شرایط تحصیل در مقطع دبیرستان در کانادا

منبع: فوت و فن

636

1399/11/2

22:54


شرایط تحصیل در مقطع دبیرستان در کانادا

کشور کانادا یکی از پهناورترین کشورهای امریکای شمالی به شمار میرود که بخش اعظمی از مساحت آن را طبیعت بکر و دست نخورده ای تشکیل داده است که به دلیل اب و هوای بسیار سرد هیچ انسانی در آن مناطق زندگی نمیکند.

بخش اعظم جمعیت این کشور در بخش های جنوب غربی و نزدیک به مرز امریکا زندگی میکنند و اغلب ایالت هایی مانند بریتیش کلمبیا و شهرهایی مانند ونکوور مورد علاقه مهاجران و محصلین هستند.

اما شرایط تحصیل در مدارس کانادا پهناور و زیبا چیست و چگونه میتوان ویزای تحصیلی در مقطع دبیرستان این کشور را دریافت کرد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را دریابید.

شرایط تحصیل در مقطع دبیرستان در کانادا

برای این که با شرایط تحصیل در مقطع دبیرستان کشور کانادا اشنایی خوبی پیدا کنیم بیایید تا ابتدا با نظام اموزشی این کشور بیشتر اشنا شویم.

نظام اموزشی کشور کانادا

در کشور کانادا یکی از بهترین سیستم های اموزشی دنیا حضور دارد که حتی مدرک دیپلم مدارس این کشور را نیز در تمام جهان معتبر کرده است.

طبق این رنکینگ، کانادا سومین سیستم آموزشی برتر دنیا را دارد!

طول مدت تحصیل در این کشور ۱۲ سال است که طول دوره ابتدایی ۸ و طول دوره ی دبیرستان ۴ سال است. فرد پیش از اتمام این ۱۲ سال نمیتواند ترک تحصیل کند.

در واقع درس خواندن تا سن ۱۸ سالگی در این کشور الزامی است و هیچکس نمیتواند این دوران را رها کرده و یا اصلا شروع نکند.

مدارس

مدارس در کانادا به دو صورت دولتی و خصوصی هستند. مدارس دولتی برای افرادی که اقامت این کشور را دارند به صورت رایگان است.

مدارس خصوصی برای کسانی که شامل بورسیه های تحصیلی این مدارس هستند رایگان و برای سایر دانش اموزان چه کانادایی و چه بین المللی همراه با شهریه است.

تفاوت مدارس

علاوه بر تفاوت در شهریه این مدارس تفاوت های محسوس دیگری نیز در زمینه تحصیلات معلمان، ساعات کلاسی و فعالیت های خارج از کلاس وجود دارد.

جالب است بدانید که به دلیل ساعات طولانی تر تحصیل در مدارس خصوصی میتوانید دروس را زودتر به اتمام برسانید و طول تحصیل شما به این ترتیب کمتر میشود.

هم چنین مدارس خصوصی این ویژگی را دارند که بر اساس تفاوت های نژادی، طبقاتی، فرهنگی و … تصمیم به پذیرش و یا عدم پذیرش دانش اموزان کنند و دانش اموز حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.

پذیرش در دبیرستان

برای پذیرش در دبیرستان های این کشور چه خصوصی و چه دولتی باید بین ۱۴ تا ۱۷ سال سن داشته باشید. با این که تدریس دروس در این کشور به زبان انگلیسی است با این حال نیازی به مدرک قوی زبان ندارید. همچنین می توانید برای اشنایی بیشتر با شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا به این مقاله مراجعه نمایید.

در دبیرستان های این کشور میتوانید دوره های مربوط به زبان انگلیسی را همراه با دوران تحصیلی خود بگذرانید و مدرک معتبری را از این مراکز دریافت کنید.

با این حال برخی از مدارس خصوصی این کشور داشتن مدرک زبان قوی را جزو مدارک اصلی برای پذیرش در نظر گرفته اند. لذا در زمان ثبت نام باید این مسائل را در نظر داشته باشید.

هزینه های تحصیل و زندگی در مقطع دبیرستان

هزینه های مربوط به تحصیل در مقطع دبیرستان این کشور بستگی مستقیمی به دبیرستانی دارد که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید.

اگر در مدارس دولتی میخواهید تحصیل کنید باید هزینه ای در حدود ۱۴ تا ۱۸ هزار دلار کانادا تنها برای شهریه خود بپردازید. این هزینه برای مدارس خصوصی همراه با خوابگاه که هزینه های مربوط به زندگی شامل تغذیه، اینترنت و… را نیز در بر میگیرد چیزی بالغ بر ۲۸ تا ۵۰ هزار دلار کانادایی است.

این بازه ی قیمت به دلیل تنوع در مدارس خصوصی و برنامه های مرتبط به تحصیل و زندگی آن ها است. یکی از مواردی که در این هزینه تاثیر دارد مکانی است که دبیرستان خصوصی در آن جا تاسیس شده است.

اگر نمیخواهید که از خوابگاه های مدارس استفاده کنید میتوانید همراه با والد یا والدین خود در مکانی که در نظر دارید اسکان کنید. در این حالت تمام هزینه های زندگی به عهده خود شما است.

گزینه دیگری که برای دانش اموزان وجود دارد خانه هایی است که توسط دولت کانادا مورد تایید قرار گرفته است. برای زندگی در این خانه ها باید در حدود ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار کانادا برای هر ماه پرداخت کنید.

این هزینه تنها شامل هزینه زندگی شما است و برای شهریه مدرسه خود نیز باید به صورت جداگانه هزینه پرداخت کنید که اگر مدرسه دولتی است به چیزی در حدود ۲۸ هزار دلار کانادا نیاز دارید.

بورسیه

یکی از راه هایی که از طریق آن میتوانید هزینه های تحصیل خود را بسیار کاهش دهید و یا حتی به صفر برسانید این است که از بورسیه های تحصیلی این دولت استفاده کنید.

دقت کنید که حتی برخی از مدارس خصوصی این کشور نیز بورسیه های تحصیلی برای دانش اموزان بین المللی در نظر میگیرند. این بورسیه ها به دانش اموزان برتر و با استعداد بین المللی تعلق میگیرد.

از آنجایی که بسیاری از مدارس خصوصی این کشور علاقه دارند تا دانش اموزان برتر بین المللی را پذیرش کنند لذا زمینه بسیار خوبی برای این دانش اموزان در جهت دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد.

بسیاری از این مدارس از شرایط ویژه ای برای دانش اموزانی که از شرایط خاص ذهنی و جسمی برخوردار هستند فراهم کرده اند لذا اگر شما نیز دچار این وضعیت هستید نگران نباشید شما هم میتوانید به کانادا برای تحصیل بروید.

مدارک مورد نیاز

اکنون که مطمئن شده اید که میخواهید به کانادا بروید و در دبیرستان های این کشور به تحصیل بپردازید پس بهتر است مدارک مورد نیاز خود را تهیه کنید:

  • ارائه ریز نمرات دروس ۳ سال اخیر مقطع تحصیلی شخص متقاضی
  • ارائه پاسپورت دارای اعتبار و اسکن آن
  • ارائه فرم پرداخت مبلغ ثبت نام
  • ارائه یک قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵
  • ارائه مشخصات والدین شخص متقاضی بصورت دقیق
  • ارائه یک آدرس و مشخصات تماس و کد پستی شخص متقاضی
  • ارائه فرم حمایت یکی از والدین شخص متقاضی (تمکن مالی)

کلام اخر:

بهتر است قبل از هر گونه اقدام برای مهاجرت تحصیلی، تمام شرایط را در نظر گرفته و در خصوص مدرسه مورد نظر خود کاملا تحقیق کنید و پس از پذیرش اقدام به جمع اوری مدارک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو