حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات


246

1399/9/24

02:55


نگاهی به حضور بازیگران سینما و تلویزیون در عرصه تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردی که در سال های اخیر بسیار گسترش یافته است.

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

۲ ساعت پیش
نگاهی به حضور بازیگران سینما و تلویزیون در عرصه تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردی که در سال های اخیر بسیار گسترش یافته است.

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

اختصاصی سلام سینما- حضور بازیگران و چهره‌های تلویزیونی و سینمایی در سال‌های اخیر روند روبه رشدی داشته است. یکی از دلایل اصلی این اتفاق منع قانون استفاده از بازیگران در تبلیغات بود. تا پیش از دهه نود، حضور بازیگران در تبلیغات چندان مرسوم نبود و در مقاطعی حتی ممنوع تلقی می‌شد. هرچند قانون مشخصی برایش وجود نداشت. در دهه نود اما با فوکوس کردن روی تولید داخلی در عرصه اجتماعی و اقتصادی، راه بر حضور بازیگران برای تبلیغ کالاهای ایرانی، در راستای ترویج تولید ملی، هموار شد.

این روزها در میان سریال‌های تلویزیونی حداقل یک تبلیغ می‌بینید که در آن بازیگری مطرح حضور دارد و در سطح شهرها، بیلبوردهای متعددی با حضور بازیگران مختلف، برافراشته شده‌اند.

در این یادداشت بازیگرانی را که در عرصه تبلیغات فعالیت قابل توجهی داشته‌اند را معرفی کرده‌ایم.

 

محمدرضا گلزار

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

محمدرضا گلزار یکی از اولین بازیگرانی بود که به‌واسطه چهره و محبوبیت ویژه‌اش مورد توجه شرکت‌های تبلیغاتی قرار گرفت. او در کنار بازی در فیلم‌ها به عنوان مدل هم فعالیت می‌کرد و از جمله اولین تبلیغاتی که در آن حضور یافت برای پوشاک مردانه و کت و شلوار بود.

او در سال‌هاي بعد هم در تبلیغات حضور پیدا کرد و چهره‌اش در تبلیغات محصولات بهداشتی دهان و دندان,ساعت و نوشیدنی‌هاي انرژی‌زا دیده شد و هم چنان هم در این عرصه حضور دارد.

 

امین حیایی

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

«مواظب باش بیژن خونت نیفته» این جمله‌ای است که احتمالا تا مدت‌ها شنیدنش شما را به‌یاد امین حیایی خواهد انداخت. بازیگری که در دهه هشتاد جز سوپراستارها بود اما مدتی فعالیت سینمایی‌اش محدود شد. در دهه نود او با فیلم «شعله‌ور» و برنامه «عصر جدید» مجددا نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. در همین بازگشت دوباره به دوران اوج، حضور امین حیایی در تبلیغات محصولات غذایی باعث شده بینندگان تلویزیون چندباری در روز با او سر و کار داشته باشند.

 

پژمان جمشیدی

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

اگر بگوییم چهره پژمان جمشیدی، پرتکرارترین چهره‌ی بیلبوردهای پایتخت است بی‌راه نگفته‌ایم. رقمی که برای حضور در تبلیغات یک مجموعه فرش فروشی دریافت کرد تا مدت‌ها دهان به دهان می‌چرخید و حواشی زیادی را به‌وجود آورد که خود باعث بیشتر شدن جنبه تبلیغاتی کار شد. جمشیدی در تبلیغات مختلفی حضور پیدا کرده و به‌نظر می‌رسد یکی از محبوب‌ترین بازیگران برای شرکت‌های تبلیغاتی بزرگ است.

 

آتیلا پسیانی

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

آتیلا پسیانی از سال‌های قبل با خواندن نریشن‌های تبلیغات، حضورش در این عرصه را آغاز کرده بود. صدای او را روی بسیاری از تبلیغات شنیده‌ایم. اخیرا علاوه بر صدای پسیانی تصویر او هم روی بیلبوردهای مختلفی دیده می‌شود و در تبلیغات یک برند چای ایرانی حضور پیدا کرده است.

 

امیرحسین آرمان

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

از جمله بازیگران نوظهوری که خیلی زود وارد عرصه تبلیغات هم شد و در آگهی‌های تلویزیون یک برند کت و شلوار مردانه شرکت کرد. نکته جالب درباره حضور او اینست که در نقش خود یعنی یک بازیگر در تبلیغ حاضر می‌شود. ظاهر و استایل آرمان البته برای تبلیغات تلویزیونی بسیار مناسب است و باید منتظر حضور بیشتر او در این عرصه باشیم.

 

شقایق دهقان

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

یکی از مطرح‌ترین بازیگران زنی که در تبلیغات تلویزیونی حاضر شده شقایق دهقان است. البته پیش‌تر هم بازیگران زن متعددی در تبلیغات حضور داشتند اما شقایق دهقان معروف‌ترین بازیگر زنی است که به این شکل گسترده در آگهی‌های تلویزیونی حضور یافته. او اخیرا در تبلیغ یک نوشابه ایرانی حضور یافته. جالب است که بازی‌اش در این تبلیغ بسیار یادآور شخصیت خانم شیرزاد در «مسافران» می‌باشد.

 

شبنم فرشادجو

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

شبنم فرشادجو بازیگر صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی که با حضور در سریال‌های مهران مدیری مطرح شد، در یکی از حوصله‌سربرترین و بی‌کیفیت‌ترین تبلیغات تلویزیونی برای محصولات آرایشی بهداشتی حاضر است. یک تبلیغ بسیار طولانی که به سبک بدترین آگهی‌های ماهواره‌ای ساخته شده.

 

مهران مدیری

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

مهران مدیری از جمله محبوب‌ترین سلبریتی‌های سال‌های اخیر است و از زمان پخش «دورهمی» محبوبیت‌‌اش دو چندان شده. او در رئالیتی شوی خود با هولدینگ‌هایی همکاری کرد و بار تبلیغات آن‌را برعهده گرفت. او همچنین با فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم در عرصه تبلیغات کار کرده است.

 

مهناز افشار

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

مهناز افشار بازیگر پرحاشیه و پرسروصدایی که مدتی است خارج از کشور زندگی می‌کند، در برهه کوتاهی از فعالیت خود وارد عرصه تبلیغات شد. البته مهناز افشار در دوران توافق هسته‌ای با کمپانی‌های خارجی همکاری کرد و بعد از به‌دنیا آمدن فرزندش به همراه نوزاد خود در تبلیغات محصولات بهداشتی نوزاد حضور یافتند.

 

بهنوش بختیاری

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

بهنوش بختیاری بازیگرمعمولی تلویزیون و فیلم‌های گیشه‌ای از جمله پرفعالیت‌ترین بازیگران در عرصه تبلیغات است و از شبکه‌های اجتماعی تا تبلیغات ویدیویی و محیطی با برندها و شرکت‌های مختلف همکاری می‌کند.

 

پژمان بازغی

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

پژمان بازغی از جمله فعالان عرصه تبلیغات است و در تبلیغات چند برند تجاری از محصولات سلولزی تا مواد غذایی و پوشاک حضور یافته. او از جمله افرادی‌ست که با قانون ممنوعیت حضور بازیگران در تبلیغات مخالف بوده ودر این‌باره گفته: «در همه جای جهان شرکت‌هاي بزرگ با چهره‌ها مخصوصا در ورزش و سینما قراردادهایی را منعقد می‌کنند تا کالاهایشان را تبلیغ کنند که اینکار هم پیوندی هست بین هنرو صنعت و هم پیوند بین ورزش و صنعت. فکر می کنم در ایران من تنها کسی هستم که 3 یا چهار بار بیلبورد تبلیغاتی داشتم که آخرین کار مصادف شد با ممنوعیت از طرف وزارت ارشاد و قرارداد ما هم نیمه‌کاره ماند.»

 

امیرعلی دانایی

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

امیرعلی دانایی از جمله سلبریتی‌هایی است که بازیگر آنچنان مطرحی نیست اما حضور موفقی در عرصه تبلیغات داشته است. البته او کار تبلیغاتی را پیش از مطرح شدن به عنوان بازیگر آغاز کرد. دانایی مدل تبلیغاتی یک برند محصولات بهداشتی دهان و دندان بود.

 

الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی در تبلیغات یک برند محصولات خانگی شرکت کردند و در مراسم افتتاحیه آن هم حضور موثری داشتند. عبدالرزاقی بعدتر علاوه بر این در شبکه‌های اجتماعی هم برای این برند تبلیغ را ادامه داد.

 

بهرام رادان

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

بهرام رادان با چهره و استایل خاص و جذابش از جمله بازیگرانی بوده که از مدت‌ها قبل فعالیت تبلیغاتی می‌کرده. تقریبا همه محصولات چرمی یک برند مطرح تولید چرم را با او می‌شناسند. رادان سال‌هاست که با این شرکت همکاری می‌کند و تصویرش با محصولات چرمی نه تنها در سطح شهر و روی بیلبوردها که در مجلات و رسانه‌های مختلف هم دیده می‌شود.

 

بهنوش طباطبایی

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

بهنوش طباطبایی در کنار بهرام رادان مدت مدیدی است که در تبلیغات پوشاک و محصولات چرمی حضور دارد و از جمله سفیرهای تبلیغاتی این برند است. تصویر او هم روی بیلبوردها، مجلات و رسانه‌ها به‌وفور دیده می‌شود.

 

رضا کیانیان

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

تصویر رضا کیانیان مدت‌ها با یک لیوان دمنوش روی بیلبوردهای سطح شهر دیده می‌شد. او از جمله اولین بازیگران پیشکسوتی بود که در این مقیاس گسترده کار تبلیغاتی کرد که این انتقادات زیادی را هم برانگیخت.

کیانیان در این‌باره می‌گوید: «این روند در بین بازیگران در جهان مرسوم هست و چیز غریبی نیست!برخی بازیگران,کالای راکه به شخصیت اجتماعی شان نزدیک‌تر هست را تبلیغ میکنند,مثلاً یک تبلیغی هست درمورد قهوه که آل‌پاچینو آن را تبلیغ می کند.»

 

الهام حمیدی

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

از جمله بازیگرانی که عکسش در تبلیغات مواد شوینده در سطح شهر دیده می‌شد. تبلیغات او را هم می‌توان یکی از پرتکرارترین تبلیغات سطح شهر دانست. چهره حمیدی البته در این تبلیغات شدیدا فوتوشاپ شده و اصلا حالتی غیر طبیعی به خودش گرفته.

 

نوید محمدزاده

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

حضور نوید محمدزاده در تبلیغ تلویزیونی آبمیوه سن ایچ از این جهت جالب است که تا پیش از این معمولا همان بازیگرانی که در سریال‌های تلویزیونی می‌دیدیم، زحمت بازی در تبلیغات تلویزیونی را می‌کشیدند اما نوید محمدزاده نه تنها بازیگر تلویزیونی محسوب نمی‌شود بلکه در کارنامه‌اش فیلم‌های زیادی دارد که با سلیقه تلویزیون اصلاً جور نیست.

نکته جالب دیگری که حضور او را در آگهی سن ایچ متفاوت می‌کند، بازی بدون دیالوگش است. عده‌ای می‌گویند محمدزاده برای همین حضور بدون دیالوگ چند دقیقه‌ای، ۸۰۰ میلیون تومان دستمزد گرفته است.

 

پوریا پورسرخ

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

پوریا پورسرخ هم از دور تبلیغات جا نماند و برای محصولات غذایی تصویرش روی بیلبوردهای سطح شهر افتاد. این در حالی است که او در دوران افول بازیگری‌اش مجددا رو به تبلیغات آورد. پورسرخ قبل‌تر در پوستر تبلیغاتی یک برند مطرح خارجی و گرانقیمت هم حاضر شده بود. باید دید فعالیتش چطور ادامه پیدا می‌کند.

 

نیما فلاح و سحر ولدبیگی

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

نیما فلاح و سحر ولدبیگی دو بازیگری که بیشتر در آثار طنز حاضر بوده‌اند در یک مجموعه تبلیغ دونفره با برند محصولات غذایی همکاری کردند. نکته جالب درباره حضور آن‌ها در همین زوج بودنشان بود.

 

برزو ارجمند

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

برزو ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان یکی از بازیگرانی است که به سراغ تبلیغات تلویزیونی رفته و چند وقتی است که تبلیغ یک برند غذای آماده را برعهده دارد.

 

یکتا ناصر و منوچهر هادی

حضور بازیگران در عرصه تبلیغات

رستوران ارکیده که جزو رستوران‌های مشهور شهر و جاده چالوس و شمال کشور محسوب می‌شود از حضور یکتا ناصر و همسرش برای تبلیغ‌های بیلبوردهایش استفاده کرده. کسی می‌داند چرا؟!

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو