آب انبار آخوند منطقه زرتشتی نشین شریف آباد مرمت می شود

منبع: همگردی

87

1399/9/22

06:02


ایسنا/ براساس سخنان سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان، آب انبار آخوند منطقه زرتشتی نشین شریف آباد مرمت می شود.

جریان چیست؟

محسن میرجانی موقعیت جغرافیایی این آب انبار را در بافت ثبتی شریف آباد اردکان عنوان کرد و افزود: طرح مرمتی مذکور توسط تیم امانی میراث فرهنگی و با مشارکت سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری در حال انجام است.

وی در خصوص بخش های مرمتی این طرح نیز گفت: اصلاح و اجرای مجدد بادگیر آب انبار، سبُک سازی و اصلاح شیب بندی پشت بام و همچنین اجرای آجر فرش سقف مخزن آب انبار صورت گرفته و بخشهایی از آن هم در حال انجام است .

میرجانی با اشاره به فصل بارش و تهدید خطر تخریب بام اماکن تاریخی تصریح کرد: اجرای اندود کاه گل پشت بام و اصلاح ناودانهای شره ای آب انبار، در این طرح مرمت و بازسازی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

شریف آباد یکی از مناطق قدیمی اردکان محسوب می شود که هنوز بعد از قرنها، زرتشتی و مسلمان کنار هم در آن زندگی می کنند و به صورت منحصر بفردی در این منطقه، دو زبان و گویش متفاوت، دو نوع پوشش، دو فرهنگ و دو دین کنار هم و با هم روزگار می گذرانند. کنار مسجد، آتشکده قرار دارد و کنار زیارتگاه زرتشتیان، امامزاده ای واقع است و بافت تاریخی زیبایی و شکوه خاصی را به نمایش گذاشت.

آب انبار آخوند منطقه زرتشتی نشین شریف آباد مرمت می شود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو