با تعدادی از زیباترین مسیرهای جنگل نوردی در ایران آشنا شوید

با تعدادی از زیباترین مسیرهای جنگل نوردی در ایران آشنا شوید


منبع: همگردی

154

1399/9/13

22:02


دیدن مناظر طبیعی و بودن در حال و هوای جنگل، آدمی را از انرژی پر کرده و گویی، روحی تازه در کالبدش می دمد و او را به زندگی امیدوار می کند. یکی از تفریحات جالب ما ایرانی ها، جنگل نوردی هست. با ما در مقاله زیباترین مسیرهای جنگل نوردی در ایران همراه باشید تا شما را با تعدادی از بهترین مسیرهای جنگل نوردی در ایران آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با معروف ترین مسیرهای جنگل نوردی در ایران برایتان مفید خواهد بود.

جنگل اروست

جنگل اروست در ساری بوده و در دلش درختانی مثل افرا، راش، توسکا و مرز وجود دارند که همگی مانند گنج هستند. جنگلها جزیی از منابع طبیعی کشور بوده که لازم است همه ما برای حفاظت از آنها تلاش و از نابودیشان جلوگیری نماییم، چرا که در غیر اینصورت، ممکن است هیچ راهی برای جایگزینی جنگلها وجود نداشته باشد.

جنگل اروست

پارک جنگلی رویان

یکی از بهترین مسیرهای جنگل نوردی ایران، پارک جنگلی رویان بوده که شما هنگام عبور از آن می توانید از تماشای مناظر سرسبز و همچنین، سایه روشن هایی که بواسطه عبور نور خورشید از میان برگهای سبز بوجود آمده اند، نهایت لذت را ببرید. در نزدیکی پارک، آبشار زیبایی وجود دارد که نامش آبشار آب پری بوده و شما می توانید برای رفع خستگی، چند ساعتی را در کنارش وقت بگذرانید.

بیشتر بخوانیدآبشار آب پری رویان | آبشاری که آبشار نیست اما طبیعت زیبایی دارد!

پارک جنگلی رویان

پارک جنگلی صفارود

یکی دیگر از زیباترین مسیرهای جنگل نوردی در ایران، پارک جنگلی صفارود بوده که در کنار رودی بلند قرار دارد. پارک جنگلی صفارود دارای مناظر طبیعی بی مثالی بوده و در بخشهای مختلفش آلاچیق های چوبی بچشم می خورند که برای تفریح و راحتی مسافران طراحی شدند. سرویس های بهداشتی و آب آشامیدنی نیز در این پارک جنگلی برای گردشگران و جنگل نوردان فراهم شده اند.

پارک جنگلی صفارود

پارک جنگلی بابلکنار

از معروف ترین مسیرهای جنگل نوردی در ایران، پارک جنگلی بابلکنار بوده که در روستایی به نام درونکلای شرقی و در بابل است. در این جنگل چشمه های آب طبیعی بسیاری بچشم می خورند که زیبایی آن را چندین برابر کرده اند. پارک جنگلی بابلکنار چیزی حدود 760 هکتار مساحت داشته و در آن امکانات بسیاری برای گردشگران و جنگل نوردان فراهم شده اند. در قسمتهای مختلف این جنگل سرویس های بهداشتی وجود دارند، بنابراین نگران نباشید.

پارک جنگلی بابلکنار

پارک جنگلی نمک آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود حدودا 200 هکتار از پوشش گیاهی مازندران را از آن خود کرده و شما با گذر از آن می توانید اکسیژن خالص را وارد ریه های خود کنید. برای یکبار هم که شده سوار تله کابین نمک آبرود شوید و تصویری کلی از این پارک جنگلی را مشاهده نمایید.

پارک جنگلی نمک آبرود

پارک جنگلی چالدره

پارک جنگلی چالدره حدود 940 هکتار مساحت دارد و شما می توانید با پای پیاده از تماشای مناظر طبیعی نهایت لذت را ببرید. در همسایگی این پارک جنگلی آبگرم رامسر، دشت دریاسر و حیات وحش خشکه داران بوده که می توانید سری به آنها نیز بزنید.

بیشتر بخوانیدبھشتی درغرب مازندران به نام پارک جنگلی چالدرهدشت دریاسر تنکابن؛ زیبایی چشمگیر در مازندران

پارک جنگلی چالدره

پارک جنگلی سی سنگان

پارک جنگلی سی سنگان در سال 1344 هجری شمسی مورد حمایت سازمان محیط زیست قرار گرفت و در آن گونه های جانوری زیادی زندگی می کنند. یکی از ویژگی های بی مثال این مورد از بهترین مسیرهای جنگل نوردی در ایران آن بوده که در دلش دریاچه و برکه های زیادی وجود دارند و شما هنگام گذر از مسیر می توانید برخی از آنها را مشاهده نمایید. در واقع، پارک جنگلی سی سنگان از پوشش جنگلی و ساحلی در کنار هم بهره می برد و این موضوع محبوبیت آن در میان گردشگران را بسیار زیاد کرده است.

پارک جنگلی سی سنگان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو