بسازید .

ساخت دستبند فیروزه شیک و زیبا

ساخت زیورآلاتی ماند دستبند، گردنبند، انگشتر و …. ضمن اینکه یک نوع سرگزمی و کار هنری جذاب به منظور پر کردن اوقات فراغت می باشند، می تواند به عنوان یک منبع درآمد محسوب شود، ضمن اینکه بعد از ساختن این زیورآلات زیبا می توانید از هنر دستی خودتان استفاده کرده و لذت ببرید.

در مطالب قبلی تاکنون ساخت دستبند با زیپ، ساخت گردنبند رومانتویی، ساخت دستبند با مهره را در اختیارتان قرار داده ایم، حال در اینجا قصد داریم، مدلی زیبا از دستبند فیروزه ای را آموزش دهیم، بنابراین برای یادگیری آن می توانید ادامه این مطلب را بخوانید.

وسایل لازم

  • سنگ های مهره ای فیروزه (بدل یا نیمه قیمتی) و نامتقارن
  • رشته بلند از جنس ابریشم محکم و یا کتان
  • قلاب زینتی مخصوص دستبند
  • قیچی

 ساخت دستبند فیروزه شیک

نکته : به هنگام تهیه مهره های سنگی فیروزه می توانید آنها از از جنس فیروزه مصنوعی و یا نیمه قیمتی انتخاب کنید، ضمن اینکه این نوع سنگ ها به شکل رشته های بلند تسبیح مانند در بازار وجود دارد.

آموزش ساختن دستبند فیروزه

آموزش دستبند فیروزه خوشه ای

برای درست کردن این مدل دستبند، سه رشته را به صورت بلند و هم اندازه برش بزنید و سر هر سه رشته را  با هم یکی کنید و به یک سر قلاب دستبند وصل کنید، سپس آن را گره بزنید تا محکم شود و اضافه آن را نیز با قیچی ببرید.

 ساخت دستبندهای فیروزه

نکته : لازم است اندازه بند ها را کمی بلندتر برش بزنید تا زمانی که آنها را در هم می بافید، مشکلی پیش نیاید.

در این مرحله از ساخت دستبند فیروزه خوشه ای، سنگ های فیروزه ای را به وسیله سوزن از هر یک از بند ها عبور دهید، اگر تعداد سنگ ها در رشته ها یکسان نبود، اشکالی ندارد، زیرا امکان دارد سایز سنگ ها با هم متفاوت باشد، فقط آنها را به گونه ای قرار دهید که در آخر طول همه رشته ها با هم یکسان باشد.

 ساخت دستبندی فیروزه ای

اکنون همانطور که در تصویر می بینید، رشته ها را در هم ببافید، بافت این رشته ها به دلیل یک پارچه نبودن آنها با بافت معمولی کمی تفاوت دارد، بنابراین لازم است که از هر رشته، یک سنگ و یا از بعضی دو سنگ را بالا دهید و بند های  آن را یکبار ببافید و مجددا این کار را تکرار کنید.

در پایان، رشته ای که بافته اید را با اندازه دستتان تطبیق دهید و بعد انتهای بند ها را گره بزنید و سپس آن را به سر دیگر قلاب دستبند وصل کنید، برای اینکه از باز نشدن آن مطمئن شوید، می توانید داخل آن را با چسب محکم کنید، حال دستبند فیروزه ای شما آماده شده و می توانید از هنر دستی خود استفاده کنید.

 ساخت دستبند فیروزه زنجیره ای

تصاویری از مدل دستنبند فیروزه ای

در ادامه آموزش دستبندی زیبا با سنگ فیروزه، شما را به تماشای مدلهای دیگری از دستنبند های فیروزه ای دست ساز دعوت می نماییم و با داشتن کمی سلیقه و نیز دقت در تصاویر می توانید دستبند های متنوع و زیبایی در منزل بسازید و لذت ببرید.

ساختن دستبندی زیبا با فیروزه

دستبند فیروزه زنانه و دخترانه

مراحل ساختن دستبند فیروزه

مدل دستبند فیروزه ای با طرح گل

ایده ساختن دستبند فیروزه

مدل دستبند دخترانه شیک

 روش ساختن دستبند فیروزه

مدل دستبند دخترانه زیبا

درست کردن دستبند فیروزه ای زیبا

دستبندی شیک با سنگ فیروزه

درست کردن دستبند فیروزه

دستبند زیبای دخترانه با سنگ فیروزه

آموزش دستبند فیروزه زیبا

طرح زیبایی از دستبند دخترانه

 ساخت دستبند فیروزه زیبا

دستبند فیروزه با گل طلایی

 ساختن دستبند فیروزه

از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم، ضمن اینکه امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد، در صورت تمایل برای خواندن مطالب متنوع و جدید در این زمینه می توانید بر روی لینک هنر در خانه کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو