جاذبه‌های گردشگری فرانکفورت آلمان – بخش اول

جاذبه‌های گردشگری فرانکفورت آلمان – بخش اول


منبع: فوت و فن

108

1400/11/26

18:54


جاذبه‌های گردشگری فرانکفورت آلمان – بخش اول

شهر فرانکفورت، همیشه یک مرکز مهم اقتصادی و تجاری بوده است. افق آسمانی تاثیرگذار شهر فرانکفورت با بخش بانک‌های شهر با ساختمان‌های بلند و مرتفع احاطه شده است. شهر فرانکفورت به عنوان یک شهر جهانی شناخته می‌شود و به کرات در فهرست ده شهر برتر جهان برای زندگی و تجارت قرار می‌گیرد. این شهر همچنین همیشه مرکز مهمی برای فعالیت‌های گردشگری و فرهنگی بوده است. در ادامه همراه با ما باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری شهر فرانکفورت در کشور آلمان را به شما معرفی نماییم.

۱- رومربرگ

Römerberg: Frankfurt's Old Town Center

Römerberg: Frankfurt’s Old Town Center

رومربرگ در مرکز شهر قدیمی فرانکفورت قرار گرفته است. این مکان، یک میدان نامنظم است که فوراه عدالت در مرکز آن قرار گرفته است. این میدان نه تنها دیدنی‌ترین میدان عموم شهر فرانکفورت به شمار می‌رود بلکه شلوغ‌ترین منطقه شهر محسوب می‌شود و دارای چندین جاذبه گردشگری است که از جمله آن می‌توان به بازارهای کریسمی و دیگر رویدادها اشاره کرد. این میدان دارای مغازه‌های جلو باز بسیار زیادی است که زمانی در این شهر قدیمی رواج داشته‌اند. رومر، یک گروه از یازده ساختمان تاریخی هستند که تالار شهر قدیمی را شکل داده‌اند. این ساختمان‌ها در سال ۱۹۵۴ میلادی به زیبایی هر چه تمام بازسازی شدند. قدمت این ساختمان‌ها به قرن پانزدهم تا هیجدهم میلادی باز می‌گردد.

۲- موزه اشتادل

Städel Museum

Städel Museum

موزه اشتادل در شهر فرانکفورت کشور آلمان، دارای مجموعه بی‌نظیری از نقاشی‌های قرن چهاردهم میلادی است. این موزه، مهم‌ترین موزه کلاس جهانی در منطقه موزه شهر فرانکفورت به شمار می‌رود. از جمله آثار برجسته‌ای که در این موزه نگهداری می‌شوند می‌توان به آثار هنرمندانی همچون رمبرندت، ورمیر و گویا و دیگر اساتید قرن‌های اخیر همچون مونه، دیگاس، بکمن و پیکاسو اشاره کرد. تورهای انگلیسی زبانی در این موزه برگزار می‌شوند که به گردشگران و مسافران این امکان را می‌دهند تا به خوبی از این موزه و آثار آن دیدن کنند.

۳- منطقه موزه

Museum District: Museumsufer

Museum District: Museumsufer

منطقه موزه شهر فرانکفورت آلمان، در جنوب و شمال سواحل رودخانه مین قرار گرفته است. این منطقه، دارای شانزده موزه برتر و جداگانه است که بسیاری از آن‌ها در سرتاسر جهان شناخته شده هستند. علاوه بر موزه هنر اشتادل که در مرکز این منطقه قرار گرفته است، از جمله برترین موزه‌های این منطقه می‌توان موزه فرهنگ‌های جهان را نام برد. این موزه، از جمله برترین موزه‌های انسان شناسی در اروپا به شمار می‌رود. این موزه در سال ۱۹۰۴ میلادی تاسیس شده و شامل مجموعه‌ای بیش از ۶۵ هزار اثر از قاره آسیا، آفریقا، شمال آمریکا و جنوب آن است. موزه مجسمه باستانی، یکی دیگر از موزه‌های مهم در این منطقه به شمار می‌رود. این موزه محل نگهداری مجموعه‌ای از مجسمه‌های آسیایی، مصری، یونانی و رومی است. علاوه بر این، در این موزه مجسمه‌هایی از دوره‌های قرون وسطایی، رنسانسی و باروک وجود دارند. یکی دیگر از موزه‌های قابل توجه در این منطقه، موزه معماری آلمان است که بیشتر روی طراحی و معماری تمرکز دارد.

۴- برج اصلی

Maintower

Maintower

برج اصلی شهر فرانکفورت، در مرکز منطقه اینرسیتی این شهر قرار دارد. این برج با ارتفاع دویست متری خود، از جمله جاذبه‌های گردشگری شهر فرانکفورت به شمار می‌رود که حتما باید از آن دیدن کنید. این برج در سال ۱۹۹۹ میلادی کامل شده است. این آسمان‌خراش دارای ۵۶ طبقه است که یکی از بزرگترین آسمان‌خراش‌های آلمان به شمار می‌رود. دو پلتفرم برای تماشای مناطق شهر در بالای این برج قرار دارند که مناظر و چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای را به مسافران و گردشگران ارائه می‌کنند. از بالای این برج علاوه بر تماشای بخش قدیمی شهر، می‌توانید دیگر جاذبه‌های شهر فرانکفورت و همچنین رودخانه مین را مشاهده کرد.

۵- باغ پالم

The Palm Garden

The Palm Garden

باغ پالم، بزرگترین باغ گیاه‌شناسی در کشور آلمان به شمار می‌رود و یکی از سه باغ در شهر فرانکفورت است. این باغ مساحتی حدود پنجاه و چهار هکتار را پوشش داده است. این باغ به هنگام افتتاح خود در سال ۱۸۷۱ میلادی، به سرعت در میان عموم جا افتاد و به یکی از مکان‌های جذاب شهر فرانکفورت تبدیل شد. این باغ‌ها شامل مکان‌های پیکنیک، زمین بازی کودکان، قایق سواری و تورهای راهنما است. در نزدیکی این باغ، یوروپاتروم قرار گرفته است. این برج مخابراتی با ارتفاع ۳۳۷ متری که به نام برج اروپا نیز شناخته می‌شود، از جمله مکان‌هایی است که باید حتما از آن دیدن کنید. در بالای این برج، یک مکان برای مشاهده مناطق اطراف و همچنین یک رستوران وجود دارد.

۶- موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ

Senckenberg Natural History Museum

Senckenberg Natural History Museum

موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ در باغ‌های سنکنبرگ قرار گرفته است. این موزه، یکی از مدرن‌ترین موزه‌های تاریخ طبیعی در اروپا به شمار می‌رود. این موزه دومین موزه بزرگ تاریخ طبیعی در آلمان به شمار می‌رود. این موزه علاوه بر آثاری مربوط به تنوع زیستی در سیاره زمین و همچنین رشد ارگانیسم‌ها، دارای بزرگترین مجموعه دایناسورها در اروپا است و همین، آن را به مکان بسیار محبوبی در میان خانواده‌ها تبدیل کرده است. این موزه همچنین دارای بزرگترین مجموعه پرندگان خشک‌شده در سرتاسر جهان است. در این موزه، بخشی نیز به توسعه و رشد بشریت اختصاص داده شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو