بیرون غذا خوردن چه تأثیری در شیوع ویروس کرونا دارد؟

47

1399/8/9

23:02


یک مطالعه جدید نشان داد: غذاخوردن بیرون از خانه و رفت و آمد به رستوران ها منجر به افزایش چشم گیر شمار مبتلایان جدید کرونا می شود این در حالی است که صاحبان چنین فروشگاههایی می گویند در اثر محدودیت های کرونایی متحمل خسارت های سنگینی شده اند.

بیرون غذا خوردن چه تأثیری در شیوع ویروس کرونا دارد؟

 مطالعه ای که توسط «دانشگاه وارویک» انگلیس انجام شده، فاش کرد: یک هفته پس از شروع برنامه دولت انگلیس که مردم را به بیرون غذا خوردن ترغیب می کرد، افزایش قابل توجه آمار مبتلایان کرونا به ثبت رسید.

این در حالی است که آگوست گذشته دولت انگلیس برنامه ای در حمایت از رستوران ها تحت عنوان « به خاطر کمک بیرون غذا بخور» راه اندازی کرده و اعلام کرده بود که نیمی از صورتحساب هر مشتری را پرداخت می کند.

دولت انگلیس این حمایت را به مشتریان در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه اختصاص داد تا به این طریق پویایی را بخش رستوران ها، کافه ها و بارها بازگرداند.

محققان در مطالعات خود آورده اند که بین ۸ تا ۱۷ درصد از گروههای مبتلایان جدید با برنامه حمایتی دولت که در رستوران ها ارائه می شود، در ارتباط بوده اند چرا که مردم تا حد زیادی به غذا خوردن در خارج از خانه به جای ماندن در خانه روی آوردند.

«تیمو فیتزر» استاد دانشگاه انگلیسی گفت: این برنامه دولتی که دارای منافع اقتصادی محدودی بود، در روند تشدید موج دوم ویروس کرونا نقش داشت.

وی افزود: انگلیس شاهد افزایش موارد جدید کرونا به گونه ای است که هیچ کشور دیگری در جهان به خود ندیده است.

اوایل اکتبر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اذعان کرد که احتمالا برنامه حمایت از رستوران ها و ترغیب مردم به غذا خوردن در بیرون از خانه مسئول افزایش مبتلایان کرونا در انگلیس است.

این در حالی است که دولت ها در برخی کشورهای جهان، محدودیت های سختگیرانه ای در رستوران ها نظیر رعایت فاصله اجتماعی و کاهش ظرفیت رستوران ها اعمال کرده اند.

با این حال برخی از رستوران ها می گویند که به دلیل محدودیت های کرونایی متحمل خسارت های سنگینی شده اند.

علی رغم اعمال تدابیر سختگیرانه ای نظیر رعایت فاصله گذاری های اجتماعی در رستوران ها، کارشناسان می گویند پیشگیری از کرونا در چنین اماکنی دشورا است زیرا مردم مجبوردند هنگام غذا خوردن، سیگار کشیدن و تنفس در محل، ماسک خود را بردارند.

شفقنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو