کروکدیل چه دارویی است که جوانان را به زامبی تبدیل می کند؟

کروکدیل چه دارویی است که جوانان را به زامبی تبدیل می کند؟


منبع: بیتوته

139

1399/8/2

04:21


کروکدیل چه دارویی است که جوانان را به زامبی تبدیل می کند؟



مخدر کروکدیل, دزومورفین کروکودیل

ماده مخدر کروکدیل

 

مواد مخدر کروکدیل

دزومورفین ، معروف به کروکودیل ، یکی از مشتقات افیونی کدئین است. مانند هروئین و سایر مواد افیونی ، اثر آرام بخشی و ضد درد دارد و بسیار اعتیاد آور است. کسانی که این عوامل سوزاننده را به داخل رگهایشان تزریق می کنند ، می توانند دچار زخم های شدید پوستی ، عفونت و... شوند.

افیون ها داروهایی هستند که درد را تسکین می دهند. انواع مختلف مواد افیونی در دسترس است ، از جمله آنهایی که از گیاهان خشخاش ساخته می شوند ، مانند مرفین و مواد مخدر مصنوعی ، مانند فنتانیل.

 

مواد افیونی هنگامی که طبق دستورالعمل استفاده می شود ، می توانند در درمان دردی که با سایر داروهای ضد درد مانند استامینوفن تسکین نمی یابد ، بسیار موثر باشند.

مواد افیونی با اتصال به گیرنده های مواد افیونی در مغز و جلوگیری از سیگنال های درد کار می کنند. آنها همچنین احساس لذت را تقویت می کنند ، به همین دلیل باعث اعتیاد می شوند.

 

سوء استفاده از مواد افیونی به ابعاد اپیدمی رسیده است. طبق گزارش ، هر روز 130 نفر در ایالات متحده در اثر مصرف بیش از حد مواد افیونی می میرند. این مواد مخدر به انواع مختلف شامل مواد مخدر اصلی ، مصنوعی یا مخلوط با داروهای دیگر است.

 

مخدر کروکدیل, دزومورفین کروکودیل

 مواد تشکیل دهنده کروکودیل

 

دزومورفین یکی از مشتقات تزریقی مورفین است. شاید نام خیابانی آن را با نام کروکودیل شنیده باشید. اغلب از آن به عنوان جایگزین ارزان تری برای هروئین یاد می شود.

نام خیابانی آن بخاظر یکی از عوارض جانبی سمی آن است. افرادی که از کروکودیل استفاده می کنند پوستی پوسته پوسته ، سیاه و سبز ایجاد می کنند که شبیه پوست کروکدیلاست.

 

ماده ای به نام کروکدیل که جوانان را به زامبی تبدیل می کند و باعث مرگ آهسته آنها می شود. این کروکدیل چیست ، چه عواملی باعث ایجاد آن در بدن می شود و چگونه درمان می شود؟ در اینجا همه پاسخ ها وجود دارد ...

 

کروکودیل (دزومورفین) چیست؟

داروی کروکودیل اولین بار در اوایل سال 2000 در روسیه معرفی شد. این ماده با سنتز دزومورفین از کدئین و مخلوط کردن آن با سایر مواد افزودنی مانند:

- اسید هیدروکلریک

- رقیق کننده رنگ

- ید

- گازوئیل

- مایعات سبکتر

- فسفر قرمز 

این مواد افزودنی خطرناک احتمالاً علت عوارض جانبی آن هستند.

 

مخدر کروکدیل, دزومورفین کروکودیل

ماده مخدر صنعتی کروکدیل

 

از ماده مخدر کروکدیل برای چه کاری استفاده می شود؟

استفاده از دزومورفین (کروکدیل) اولین بار در سال 1935 به عنوان درمانی برای درد ناشی از ضربه گزارش شد. مشخص شد که این دارو یک داروی تسکین دهنده درد قوی تر از مرفین با مدت زمان کوتاهتر و تهوع کمتر است. پزشکان قبل و بعد از جراحی برای اثر آرام بخشی از آن استفاده کردند.

 

امروزه دیگر استفاده نمی شود. در ایالات متحده ، اداره مبارزه با مواد مخدر (DEA) دزومورفین را به عنوان یک ماده برنامه I طبقه بندی می کند. این بدان معنی است که بدون استفاده پزشکی قابل قبول از پتانسیل بالایی برای سوء استفاده برخوردار است.

 

کروکودیل چگونه استفاده می شود؟

ماده مخدر کروکدیل به طور معمول بصورت تزریق وریدی (IV) استفاده می شود. براساس گزارش ها ، دارو در عرض 2 تا 3 دقیقه (10 تا 15 برابر سریعتر و سه برابر سمی تر از  مرفین) است. در حقیقت ، وقتی مواد شیمیایی سمی از بین می روند ، اغلب آنچه باقی می ماند دزومورفین است ، ترکیبی بسیار شبیه به هروئین.

 

پس از شروع سریع ، اثرات سرخوشی ممکن است کمتر از دو ساعت طول بکشد. با توجه به مدت زمان کوتاه ، بسیاری از افراد خود را در تکرار سریع استفاده از مواد مخدر مشاهده می کنند تا از علائم ترک آن که شبیه هروئین است جلوگیری کنند.

به دلیل مدت زمان کوتاه اثر و تجویز مکرر ، وابستگی سریع جسمی ممکن است ایجاد شود.

 

مخدر کروکدیل, دزومورفین کروکودیل

عوارض مصرف کروکودیل 

 

عوارض جانبی ماده مخدر کروکدیل 

شناخته شده ترین عارضه جانبی کروکودیل پوست سبز پوسته پوسته و سیاه است که اندکی پس از تزریق دارو ایجاد می شود.

براساس گزارش ها ، افراد برای تجربه آسیب دائمی و جدی به بافت که تا عمق استخوان گسترش می یابد ، نیازی به استفاده طولانی مدت از دارو ندارند.

بیایید نگاهی دقیق تر به عوارض جانبی مواد مخدر کروکدیل بیندازیم.

 

• نکروز پوست

مطابق با گزارش ها، مردم در ناحیه تزریق دارو دچار تورم و درد قابل توجهی می شوند. به دنبال آن تغییر رنگ و پوسته پوسته شدن پوست ایجاد می شود. در نهایت مناطق زیادی زخم در جایی که بافت از بین می رود ، رخ می دهد. اعتقاد بر این است که این آسیب حداقل تا حدی ناشی از اثر سمی مواد افزودنی است که در ساخت دارو استفاده می شود ، که بیشتر آنها پوست را فرسایش می کنند.

همچنین دارو قبل از تزریق خالص نمی شود. این ممکن است توضیح دهد که چرا تحریک پوست تقریبا بلافاصله پس از تزریق اتفاق می افتد.

 

 آسیب عضلات و غضروف ها

پوست مبتلا به زخم اغلب به آسیب شدید عضلات و غضروف تبدیل می شود. پوست همچنان زخم می شود و در نهایت استخوان زیر آن خارج می شود و استخوان آن در معرض دید قرار می گیرد. 

کروکدیل 10 برابر قوی تر از مورفین است. به دلیل اثرات تسکین دهنده درد ، بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند این عوارض را نادیده می گیرند و درمان را به تاخیر می اندازند تا آسیب زیادی از جمله قانقاریا وارد شود.

 

 آسیب رگ های خونی

ماده مخدر کروکدیل می تواند به عروق خونی آسیب برساند که از دریافت خون مورد نیاز بافت های بدن جلوگیری می کند. آسیب رگهای خونی مرتبط با دارو می تواند باعث قانقاریا شود. همچنین می تواند منجر به ترومبوفلبیت شود که التهاب ورید ناشی از لخته خون است.

 

 آسیب استخوان

عفونت استخوان (استئومیلیت) و مرگ استخوان (استئونکروز) در قسمتهای بدن جدا از محل تزریق نیز گزارش شده است.

باکتری ها از طریق زخم های عمیق بافتی می توانند وارد استخوان شوند و باعث عفونت شوند. مرگ استخوان زمانی اتفاق می افتد که جریان خون در استخوان کاهش یابد یا متوقف شود. برای درمان این نوع آسیب گاهی قطع عضو لازم است.

 

استفاده از کروکودیل با تعدادی دیگر از عوارض جانبی جدی دیگر نیز همراه است ، از جمله:

 ذات الریه

 مننژیت

 سپسیس ، همچنین به عنوان مسمومیت خون شناخته می شود

 نارسایی کلیه

 آسیب کبدی

 ضربه مغزی

 مرگ

 

خلاصه

مخدر کروکدیل (دزومورفین) دارویی خطرناک و بالقوه کشنده است که عوارض جانبی زیادی ایجاد می کند. 

اثرات سمی آن بلافاصله پس از تزریق تجربه شده و خیلی سریع پیشرفت می کند.

 

گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو