کشور استونی و شناخت بیشتر این کشور کوچک در اروپا

کشور استونی و شناخت بیشتر این کشور کوچک در اروپا


منبع: آرگا

253

1399/9/26

00:03


کشور استونی کم جمعیت ترین و کوچک ترین کشور است که پایتخت این کشور تالین است.این کشور را لقب زنانه گذاشته اند زیرا در این کشور زنان بیشتر از مردان هستند. و سعی داریم در این شما را بیشتر با کشور استونی آشنا کنیم

کشور استونی کوچک ترین و شمالی ترین کشور در منطقه بالتیک بوده است. پایتخت این کشور تالین می باشد، این کشور آب و هوای معتدل، جنگل ها، که بیشتر از ۲۲ درصد از این خاک کشور جنگل پوشانده شده و دریاچه های فراوانی دارد اما خاک استونی کشت مناسبی ندارد و فقط ۲۰ درصد نیاز کشور را تامین می کند.

جاذبه های استونی

آشنایی با کشور استونی:

در کشور استونی رای گیری به صورت اینترنتی می باشد این کشور در زمینه اینترنت و فناوری اطلاعات جز برترین کشورها بوده است. استونی تنها کشوری است که اینترنت و وای فای در سراسر کشور رایگان می باشد. استونی از کم جمعیت ترین کشور های اروپا شناخته شده است که تقریبا مساحتی به اندازه استان آذربایجان شرقی دارد، جمعیت استونی، ۱،۳۱۵،۹۴۴ نفر است. در این کشور زنان بیشتر از مردان هستند که لقب زنانه داده شده. زبان این کشور استونیایی که به زبان فنلاندی نزدیک است و بیشتر مردم این کشور به انگلیسی هم تسلط دارند، واحد پول این کشور یورو می باشد .

آب و هوای استونی

آب و هوای استونی:

کشور استونی از آب و هوای معتدل و مرطوبی برخوردار است. این کشور تقریبا چهار فصل دارد. در تابستان ها هوا ملایم است و زمستان ها سرد است سرد ترین ماه در این کشور فوریه می باشد که دمای آن تا منفی ۷٫۵ درجه سانتی گراد رسیده است. فصل بهار و تابستان بهترین زمان است که به کشور تالین سفر کنید اگر به ورزش های روی برف علاقه دارید در زمستان هم می توانید به این کشور بروید.

هزینه حمل و نقل در استونی:

 کشور استونی با اینکه سیستم حمل و نقل کامل و فعالی (مترو، اتوبوس، قاطار و تاکسی) دارد مردم این کشور بیشتر استفاده از وسایل نقلیه مثل دوچرخه سواری یا پیاده روی را ترجیح می دهند تا اینکه از وسایل نقلیه بنزینی استفاده کنند. آنها با تهیه یک بلیط به مبلغ ۱۷ یورو می توانند به مدت یک ماه به هر نقطه شهر که می خواهند بروند. اگر شما خواستید از تاکسی استفاده کنید برای شروع مبلغ ۲٫۵۰ باید پرداخت کنید و اگر آن تاکسی را منتظر نگه دارید به ازای هر یک ساعت مبلغ ۱۲یورو به مبلغ اصلی اضافه می کنند.

صادرات و واردات کشور استونی:

صادرات استونی می توان به : چوب و کاغذ، مبلمان، فلزات و مواد شیمیایی، منسوجات، ماشین آلات و تجهیزات اشاره کرد. و به کشور هایی همچون : لتونی، فنلاند، آمریکا، لیتوانی، روسیه و سوئد صادر می شود.

واردات این کشور از جمله می توان به مواد شیمیایی، منسوجات، ماشین آلات و تجهیزات، مواد غذایی اشاره کرد. و به کشور های روسیه، کشور سوئد، کشور لتونی، کشور فنلاند و کشور آلمان وارد می شوند.

 

کشور استونی

جزایر استونی:

در شمال این کشور صد ها جزایر وجود دارد که بیشتر آنها غیر مسکونی است از بزرگ ترین جزایر این کشور می توان به ساره و هیوما اشاره کرد. جزیره های کوچک مسکونی از جمله  موهو، کیهنو، آبروکا، روهنو و ویلساندی هستند. بلند ترین نقطه کشور استونی سور مونامگی نام دارد. دریاچه پیپوس و دریاچه وورتسارو از بزرگ ترین دریاچه این کشور محسوب می شود، که پیپوس، در شرق استونی و مرز کشور روسیه قرار دارد و وورتسیارو در مرکز استونی قرار دارد. رود های ناروا و امایوگی از مهم ترین رودهای استونی است.

اطلاعات کلی کشور استونی:

  • پایتخت: تالین
  • واحد پول : یورو
  • پیش شماره : +۳۷۲
  • زبان رسمی: استونیایی
  • اختلاف زمان با تهران: +۲
  • ولتاژ برق شهری: ۲۲۰ولت
  • شماره های ضروری : پلیس

شهرهای مهم گردشگری کشور استونی:

تالین، تارتو، ناروا، پارنو، کوتلا، ماردو، ویلیاندی، وورو، پایده.

تالین:

تالین بزرگ ترین شهر و پایتخت استونی است. که در شمال این کشور قرار دارد. منظره این شهربا نماد های قدیمی و مدرن به چشم میخورد و بازدید از این شهر ساعت های زیادی زمان می برد. اگر فردی هستید که علاقه به داستانهای ترسناک و هیجان دارید می توانید به موزه افسانه های تالین سر بزنید. در این موزه افسانه های شهر تالین را همراه با موسیقی برایتان اجرا می کنند.

استونیایی زبان کشور استونی

تارتو:

مهمترین شهر استونی بعد از تالین تارتو ، که پرجمعیت ترین شهر بعد تالین است. جمعیت این شهر ۱۰۳.۲۸۴ نفر می باشد. از دیدنی و جاذبه های این شهر از جمله: خرابه کلیسای جامع، تالار شهر، دانشگاه تارتو، کلیسای سنت جان، برج TIGUTORN ، مجسمه بوسیدن دانش آموزان و …  می توان اشاره کرد.

نام پایتخت کشور استونی

ناروا:

ناروا یک شهر مرزی در کشور استونی و جمعیت این شهر۶۵٬۸۸۶  نفر است.

مزیت های دریافت اقامت برای استونی:

  • با گذشت ۱ سال از اقامت دائم می توانید پاسپورت استونی را دریافت کنید.
  • کارت اقامت ۳ ساله دریافت کنید.
  • پس از گذشت ۵ سال می توانید تقاضای اقامت دائم کنید.
  • استفاده از برند سازی و برند اروپایی.
  • در بانک های بین المللی مثل مستر کارت و .. می توانید حساب جدید باز کنید.
  • می توانید به تمام نقاط شینگن دسترسی داشته باشید.
  • بدون نیاز به شریک محلی می توانید از مالکیت قطعی نیز بهره مند شوید.
  • در داخل منطقه شنگن قوانین تجاری و گمرکی آزاد داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو