معرفی چشم اندازهای زیبای روستای برغان

معرفی چشم اندازهای زیبای روستای برغان


منبع: آرگا

91

1399/8/1

10:03


روستای برغان یکی از جاذبه های توریستی در اطراف تهران است این روستا در استان البرز و در دامنه های این کوهستان ها واقع شده است و دارای جذابیت های طبیعی بسیار زیادی است در این روستا شما می توانید از جاذبه های طبیعی بسیار زیادی دیدن کنید که از جمله آن ها می توان به مسجد، پل تاریخی، رودخانه و مراتع جنگلی آن اشاره کرد که بسیار زیبا و چشم نواز هستند.

معرفی چشم اندازهای زیبای روستای برغان

یکی از مناطق تفریحی توریستی در حومه تهران روستای برغان است که دارای آب و هوای معتدل و چشم اندازهای بسیار بکری است این روستا در استان البرز و در یکی از شهرستان ها با نام ساوجبلاغ واقع شده است قرار گرفتن این روستا در میان دو رود شاهرود و سنج موجب اهمیت بیشتر آن شده است و از سوی گردشگران زیادی مورد توجه بوده است. این روستا در مسیر کرج به کردان واقع شده است و یکی از جاذبه هایی است که در مسیر تردد به کرج می توانید از آن دیدن کنید و بسیار مورد توجه گردشگران است این منطقه از سطح بالای رونق گردشگری برخوردار است و سالانه علاقه مندان زیادی را از شهرهای اطراف به ویژه تهران جذب خود می کند. از مزیت ها و امتیازات این منطقه تفریحی وجود آب و هوای مطبوع و معتدلی است که تفریح و گردش را برای گردشگران بیشتر کرده است این روستا در بسیاری از فصل های سال دارای چشم اندازهای زیادی است در فصل های بهار و تابستان می توانید از زیبایی های بسیار زیادی دیدن کنید. خیلی از گردشگران علاقه مند به جاذبه های این منطقه هستند و در سفر خود می توانند از دیدنی های بسیار زیادی دیدن کنند معتدل بودن و خنک بودن هوای این روستا در فصل های بهار و تابستان آن را به یکی از مناطق ییلاقی مهم برای گردشگران تبدیل کرده است.

آشنایی با روستای پر جاذبه برغان:

اگر می خواهید برای مدتی از آلودگی های شهری دور بمانید بد نیست سری به نواحی اطراف تهران بزنید خیلی از گردشگران در ایام تعطیلات و آخر هفته ها برای دور شدن از خستگی های روحی و جسمی خود به روستاهای ییلاقی می روند و این بار نیز توصیه می کنیم تا روستایی در استان البرز را انتخاب کنید که دارای جذابیت های طبیعی بسیار زیادی هستند و مورد توجه شما قرار می گیرند. این منطقه در سال های اخیر اهمیت توریستی و گردشگری بالایی پیدا کرده است و مورد توجه بسیاری از گردشگران است هزینه های سفر به این منطقه ییلاقی نیز بسیار پایین است از این رو یک منطقه توریستی به صرفه است که می توانید در سفر خود به آن تجربیات زیادی داشته باشید.

طبیعت برغان

روستای برغان در فصل های مختلفی از سال دارای جاذبه های طبیعی است در تابستان و بهار چشم اندازای این روستا دیدنی تر می شود و می تواند توجه شما علاقه مندان را به خود جلب کند خیلی از گردشگران دوست دارند تا در فصل پاییز نیز به این روستا سفر کنند و از جاذبه های طبیعی آن دیدن کنند در فصل پاییز این امکان وجود دارد تا در خانه های سنتی روستا اسکان داشته باشید و روزی را در این منطقه سپری کنید. این روستا دارای جاذبه های بسیار زیادی است جنگل ها، آبشارها و دیگر چشم اندازهای طبیعی از مهم ترین ویژگی های طبیعی و توریستی در این منطقه محسوب می شوند.

طبیعت برغان

جاذبه های دیدنی روستا کدام اند؟

همانطور که اشاره شد روستای زیبای برغان دارای جاذبه های بسیار زیادی است از مهم ترین جاذبه های گردشگری در این روستا می توان به آتشگاه اشاره نمود روستای آتشگاه یکی از نزدیک روستاهایی است که در فاصله ۲۰ کیلومتری از کرج واقع شده است و دارای چشم اندازهای بسیار زیادی است. جالب است بداندی این روستا در گذشته یکی از مکان های زندگی زرتشتیان بوده است آب و هوای بسیار معتدلی که در این منطقه حاکم است به مرور آن را به یکی از مهم ترین مراکز اسکان تبدیل کرده است و امروزه نیز در بسیاری از فصل های سال گردشگران زیادی را از نواحی مختلف به خود جذب می کند.

جاذبه های برغان

از جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای روستای که دیدن کنید باید سری به حسینیه برغان بزنید این حسینیه با برگزاری مراسم های مذهبی یکی از مهم ترین مراکز فرهنگی و مذهبی در روستا است و برای خیلی از گردشگران دیدن این مراسم می تواند جذابیت داشته باشد. این حسینیه علاوه بر اهمیت مذهبی و فرهنگی خود دارای ارزش تاریخی نیز می باشد ساخت این حسینیه در دوران صفویان صورت گرفته است و به عنوان یکی از آثار تاریخی در میراث ملی ایران به ثبت رسیده است.

پل برغان نیز یکی دیگر از جاذبه های این منطقه است این پل نیز یکی از بنااهایی است که در دوران صفویان ساخته شده است این پل نیز در میراث ملی ایران به ثبت رسیده است و دارای جذابیت های زیادی است که به دلیل برخورداری از معماری خود برجسته و با اهمیت است. میدانی که در مرکز روستا قرار گرفته است محلی برای تجمع مردم در مناسبت ها است در ایام محرم و عزاداری ها در مرکز این میدان تعزیه خوانی هایی صورت می گیرد که ریشه ای چند هزار ساله در میان مردمان این روستا دارد.

روستای زیبای برغان

دیدنی های طبیعی این روستا نیز بسیار جذاب و پر جاذبه هستند ارزش توریستی و گردشگری در این منطقه به قدری بالا است که هر ساله علاقه مندان و گردشگران زیادی را از نقاط مختلف به ویژه تهران به خود جذب می کند این روستا دارای باغ های مختلفی است که گونه های مختلفی از میوه ها از آن کشت می شوند و ارزش محصولات این منطقه را بالا برده اند.

روستای برغان یکی از مکان های دیدنی حومه تهران است و با وجود جذابیت های تاریخی و طبیعی خود بسیار مورد توجه است این منطقه دارای جاذبه های بسیار زیادی هستند رودخانه سنج نیز یکی از جاذبه های طبیعی در این روستا است روستای سرهه نیز در نزدیکی این روستا واقع شده است و دارای طبیعتی بکر است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو