راه های از بین بردن جوش صورت سریع و فوری

راه های از بین بردن جوش صورت سریع و فوری


منبع: آرگا

237

1399/9/26

15:12


جوش یکی از بزرگترین مشکلات پوستی است که با کمک روش های خانگی و شیمیایی می توانید این مشکل پوستی را به راحتی درمان کنید, در ادامه راه های از بین بردن جوش صورت با روش های سریع و خانگی را مشاهده خواهید کرد.

جوش صورت از انواع مشکلات پوستی است که بر اثر جمع شدن چربی ها در بخش های مختلف از صورت رخ می دهد که بهتر است برای از بین بردن جوش صورت از درمان های گیاهی استفاده کنید زیرا این روش ها باعث آسیب رساندن به پوست شما نمی شوند و دارای هیچگونه عوارض جانبی نیستند.

اغلب افراد برای رفع جوش صورت و از بین بردن جای جوش صورت خود از کرم ها و داروهای شیمیایی استفاده می کنند که برای درمان جوش با این روش ها باید هزینه های زیادی را متحمل شوید اگر شما تمایل دارید برای درمان جوش های صورت خود از روش های فوری و کم هزینه استفاده کنید درمان های گیاهی و خانگی می توانند به راحتی پاسخگوی این نیاز شما باشند.

از بین بردن جوش های صورت با روش های آسان و فوری

از بین بردن جوش صورت با روش های آسان و سریع

اغلب افرادی که دچار جوش صورت هستند برای رفع جوش های صورت خود دچار دغدغه و نگرانی هستند و تمایل دارند تا در مدت زمان کوتاهی جوش های صورت خود را درمان کنند, در ادامه این مطلب انواع روش های خانگی و فوری برای درمان جوش صورت را مشاهده خواهید کرد.

از بین بردن جوش صورت با روش های خانگی

۱. عسل و دارچین

عسل دارای خواص ضد عفونی کننده است و می تواند میکروب های اطراف جوش صورت را از بین ببرد و با کاهش میکروب ها در این نقاط باعث تسریع در روند بهبود جوش های صورت شود. برای درمان جوش صورت توسط عسل یک پنبه استریل را به عسل آغشته کنید و سپس عسل را روی پوست صورت خود به مدت نیم ساعت قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با کمک آب گرم بشویید.

عسل و دارچین


اگر شما تمایل دارید که ماسک عسل را در هنگام خواب روی پوستتان بمالید بهتر است مقداری عسل را با پودر دارچین ترکیب کنید و مخلوط این مواد را روی جوش صورت خود از شب تا صبح قرار دهید.

درمان جوش صورت با عسل و دارچین

زدن مخلوط دارچین و عسل روی جوش صورت

۲. یخ و خمیر دندان

یکی از انواع روش های سریع برای از بین بردن جوش صورت استفاده از یخ و خمیر دندان است که در ادامه این روش را به شما عزیزان آموزش می دهیم:
ابتدا یک تکه یخ را درون پارچه قرار دهید و یخ را هر یک ساعت به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی جوش های صورت خود قرار دهید.

قرار دادن یخ روی جوش صورت

سپس روی سطح جوش صورت را با کمک سشوار به مدت ۳ تا ۵ دقیقه خشک کنید توجه داشته باشید که سشوار باید روی کمترین درجه باشد و سردترین باد را داشته باشید سپس خمیر دندان سفید را روی جوش های صورت خود بمالید و اجازه دهید خمیر دندان از شب تا صبح روی جوش صورت شما بماند. صبح بعد از بیدار شدن صورت خود را با آب سرد بشویید. توجه داشته باشید که خمیر دندان می تواند باعث ایجاد حساسیت شود بنابراین بهتر است که از این درمان خانگی با احتیاط بیشتری استفاده کنید.

درمان جوش صورت با خمیر دندان

۳. سیر

برای درمان جوش صورت با کمک سیر ابتدا یک حبه سیر را نصف کنید و سپس سیر را روی جوش های صورت خود بمالید و بعد از گذشت ۵ دقیقه صورتتان را با کمک آب ولرم بشویید توجه داشته باشید که از این روش باید چندین بار در روز استفاده کنید.

درمان جوش با سیر

۴. سرکه سیب

ابتدا صورت خود را با کمک آب بشویید و با حوله خشک نمایید سپس ۱ پیمانه سرکه سیب را در ظرف مناسبی بریزید و ۳ پیمانه آب به آن اضافه کنید و با کمک پنبه تمیزی محلول سرکه سیب را روی جوش های صورت به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید و در طول روز از این روش چند بار استفاده کنید. می توانید محلول سرکه سیب را به مدت یک شب نیز روی جوش صورت خود قرار دهید. بعد از استفاده از سرکه سیب برای خشک نشدن پوست صورت بهتر است از تونر پوست استفاده کنید.

سرکه سیب

۵. آلوئه ورا

آلوئه ورا باعث کاهش التهابات پوستی می شود و قرمزی جوش را از بین می برد و باعث می شود تا پوستی درخشان و صاف داشته باشید. برای رفع جوش صورت ژل آلوئه ورا را روی جوش صورت خود قرار دهید.

درمان جوش آلوئه ورا

۶. روغن درخت چای

گلوله ای پنبه ای را به روغن درخت چای آغشته کنید و سپس روغن درخت چای را روی جوش صورت به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر صورت خود را بشویید.
می توانید چند قطره از روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و سپس مخلوط این مواد را به مدت ۲۰ دقیقه روی جوش های صورت خود قرار دهید.
توجه داشته باشید که استفاده از روغن درخت چای برای پوست های حساس توصیه می شود.

از بین بردن جوش صورت با روغن درخت چای

۷. ماست

ماست یکی از روش های موثر برای رفع جوش صورت است. مقداری ماست را به همراه آبلیمو در ظرف مناسبی بریزید و سپس مخلوط این مواد را به مدت ۱۵ دقیقه روی جوش صورت خود قرار دهید. توجه داشته باشید که از این روش باید دو بار در روز استفاده کنید.

   

درمان جوش صورت با ماست

 

روش هایی برای درمان جوش صورت

۸. گوجه فرنگی

استفاده از گوجه فرنگی به منظور درمان جوش و آکنه گزینه بسیار مناسبی است فقط کافی است، یک عدد گوجه فرنگی رنده شده را بر روی پوست تان بمالید و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند و در نهایت با آب سرد بشویید، از این روش هر روز استفاده کنید و یا می توانید تکه های گوجه فرنگی برش داده را به صورت مستقیم بر روی پوست تان قرار دهید و در نهایت آن را بشویید.

۹. پاپایا

می توانید به منظور رفع جوش از پاپایا کمک بگیرید بنابراین، آب مقداری از این میوه را گرفته سپس به شکل مستقیم بر روی پوست تان بمالید و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند همچنین، می توانید کمی عسل نیز به آب پاپایا بیفزایید و بر روی پوست تان اعمال کنید.

درمان خانگی جوش

۱۰. سیب زمینی

از دیگر راهکارهای مفید و موثر طبیعی جهت درمان سریع جوش و آکنه استفاده از سیب زمینی است که علاوه بر درمان جوش باعث روشن شدن پوست و جلوگیری از بروز چین و چروک می شود بنابراین، تکه های سیب زمینی را مستقیما بر روی پوست تان قرار دهید.

۱۱. زردچوبه

این ادویه پرکاربرد علاوه بر آشپزی نقش مهمی در سلامت پوست نیز ایفا می کند و باعث از بین بردن جوش های صورت می شود، می توانید چهار قاشق غذا خوری پودر زردچوبه، کمی عسل و یک قاشق غذا خوری شیر را با هم مخلوط کرده سپس ماسک حاصل را بر روی پوست اعمال نمایید و به شکل دورانی ماساژ دهید، اجازه دهید به مدت یک شب بماند.

درمان فوری جوش با راهکارهای طبیعی

۱۲. توت فرنگی

با توت فرنگی می توانید جوش های صورت تان را از بین ببرید از این رو، سه عدد توت فرنگی له شده و دو قاشق غذا خوری عسل را با هم ترکیب کرده سپس خمیر حاصل را روی پوست تان بمالید و پس از زمان بیست دقیقه با آب ولرم بشویید هفته ای دو بار از این روش استفاده کنید تا شاهد پوستی بدون جوش باشید.

در این مطلب با ۱۲ روش مختلف برای از بین بردن جوش صورت آشنا شدید که امیدواریم با کمک این روش ها بتوانید جوش های صورت خود را در کمترین زمان ممکن درمان کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع روش های درمان مشکلات پوستی و ماسک صورت های مختلف به بخش سلامت پوست مجله آرگا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو